HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Vad har hififorum för back-end?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/03/25 :  23:58:59  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Vad har hififorum för hårdvara, och vad är det för SQL-server?

Snitz-forum sägs ju vara hård på SQL-servern när trådarna blir långa, därför är jag lite förvånad över att Värdelöst vetande... -tråden har nått 300 sidor utan några problem med laddnings-tider. Laddar ju näst sista sidan på 1,22sekunder.


Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/03/26 :  00:02:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
HF har en husgud, Brewitz heter han

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/03/26 :  09:11:14  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Gaffa har rätt i att Snitz inte är perfekt optimerat för långa trådar. Hela trådens innehåll väljs från databasen men bara den eftersökta sidan visas är ett exempel på suboptimering. Just den funktionen har jag slipat lite på för att minska belastningen på servern men det skulle gå att pressa ner tiden rejält med lite satsad tankemöda.

Databasen är en Pyttemjuk SQL-server. Hårdvara har jag ingen aning om, antagligen någon form av hårddisk, minne och processor ihopsnörat på något smart sätt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.15 sekunder. Snitz Forums 2000