Author |
Topic |
|
JayBee
Member
201 Posts |
Posted - 2008/07/20 : 12:36:52
|
Hej
Skall i veckan åka med familjen till den kungliga huvudstaden. Tänkte planera in en del egen tid och då skulle det passa bra med att införskaffa fler LP-skivor till min samling. Var i Stockholm hittar man affärer som säljer LP-skivor, framförallt begagnade?
Mvh JayBee |
|
j0akim
Member
1387 Posts |
Posted - 2008/07/20 : 14:03:07
|
Det finns mycket butiker, men en butik som har riktigt stort utbud av vinyl är Mosebacke records (Hökens gata 11) som säljer nya och begagnade cd, vinyl samt dvd-filmer. Begagnat och nytt. Vinyl utbudet är extremt, du går in i ett rum bakom disk som är gigantiskt och kategoriserat. Du kan nog hitta lite fynd där.
Det finns en butik i Sundbyberg/solna: http://www.dgr.se/
Sen hittade jag denna lista: http://www.amty.se/affarer.php
"Multi Kulti St Paulsgatan 3 T-bana Slussen Mest nytt cd/vinyl
Stockholms Serie & Skivhandel Sveavägen 104 T-bana Rådmansgatan Begagnat cd/vinyl
Sound Pollution Stora Nygatan 18 T-bana Gamla Stan Nytt cd/vinyl www.soundpollution.se
Skivhögen Högbergsgatan 32 T-bana Slussen Begagnat cd/vinyl
Diamond Records Atlasmuren 18 (under St: Eriksbron) T-bana St. Eriksplan Begagnat cd/vinyl
Skivbörsen - endast lö-sö St: Eriksgatan 71 T-bana St. Eriksplan Begagnat cd/vinyl
Little Shop of Records Bondevägen 7 T-bana Medborgarplatsen Begagnat vinyl
Mickes Långholmsgatan 20 T-bana Hornstull Begagnat cd/vinyl (CD-butiken ligger mitt emot på samma gata)
The Beat Goes On St: Eriksgatan 67 T-bana St: Eriksplan nytt och begagnat
Freak Scene St: Eriksgatan 64 T-Bana St: Eriksplan punk, pop, hc, garage, surf
The golden oldies shop St: Eriksgatan 96 T-Bana St: Eriksplan vinyl 1955-1985 www.goldenoldies.se
Atlas CD-börs St: Eriksgatan 78"
Så där har du lite att gå igenom :) |
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP
Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod Mitt galleri |
|
|
Outer heaven
Member
100 Posts |
Posted - 2008/07/20 : 14:48:15
|
Hmm, var det inte nån här som hade gjort en enorm guide över många av Stockholms skivbutiker, med bilder och beskrivningar?
Edit: Kan inte hitta den nu, har jag inbillat mig detta eller? |
Tell me why I had to be a powerslave. |
Edited by - Outer heaven on 2008/07/20 14:51:02 |
|
|
wolfman
Member
220 Posts |
|
Outer heaven
Member
100 Posts |
Posted - 2008/07/20 : 15:29:29
|
Wolfman postade guiden jag pratade om, var visst på ett annat forum |
Tell me why I had to be a powerslave. |
|
|
JayBee
Member
201 Posts |
Posted - 2008/07/20 : 18:53:50
|
Tack alla!
Det skall bli roligt att botanisera i Stockholms skivaffärer och jämföra med de jag besökt i Göteborg.
Mvh JayBee |
|
|
|
Topic |
|