HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Trevligt med vinyl
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/05/28 :  19:07:39  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Något jag brukar göra en gång i månaden är att jag går och handlar loss till en ostbricka och något gott att dricka.
Letar fram ett nyförvärv (en box) och sätter igång att fixa och dona.

Tvättar skivorna fixar osten och pysslar loss.

Sen är det bara att sätta igång att njuta av alla diverse saker.

Sist var det "La traviata" och imorgon blir det "Carmen" ser fram emot en riktigt trevlig stund lite lyxigt men enormt givande.

Ostbricka är klart underskattat .

Tänkte bara delge lite LPtrevnad på vinylforumet.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/05/28 :  19:26:05  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Det är en viss feeling med vinyl, iställer för "la Traviata" kör jag "Cornelis" och "Barbro Hörberg" .

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/05/28 :  20:01:46  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Låter inte helt fel det heller. "Live at montmartre" är en riktig klassiker - Uj fondue skulle passa till denna kanske? ett framtida avkopplingsmoment det...

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2008/05/29 :  10:45:32  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
ZZ TOP och Tequila
Kal P Dal, en osande grill och en Grön.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/05/29 :  12:29:42  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
ujuj detta kan bli något ;)

Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2008/05/29 :  12:40:19  Show Profile Send Tompa-T a Private Message  Reply
Ja, ZZ TOP är en höjdare !
Senast jag var hemma hos Audionet, så körde vi bla ZZ TOP, och jag blev genast 20 år yngre !

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2008/05/29 :  14:56:21  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
När jag får tillfälle brukar jag avnjuta mina vinyler till någon sorts rökig Islay whiskey.

Band som Dust, November och Iron Butterfly passar bra till Caol Ila eller Bowmore har jag märkt.

Ostbricka får väl bli nästa steg.

Vilken musik passar till mögelost?
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/05/29 :  15:55:28  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Bellinis sömngångaren är en utmärkt vacker liten banal opera som är utmärkt att ligga i halvcoma och lyssna på efter en bättre middag och bakelse, gärna som avslutning på arbetsdagen, som idag med någon eller några vänner. Dust November och iron går också bra, har dem alla på LP
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/05/29 :  16:21:31  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
får ta och kolla upp de tipsen.

Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2008/05/29 :  19:49:42  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Dust - Hard attack

Passar till allt! Otroligt förbisedd platta...
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/05/29 :  23:06:37  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Inte så vanlig heller och verkar endast finnas på us-press!?
Go to Top of Page

Hannes
Member

112 Posts

Posted - 2008/06/01 :  20:09:27  Show Profile Send Hannes a Private Message  Reply
Jag städade och lyssnade på Hooker & Heat och Creedens - Cosmo's factory i går natt. Till detta avnjöts gin, campari och en hel del is. Trevligaste städningen på länge!
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2008/06/02 :  23:19:46  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Det är ju tider för nypotatis och matjes, och calle_jr har snöat in på japansk jazz och Nina Hagen, som inte har mycket gemensamt mer än att de' e' brau

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/06/03 :  08:16:56  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Det blir så himla mer och man avnjuter något riktigt gott tillsammans med svarven så blir det godis för alla sinnen.

Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2008/06/05 :  23:12:47  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Lite olika ostar och ett glas mirto eller två.
På skivtallriken: polsk jazz från 70-talet och sen Charles Lloyd.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000