HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 NAD PP2 - någon som lyssnat på den?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2008/01/14 :  08:45:51  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Beställde igår ett NAD PP2 RIAA-steg... utan att ha provlyssnat... Behöver den eftersom jag ska koppla vinylspelaren till en Onkyo kompaktstereo utan inbyggd phono förstärkare.

Någon som lyssnat på detta steg? Hur låter den jämfört med de inbyggda steg som finns i billigare förstärkare?

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/01/14 :  10:08:17  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
den låter bra för pengarna.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/01/16 :  02:53:19  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
Hade en sådan förut till min gamla NAD-anläggning. Tyckte den lät väldigt bra, och med tanke på priset så kan man absolut inte klaga.

Jämförde den en gång med ett inbyggt riaa i en Audio Pro förstärkare där NAD lät ett par snäpp bättre.
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2008/01/17 :  18:33:23  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Det är ett riktigt ptisvärt RIIasteg! Klart mycket bättre än de flesta inbyggda i billigare förstärkare är jag helt säker på!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2008/02/06 :  18:01:42  Show Profile Send PeterE a Private Message  Reply
Jag använder en sån till min skivspelare & jag har även provat inbyggda som låtit både bättre & sämre.

Men för dom där pengarna så tycker jag det är ett fynd efterssom att man dessutom har möjlighet att skifta mellan MM & MC vilket jag inte tror att vanliga billigare klarar av.
Go to Top of Page

DrBoar
Member

457 Posts

Posted - 2008/02/08 :  12:41:45  Show Profile Send DrBoar a Private Message  Reply
Enligt tester så har MAD och Vincent stegen blivit frånåkta av de nyare Cambridge stegen i samma prisklass.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000