HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Ino Audio
 Behövs INO-forumet?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2008/02/04 :  20:44:45  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
quote:
Självklart behövs detta forum, varje kvartal görs det ju något inlägg. Själv är jag ino-ägare och har svårt att se varför inte vi skulle få ha ett eget forum när de helt okända tillverkarna "Vinyl" och "Personlig Hifi" har det. /Tomas F.


Håller med det blir enklare hitta sitt särintresse!

Här är några vennertrådar från HIFISENTRALEN i NORGE. Det verkar fungera alldeles utmärkt!

Xindaks Venner!
Talk Electronics
Respons og Reidar Perssons Venner
Dynaudio's venner
Naim
Doxa boxenes venner
Audionet.
Bryston
Lyngdorfs Venner!
Klipsch Venner
DP menigheten
Consonance
Tara Labs venner
MAE SET1'ns venner!!
Norsk Audiofilt Revolusjonsråd
Cardas Audios venner cardas
Klubben for Lector CDP-7TL eiere......
MARTEN DESIGN og venner.
Holfi - the Danish Buttercookie
Audio Research - fundamentalistar
Audio notes venner
Triangle's Venner
Sonus faber Club International
Norsk AKG K701 forening avd. Trøndelag og den øvrige verden...
Patos`s venner
ICEPower, en venn for livet
Aesthetix`venner!
Behringer`s venner
Rega's venner
TANNOY
CJ`s venner
The Gallo dudes and dudettes(bilder!)
venner av Thorens platespillere
Wadia's vennekrets........
Accuphase's venner
QUAD Elskerne
McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch
Velodyne's VENNER
RME - eiernes pludretråd

Mvh nAnders.s
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2008/02/04 :  22:40:03  Show Profile Send Dimitri a Private Message  Reply
Nej,
Speciellt Ino forum behövs inte, bara inläggsfrekvensen säger allt.
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2008/03/04 :  11:17:19  Show Profile Send olof a Private Message  Reply
Ta bort. Borde aldrig skapats i min mening, kändes som ett sätt att lägga locket på.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/03/04 :  16:14:18  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Ha kvar, låt kommentarerna och sättet som hör Ino till stanna här.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2008/03/04 :  16:15:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
...Borde aldrig skapats i min mening, kändes som ett sätt att lägga locket på.
Detta forum skapades för att det skulle finnas en naturlig hemvist för frågorna runt Ino när det var en ruskigt hög inläggsfrekvens i just det ämnet. Så det handlade/handlar inte alls om att lägga på något lock, snarare tvärt om.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2008/03/04 :  22:29:41  Show Profile Send olof a Private Message  Reply
Missförstå mig rätt, JAG tyckte att många av diskussionerna som uppstod var intressanta även om det många gånger slutade med en debatt som handlade om något annat än vad ämnet från början stipulerade. Det finns många ämnen inom hifi som tål att vändas och vridas på som man lätt tar för givet. I min mening är det svårt att få igång diskussionen om inte någon agerar djävulens advokat. Vad jag försöker säga är att det blir ett mer spännande forum om medlemmarna kommer från olika håll. Att flytta de frågor som Inodebatten ofta behandlade tog död på diskussionen.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/03/05 :  13:17:47  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Det många märkte var att debatterna alltid slutade med samma debatt, dessutom kryddade med tjuvknep och elakheter.

Inos lärljungar verkade vara ute på korståg. Någon skrev något om en dynaudioburk, då kom de med ino. Någon skrev något om en JM lab burk, då kom ino. Någon skrev något om en en förstärkare, då kom Ino in där med. Detta plus en dryg ton och översitteri är inte något många här gillar och jag för min del starkt ogillar.

Jag gissar att du gillar diskussionerna på faktiskt då? Då kan du få din "diskussion triggade av djävulens advokat" där och hänga här när du vill fikastämning. Kan det vara en lösning för din del?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2008/03/07 :  01:11:43  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Huvudet på spiken så att säga Claes_Ireland. Nu har väl de allra flesta av dessa Ino herrar straffat ut sig själva ifrån Hififorum med olika övertramp så chansen att vi hamnar där igen är liten, men bara tanken får en att vilja behålla Ino forumet för alltid.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/03/07 :  09:06:41  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Jag tycker att Ino-forumet har spelat ut sin roll helt och hållet. Det har ju försvunnit en hel del personer som förespråkar Ino, vilket jag tycker är synd. Det finns dock tyvärr fortfarande kvar många naiva och patetiska personer här som klankar ned på folk så fort de rekommenderar Inos högtalare och argumenterar för varför de tycker dom är bra
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2008/03/07 :  10:53:23  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Jag tycker att Ino-forumet har spelat ut sin roll helt och hållet. Det har ju försvunnit en hel del personer som förespråkar Ino, vilket jag tycker är synd. Det finns dock tyvärr fortfarande kvar många naiva och patetiska personer här som klankar ned på folk så fort de rekommenderar Inos högtalare och argumenterar för varför de tycker dom är bra
Herregud Merkurius, naiva och patetiska personer...Har aldrig sätt någon som klankar ner på folk bara för att de rekomenderar Ino (klankas i huvudtaget inte ner här), utan det är när hammaren är framme (du kallar det för att argumentera) och det ska bankas i skallen på folk att Ino och dess lära är den enda rätta vägen att gå som det spårar ur. Och tyvärr så var det väldigt ofta så innan Ino fick ett eget forum, sedan blev det ju inte lika kul längre när man inte kunde sprida den enda sanningen i var och varannan tråd längre.
Ps. Om det är något forum som det klankas ner på peroner i, så är ditt favorit forum helt överlägset på den punkten. (tyck som VI annars kallas du troll, något som du känner igen?)

