HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 SME Output Socket Coversion Kit
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2008/02/09 :  19:30:33  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Om man han har en SME tonarm och vill slippa DIN kontakten så kan man ju köpa en Output Socket Coversion Kit, men till frågan, kommer den att förändra ljudet nått? Lättare att hitta phonokablar om man slipper DIN kontakten.

Jag antar den passar på en SME IV arm??.

http://www.sme.ltd.uk/content/Spare-parts--Accessories-1310.shtml

//rillo

freann
Member

863 Posts

Posted - 2008/02/09 :  20:52:09  Show Profile Send freann a Private Message  Reply
Nej, den passar inte till en SME IV! Kittet passar bara till äldre 3009-armar som har den platta kontakten. Vi pratar 60- till 70-talsarmar nu...

Mig veterligen kan du inte kommat ifrån DIN-kontakten på en SME-arm. Ett tips är Kimber TAK/Cu och TAK/AG. Bra kablar för "bra" pengar.

Edited by - freann on 2008/02/09 20:54:16
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2008/02/09 :  23:02:40  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Fy vad synd, jag som trodde det var en möjlighet att kanske slippa din kabeln, men det finns ju andra tillverkare som har sånna där konverterare! Frågan är ju om dom påverkar signalen nått!?.

//rillo
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2008/02/09 :  23:45:26  Show Profile Send freann a Private Message  Reply
Well, med tanke på signalstyrkan från pickupen är det bättre med så få "skarvar" som möjligt... En kompis fann total lycka i kombinationen SME V/20/Ortofon Jubilee och NordOst Tyr - vad är din budget?
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2008/02/10 :  12:07:36  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Lyssnat på NordOst och har ett par nu mellan RIIA och försteg men det är en kabel som ryker, har bara lånat den som tur är, tunn som bara den är den. Har sneglat på en Purist Audio Venustas, har sånna just nu mellan CD/försteg till slutsteg och det var ett stort steg, att få koppla in den. Min budget ligger ju ungefär på 12 000:- 13 000:-

//rillo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000