HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Saknar möjlighet att snabbt hitta egna inlägg...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2008/01/18 :  10:05:39  Show Profile Send Greensleeves a Private Message  Reply
Jag saknar möjligheten att snabbt söka och hitta igen mina egna inlägg. Det vore utmärkt om det i menyn högt upp till höger på detta forum, ex som komplement till länken "Active Topics", även fanns en länk kallad "My Topics" etc., som direkt gav mig tillgång till alla trådar jag någonsin deltagit i på detta forum.

Mvh Greensleeves

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/01/18 :  10:14:56  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Det finns (eller rättare sagt fanns) under din profil men den dog ett bra tag sedan tillsammans med sökfunktionen

Annars kommer du rätt långt med Google och denna sökfrasen: Greensleeves site:hififorum.nu

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/01/18 :  10:15:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Minns jag rätt så har den funktionen fungerat förr. Men sen var det något med mjukvaran som gjorde att den slutade fungera.
Gå in på din profil o klicka på raden "Find all non-archived posts by Greensleeves"

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2008/01/18 :  10:20:07  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Det finns (eller rättare sagt fanns) under din profil men den dog ett bra tag sedan tillsammans med sökfunktionen

Nja, det är inte helt sant. Vad som hände var att när brewitz fixade så att det gick att söka på en medlems inlägg utan att skriva in någon söksträng i sökfunktionen (tidigare vägrades detta) så dog av någon anledning länken under profilen. Det går alltså att använda sökfunktionen och välja en medlem (dig själv t ex) och låta bli att skriva in någon söksträng. Det ska även fungera på arkivet också men det har hänt någon gång att jag fått timeout.

Iom att det fungerar enligt ovan så har det inte känts motiverat att brewitz ska lägga sin högst begränsade tid på att felsöka och fixa detta (länken under profilen alltså).

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/01/18 :  10:51:37  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
quote:
Det går alltså att använda sökfunktionen och välja en medlem (dig själv t ex) och låta bli att skriva in någon söksträng.

Där ser man

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2008/01/18 :  13:46:19  Show Profile Send Greensleeves a Private Message  Reply
Thank you!

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2008/03/03 :  18:19:53  Show Profile Send Greensleeves a Private Message  Reply
Jag har under en period sökt de trådar jag deltagit i via min "Profile", och jag måste säga att jag som forum-besökare upplever denna sökmetod som en smula primitiv.
Det är nog lite svårt att förstå varför det inte på HiFiForums index-sida ska kunna finnas en funktion kallad "Visa dina inlägg", "Hitta dina inlägg", "Gå till dina inlägg", "Dina inlägg" eller dylikt. Jag tror att det är få åtgärder som snabbt skulle göra forumet populärare än att införa denna funktion.

Men det är klart; det är ju jag det.

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/03/03 :  19:17:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nej, det är inget svårt att förstå alls. Den enkla förklaringen är att vi inte hinner med. HiFiForum.nu tar mycket tid från några få och att utöka till fler skulle ta ännu mer av min tid. Det finns helt enkelt inte mer tid och vi är vid gränsen för vad ett "hobby-baserat" forum klarar med.

Vi tittar just nu på att eventuellt konvertera till en annan mjukvara. Tiden har gått ifrån snitz och funktionerna är idag väldigt primitiva. Men som sagt, allt tar tid och vi har inte mer vi kan lägga.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2008/03/04 :  10:11:11  Show Profile Send Greensleeves a Private Message  Reply
Pac,

"... Den enkla förklaringen är att vi inte hinner med... Vi tittar just nu på att eventuellt konvertera till en annan mjukvara. Tiden har gått ifrån snitz och funktionerna är idag väldigt primitiva..."

Okay, då hoppas åtminstone jag på en ny mjukvara. När ni ev väljer en ny mjukvara, hoppas jag att ni väljer behagliga färger, speciellt bakgrundsfärgen i de fält inläggen görs. Här vill jag gärna ha annat än knall-vitt, varför inte en behaglig gul-brun färg. Att ex ta den färg som idag ligger som någon slags fond som färg i inläggsrutorna, och kanske någon slags behaglig form av mörkare brun färg som fond..?

Mvh Greensleeves

Edited by - Greensleeves on 2008/03/04 16:36:12
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/03/04 :  10:52:35  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Forum-mjukvaran phpBB (som är freeware, open source) har en "Visa mina inlägg"-länk på Forum-sidan.

Jag har själv hackat phpBB 2.21 lite med lyckat resultat, även om jag knappt kan kalla mig kompetent på php. Jag satte upp en forum-server på min egen dator och experimenterade mig fram. Mycket intressant, men även mycket tidskrävande.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/03/04 :  11:12:24  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Jag tycker inte Snitz är så efter. Som forumberoende uppskattar jag "Active topics" väldigt mycket, det är en sak jag saknar med phpBB. Sen har ju phpBB vid det här laget en väldigt stor användarbas och därmed finns det en massa välutvecklade modifieringar som man kan använda sig av, men det är inte nån fråga om bara bättre/sämre, utan bara annorlunda.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/03/04 :  12:06:22  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
I phpBB har du ju visa nya inlägg som är samma sak även om formateringen / uppdelningen i subforum inte är 100% lika, så visst finns den funktionaliteten likväl där som i Snitz.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/03/04 :  12:26:33  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Visst är det så, men som du säger är uppdelningen lite annorlunda och det finns inte samma enkla möjligheter att välja att uppdatera sidan automatiskt. Busenkelt att lägga in själv, men likväl

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2008/03/04 :  16:37:55  Show Profile Send Greensleeves a Private Message  Reply
Borde inte det faktum att forum-mjukvaran phpBB är freeware, open source, innebära att HiFiForum.nu kan anpassa mjukvaran till just sina behov..?

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/03/04 :  16:44:19  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Man kan bygga en egen bil också, alla delar finns ju tillgängliga...

Med andra ord, anpassning är fullt möjlig, däremot tar det tid och ork i anspråk.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/03/04 :  17:16:01  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
quote:
Borde inte det faktum att forum-mjukvaran phpBB är freeware, open source, innebära att HiFiForum.nu kan anpassa mjukvaran till just sina behov..?


Ayn har redan besvarat frågan men jag vill ändå stryka under att det handlar om tid. Jag vill inget hellre än att sitta och pilla med test av ny mjukvara och i en förlängning skruva ihop ett nytt HF, problemet är, som alltid, var hittar jag tid?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000