HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Hemma hos...Lindome!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 14

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2014/03/21 :  09:27:56  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Dan före dan....
Finbesök väntas imorgon
Kanske kan bli nån bild då

Snacka om teaser
Bilderna då?

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2014/03/21 :  10:37:06  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Nja, ingen kameraman på plats.
Finns nån iPhone bild som kanske kommer läggas upp om intresse finns
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2014/03/21 :  11:38:48  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Va, ingen kameraman, betyder det en Pac utan kamera?
Då kan han ju iofs koncentrera sig mer på att njuta av ljudet :)

Klart vi är intresserade av lite iPhone-bilder!!!

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2014/04/06 :  19:42:23  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Sent skall syndaren vakna...



Som sagt, jag fick besök av Reidar som hjälpte mig att montera Strange Attractors under mina högtalare! Fantastiskt resultat och mycket bättre än när de bara låg under högtalarna.

Som av en händelse hade han även med sig en påse kablar för test
Högtalarkablarna har jag testat förut, men denna gång testade jag signalkablarna med XLR.
Lite skillnad jämfört med mina Jorma kablar var det. Lyssning i ca 30 minuter och det blev bättre efterhand....
Sedan var det dags att avsluta kvällens aktiviteter och då kopplade jag tillbaka mina egna XLR-kablar - då blev resultatet ännu tydligare
Hr Persson är mycket duktig på kablar också

Edited by - lindome on 2014/04/06 19:55:04
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2014/04/06 :  19:50:52  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Musik under arbetet eftersom grejerna står påslagna?
Lite grovt artilleri för tonarm-, rörbyte, eller?

/byZan



"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2014/04/06 :  19:57:47  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Tonarm och rör är klart byzan! För denna gången iaf
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2015/01/18 :  12:14:16  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply


Ett samtal från Bohuslän och jag kastar mig i bilen omedelbart!
Klassiskt Göteborgsväder i januari... Vart är vi på väg tro?


Hifikatter har jag sett många, särskilt på detta forum och dess medlemmar

Denna katten vet hur man undviker busvädret på utsidan
Tveksam till eventuella följder av detta dock



Edited by - lindome on 2015/01/18 12:15:55
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2015/01/18 :  16:16:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det är nog mysigt och varmt för katten.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2015/01/18 :  18:27:51  Show Profile Send MatsT a Private Message  Reply
quote:
Vart är vi på väg tro?

Jag gissar på Rönnäng. Har tillverkaren något nytt på gång tro?
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2015/01/18 :  19:59:35  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Rönnäng är minsann ingen dålig gissning
Reidar ringde och sa att nu är högtalarkablarna klara och då passade jag på att åka dit, hämta dem och lyssna lite tillsammans med katten i Reidars lyssningsrum!



Så här ser de ut inkopplade hemma hos mig!
Hade tidigare Jorma kablar som är riktigt bra, men dessa är anpassade till Respons högtalarna och det blir helt enkelt bättre på alla delar av återgivningen imho
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2015/01/21 :  15:01:06  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Jag har anat att min gamla pickup börjar sjunga på sista versen. Nyfikenhenten slutade med att jag testa en annan apparat.....

RIAA i toppklass


Nu kan vi snacka om bra punch i vinylspelandet!
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2015/01/23 :  09:41:08  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Ahh den hörde jag på Arken mässan i höstas, verkar vara ett mkt kompetent RIAA som nog egentligen är för billigt#8230;
Grattis!

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2015/01/23 :  09:43:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hans Röcklinger är ingen dumskalle! Kan tänka mig att Riaat är bra.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2015/01/23 :  21:25:05  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Jag hörde det först på mässan och blev nyfiken! Nu har jag hört det hos Lindome ihop med annat nytt ( som kanske kommer längre fram ? ) och det lät riktigt bra! Anpassningsmöligheterna är stora och man kan spela tre olika spelare samtidigt! Dags å plocka upp Technicsen?

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2015/01/24 :  15:17:26  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Ja du Batman, 1210:an kanske åker fram igen Lite dåligt med plats för den bara. Testa den genom Röcklinger skall jag dock göra snart.

Något annat hmmm, någon hade vänligheten att låna mig en ZYX för ett tag sen. Den var fantastisk men alldeles för dyr

Men denna fungerar rätt bra oxå
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2015/01/24 :  17:05:34  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
ZYX 4D är en kanonpickup och den lät riktigt bra hos dig! Körde du på 100 Ohm? Det använder jag till min!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2015/01/24 :  20:49:45  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Batman: 100 ohm kör jag på. Har även testat 200 som är väldigt snarlikt ljudmässigt.
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2015/01/26 :  09:07:22  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Grattis till nyinköpet av Zyx 4D! Hörde av Stefan på Akkelis att en Orbe- ägare med SME 309 hade köpt en Zyx- pickis nyligen och misstänkte direkt att det var dig det gällde. Funkar den bra ihop med SME/Orbe?

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2015/01/28 :  13:12:04  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
GyroSE: Det fungerar fint

Svart guld är viktigt, här en bild på några klassiska jazz LP jag köpte förra året!


Japan LP är värt att leta efter tycker jag. De låter fantasiskt bra

Edited by - lindome on 2015/01/28 13:12:48
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2015/01/29 :  08:22:47  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Svart guld kan man verkligen inte vara utan...

Japanpressad amerikansk jazz; hur låter det i jämfört med originalpressar från US? Har själv ett 20-25- tal plattor med inhemsk japansk jazz ifrån labeln Three Blind Mice- dessa är samtliga otroligt välljudande. Har dock inga erfarenheter av amerikansk jazz på japanpress...så du får gärna ge din syn på detta...

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2015/01/29 08:23:12
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2015/01/29 :  08:38:30  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Original US press är alltid roligast att äga! Dock blir de gamla Blue Note titlarna ganska dyra som original.
Jag tycker de japanska utgåvorna låter kanonbra, råmaterialet(dvs vinylen) är av bättre kvalitet.
Sedan har jag även förstått att japanerna trycker upp färre antal LP per matris. Sen ny matris igen.

Det knastrar inte på samma sätt på de japanska utgåvorna tycker jag.
Jag har köpt ganska många Blue Note 75th Anniversary Edition - http://www.bluenote.com/vinylreissues.html
De låter också bra, men de japanska utgåvorna från 80-90 talet är bättre imho
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2015/01/29 :  09:53:51  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Kan tänka mig att de låter finfint. Har en hel del japanpressat inom rock/pop, bl.a. så finns Iron Maidens studioalbum i samlingen, samtliga dessa är de mest välljudande som jag har hört från bandet. Dock har jag några japanpressade plattor från andra artister som har en lite "ljusare" ljudkaraktär. Jazzplattor som pressades i Japan kanske inte drabbades i så stor utsräckning av den "åkomman"?

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2015/03/01 :  17:13:55  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Grym setup, måste kolla igenom din hifi resa, verkar riktigt intressant. Är det en Ref110 du har ?

[i][purple]
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2015/03/02 :  09:10:26  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Gozzi:
Nej, bilden med katten som ligger på Audio Research Ref110 är hemma hos Reidar Persson - Respons konstruktör!
Kolla lite tidigare i tråden så ser du monoblocken som jag har.
Audio Research VM-220
Bilder på stegen börjar på sidan 7. Innan jag köpte monoblocken hade jag ett VT-100 Mk3.

Edited by - lindome on 2015/03/02 09:13:15
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2015/03/08 :  10:22:46  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Tack för igår! Alltid lika njutbart med Lindomebesök
Kul att elektroniken kom ner på jorden oxå
Go to Top of Page
Page: of 14 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000