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2008/03/07 11:43:50
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/03/07 :  11:44:09  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
quote:
Herregud Merkurius, naiva och patetiska personer...Har aldrig sätt någon som klankar ner på folk bara för att de rekomenderar Ino, utan det är när hammaren är framme (du kallar det för att argumentera) och det ska bankas i skallen på folk att Ino och dess lära är den enda rätta vägen att gå som det spårar ur. Och tyvärr så var det väldigt ofta så innan Ino fick ett eget forum, sedan blev det ju inte lika kul längre när man inte kunde sprida den enda sanningen i var och varannan tråd längre.
Ps. Om det är något forum som det klankas ner på peroner i, så är ditt favorit forum helt överlägset på den punkten. (tyck som VI annars kallas du troll, något som du känner igen?)


Mitt favoritforum? Vilket forum menar du att det är? Varför frågar du inte istället för att anta?
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2008/03/07 :  15:43:22  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Hej Merkurius

Om du kallar Hififorums medlemmar för!
quote:
många naiva och patetiska personer här som klankar ned på folk så fort de rekommenderar Inos högtalare
Om det verkligen är på det viset du tycker, Är det bara å beklaga.

Riktigt dålig attityd! När du skriver som du gör misskrediterar du alla här på forumet! Hoppas du inser det själv och tar konsekvenserna av vad du skriver!

Mvh Anders.S
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/03/07 :  15:56:59  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
quote:
Hej Merkurius

Om du kallar Hififorums medlemmar för!
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
många naiva och patetiska personer här som klankar ned på folk så fort de rekommenderar Inos högtalare
--------------------------------------------------------------------------------

Om det verkligen är på det viset du tycker, Är det bara å beklaga.

Riktigt dålig attityd! När du skriver som du gör misskrediterar du alla här på forumet! Hoppas du inser det själv och tar konsekvenserna av vad du skriver!

Mvh Anders.S


Nä vänta nu, jag misskrediterar inte alls alla på forumet, du övertolkar mitt inlägg. Sluta upp med det! Sedan quotar du inte hela meningen heller, riktigt dåligt det också.

Jag tycker att många är naiva och bara vänder ryggen till så fort man börjar argumentera för Ino. De lägger locket på och låtsas som att den de argumenterar med inte alls har koll på det här med hifi. Det är så fruktansvärt tråkigt att läsa sådana inlägg (speciellt när de inläggen även finns att beskåda i den här tråden).
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2008/03/07 :  16:50:03  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
quote:
Sedan quotar du inte hela meningen heller, riktigt dåligt det också.

Ber om ursäkt för det. Blir det bättre så här!
quote:
Det finns dock tyvärr fortfarande kvar många naiva och patetiska personer här som klankar ned på folk så fort de rekommenderar Inos högtalare och argumenterar för varför de tycker dom är bra
quote:
Nä vänta nu, jag misskrediterar inte alls alla på forumet
Hur ska man veta om man finns med på din lista?

Mvh Anders.S
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/03/07 :  17:33:36  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Sedan quotar du inte hela meningen heller, riktigt dåligt det också.

--------------------------------------------------------------------------------

Ber om ursäkt för det. Blir det bättre så här!
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Det finns dock tyvärr fortfarande kvar många naiva och patetiska personer här som klankar ned på folk så fort de rekommenderar Inos högtalare och argumenterar för varför de tycker dom är bra
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Nä vänta nu, jag misskrediterar inte alls alla på forumet


Ja, det blev bättre så.

quote:
Hur ska man veta om man finns med på din lista?

Mvh Anders.S


Jo, det vet man om pratat på ett nedsättande sätt om/eller till andra forummedlemmar som gjort ett inlägg om Ino audio. Så enkelt är det Du ingår inte i den gruppen.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/03/07 :  17:42:09  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
quote:
Jo, det vet man om pratat på ett nedsättande sätt om/eller till andra forummedlemmar som gjort ett inlägg om Ino audio. Så enkelt är det Du ingår inte i den gruppen.



