HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Meier Audio Corda 2move?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mac
Member

286 Posts

Posted - 2008/05/21 :  11:17:21  Show Profile Send mac a Private Message  Reply
Hej

Jag undrar om någon har erfarenhet av denna hörlursförstärkare? Kör idag helt utan förstärkare och ett par AKG K-24P. Vill ha ett lyft och byta lurar, men då pallar inte MP3-spelaren. Vill även kunna koppla direkt till datorn.

Hur tror ni denna förstärkare skulle fungera till ett par HD650? Kommer troligtvis bygga lite värre nätdel till den om det skulle bli affär. Har väldigt liten erfarenhet av hörlurslyssning på lite "bättre" nivå. Mest kört med den konfig jag har idag. Har testat HD 650 direkt ur CD och gillade ljudet skarpt.

Någon som kan göra mig lite klokare?

/Marcus

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2008/05/22 :  07:14:38  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Jag har ingen 2move, men ska köpa en när jag har lite pengar över (och hur ofta inträffar det?). Men jag har två andra Meier-förstärkare, och de är himla bra. Jag har också sett mycket positivt om Meiers portabla, plus att de har cross-feed. De kommer att kunna driva dina 650, speciellt med en bättre nätdel, bara du har klart för dig att en större stationär förstärkare förstås kan göra det bättre.

Kalle
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2008/05/22 :  16:12:23  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Jag har en Porta Corda III USB.....föregångaren till 2Move.
I portan sitter det en PMC2704, samma som i Corda Opera. I Moven har han satt in en PMC2702, dessutom kan Portan köras på 28V. Om Moven presterar lika bra som Portan är det bara att slå till.
Senn 650 bör inte vara något problem, det är det inte för mig alf.
Annars kan du ta dig en titt på Headamps pico W/dac. Den har en 24/96 USB DAC.


dd
www.headamp.com

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2008/05/22 :  21:22:31  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Funderar själv på att köpa en Pico!
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2008/05/22 :  22:01:26  Show Profile Send mac a Private Message  Reply
Tack för bra input.

Känner att intresset för bra lursystem. Känner att jag unnar mig mindre och mindre tid vid stereon och mer och mer tid med lurar. Så varför inte lägga mer pengar på den utrustning jag lyssnar mest på. Får se hur min budget utvecklar sig närmsta månaderna :)
Go to Top of Page

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2008/08/17 :  15:18:04  Show Profile Send cofra a Private Message  Reply
Ibasso gör rätt prisvärda portabla förstärkare med inbyggd dac och för tillfället är alla deras förstärkare utsålda och det brukar betyda att det kommer en ny modell, det ryktas om en D3. Skriv upp dig för nyhetsbrevet på deras hemsida så blir du underrättad då så är fallet:
http://www.ibasso.com

I övrigt så instämmer jag och håller med om att Pico är en fin förstärkare. Dock aningen dyr.

/C
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000