HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Skivspelare Lenco 852.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2008/01/26 :  13:06:37  Show Profile Send PeterE a Private Message  Reply
Hej!
Jag har blivit erbjuden att köpa en Lenco 852 skivspelare.

Men då ville jag först ta reda på om nån här vet nåt om vad det är för en spelare.

Vad kan den eventuelt vara värd i pris så att jag inte betalar mer än spelaren är värd.

All information uppskattas varmt!

Jag tror även att det ska vara en 70tals spelare som tyvär inte är jordad men det kanske går att fixa.

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2008/01/26 :  18:05:17  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Lenco 852


Måste nog vara Lenco B52 och är inte den mest eftertaktade lencospelaren så den skall inte kosta många kronor.

http://www.lenco-lovers.com/forum/viewtopic.php?t=1719 är en bra länk om lencospelare.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/01/26 :  18:43:57  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag skulle inte köpa en Lenco överhuvudtaget eftersom dom jag har hört alltid haft för mycket rumble. Det sades då redan på 70-talet att Lenco var så bra, men jag har aldrig förstått vad som var så bra.
Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2008/01/26 :  20:02:50  Show Profile Send PeterE a Private Message  Reply
mm okej.
Rumble är det störande ljud dålig motor?

Lite irriterande att det inte finns nån information alls om spelaren då man söker på google totalt 0 träffar.

Edited by - PeterE on 2008/01/26 20:26:05
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000