HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Murat riktigt bashorn
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2008/08/11 :  12:55:13  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Talspolarna kommer att bli varma av mycket spelande!

Ang. glaset så borde väl laminerat vara gångbart. Såg att det bl.a fanns något med ett mellanskikt som hette Silence.

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2008/08/11 :  13:09:54  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
jo det finns

18 ska de va.
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2008/08/12 :  20:11:22  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Tänkte lite
Ska du laminera mineriten sen borra och montera skruvar och långmuttrar sen gjuta fast allt på plats?

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2008/08/13 :  00:58:47  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Nix, det ligger lecastenar under en tunn mineritbaffel som hellimmas med kakelfix. Den kommer bara att fungera som plant underlag till elementen. Efter det borrar jag och gjuter fast muttrarna med limmet du berättade om.

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!

Edited by - reVintage on 2008/08/13 01:00:14
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2008/08/23 :  23:57:43  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Var väääldigt försiktig med elementet så det inte kommer in sånt sten-damm någonstans. Just dessa ventilerade tidiga modeller från JBL, har inte så bra skydd för sånt.

Vore jag dig, skulle jag se till att klä in stenen runt om elementet med någonting. men det kanske du tänkt göra också.



Trevligt bygge annars !!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2008/08/24 :  00:18:45  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Lättare att klä elementet kanske...?

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2008/08/24 :  01:29:22  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Niklas: Skärpning nu, läs tråden från början så inser du snart att din kommentar var helt överflödig! Ledtråd: Det börjar på "M" och slutar på "inerit"!

Å andra sidan, om man nu var så klantig att man inte gjorde rent innan montering, varför skulle stendamm vara värre än annat damm för ett element?

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!

Edited by - reVintage on 2008/08/24 01:32:35
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2008/08/25 :  17:24:25  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Kanske för att stendamm är hårt Det bygger upp och gör mycket värre skada än vanligt damm.

Okej så det skall kläs in, då vet jag !

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Nicks
Member

1941 Posts

Posted - 2008/10/06 :  21:43:44  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
Hur går det?

Hihi. :)
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2008/10/08 :  14:27:36  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Om ca 2v har Thomas putsat klart fasaden på huset. Hoktuna har då också hjälpt mig med det sista på taket.
DÅ!!!! ska vi börja inomhus igen....

Ev. blir avslutningen på hornet ngt annorlunda än tänkt, detta för att utnyttja rummet som sista del.

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2009/02/28 :  20:27:33  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Och nu har det gått 4 månader... hur ser hornet ut, eller rättare sagt, hur låter det? :-)

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2009/02/28 :  20:40:31  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
! Helt ljudlöst! Har tagit en mycket lååååång paus från både hus- och horn-pyssel. Väntar på inspiration!

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/03/02 :  14:01:12  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
The sound of a one hand clap, har vi hört men THe sound of a soundless horn måste vara från någon väldigt esoterisk buddistisk filosofi ...

Jag tror ändå du har gjort fel reVintage; FÖRST murar du upp hornen och SEDAN bygger du huset efter dem.
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2009/03/02 :  16:32:05  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Vi får fixa en tidsmaskin som tar oss till 50-talets början!

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2009/07/23 :  20:57:03  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
Har du tröttnat, Revintage?

Det hade varit intressant att se hur detta blev.

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2010/07/22 :  12:36:33  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Håller med så här ett år senare. Vad hände?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2010/07/22 :  14:00:59  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Staus quo. Två år har gått......

Totalrenoveringen av huset tar längre tid/blir dyrare än beräknat. Mao tillåts jag inte prioritera mina lekprojekt så länge det andra inte är klart.

I augusti kommer Thomas, muraren, för att göra en hel del inomhusarbeten. Ska försöka smyga med några dm på hornet då.

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000