Merkurius, du menar alltså att det är ok att prata nedsättande om andra högtalartillverkare men inte INO?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/03/07 :  17:52:26  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Jo, det vet man om pratat på ett nedsättande sätt om/eller till andra forummedlemmar som gjort ett inlägg om Ino audio. Så enkelt är det Du ingår inte i den gruppen.

--------------------------------------------------------------------------------



Merkurius, du menar alltså att det är ok att prata nedsättande om andra högtalartillverkare men inte INO?


Ånej, det är det absolut inte. Man ska ju givetvis kunna delge sin åsikt om en högtalare/tillverkare och sedan kan man ju argumentera för varför man tycker på ett visst sätt. Eftersom det var i Ino-forumet tog jag givetvis upp Ino som exempel
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/03/07 :  18:17:14  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Enligt mig är inte INO's högtalare problemet, det är finfina högtalare, utan det är ATTITYDEN hos ett fåtal INO-förespråkare.

Det finns alltid de som hoppar in med kommentarer så fort de ser att INO avhandlas, de deltar aldrig eller mycket sällan i övriga spörsmål, men när det börjar snackas INO då är de på hugget, och då menar jag inte Merkurius.

Finns ett par exempel i den här tråden.

Tyvärr är det den där inställningen hos somliga som gör att det kanske behövs en egen forumsdel, med det i bland uppblomstrandet intresset för INO's högtalarsortiment.





Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2008/03/07 :  18:52:21  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message  Reply
Tja, eftersom det känns rätt B att komma med en åsikt i detta fallet, efter att inte ha bidragit med någonting den senaste tiden, varken positivt eller annat, så är det med viss tvekan att jag tycker till.

De sista inläggen i denna tråd gör det ganska klart åtminstone för mig att INO delen är nödvändig.

Ett tag, nåja rätt länge sedan, var det inte inlägg om INO-produkter det handlade om, utan mer eller mindre spamming om en del personers åsikt om INO-högtalarnas kvaliteér i var och varannan tråd angående högtalare.
Det blir så småningom rätt tröttsamt.

PG har helt rätt i fråga om produkterna sig, inget fel på dem alls, tvärtom, men det verkar finnas ett inbyggt behov hos vissa att aggresivt försvara, eller för den delen, angripa INO produkter.

Nå, jag tycker att det känns bra att man kan göra det i ett separat forum där jag slipper läsa eländet, och inte behöver ha dessa inlägg jämt och ständigt tjatande om det ena eller andra i andra trådar.

Det är helt klart, att INO- högtalare har en förmåga att återge musik på ett förträffligt sätt under rätt förutsättningar, men en del vill nog hellre diskutera diskussionen, och det finns nog få produkter på den Svenska marknaden som en del människor verkar vilja blurra mer om än just INO.

Nå, låt den här forum delen vara kvar så blir det lite mer sansat i de övriga delarna.

En del funderingar har jag, och har haft, om marknadsföring och försäljningsfilosofi, men det är ingenting som jag egentligen behöver bry mig om, eller hur?
Och det har ingenting med produkternas respektiva kvaliteér att göra egentligen.

Det är till slut upp till var och en att tycka vad som är bra eller dåligt, och någonting däremellan.

Låt mig bara understryka att jag inte har ett spår mot varken produkterna eller dess konstruktör.

Å slutligen, nej, jag har inte INO-högtalare hemma som jag spelar på.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2008/03/07 :  22:21:35  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply

Jag håller med de flesta i denna tråd och då blir det lite märkligt att just sätta sig vid tangentbordet.

Min uppfattning är av det lilla jag lyssnat på INO.s produkter att det låter väldigt bra, så bra att dessa produkter gott kunde diskuteras i andra högtalartrådar. Kanske genom om att välja lämpliga högtalalare till övriga HiFiprodukter och elektronik. Likaså att erkänna att har rummet stor betydelse och/eller erkänna vittnesmål om hur nöjda ägararna är.
Precis som man kan om man kan diskutera vilka högtalare som helst från England, Tyskland, Norge, USA och inte minst Danmark.

Tyvärr kan ägare till INO:s produkter tvinga fram särbehandling av INO genom att kanalisera debatten till speciella avdelningar och då stryps tyvärr intresset.
Konstigt? Inte det minsta, men väldigt tråkigt.

Vem är ansvarig till att debatten dör ut genom styra den i vissa riktningar är väl inte självklart heller tycker jag. INO-vännerna är ju inte helt utan plattform om man säger så!
Möjligen att man kan konstatera att HiFi-forum numera är INO-fritt. Vill vi det?
mvh


geldis
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2008/03/07 :  23:16:56  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message  Reply
Jag är rätt nöjd att det övriga forumet är INO- befriat från infektioner från bjäffset.

Enligt min mening så är det ett evinnerligt jävla tjat.

Det finns intressantare delar man kan syssla med.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2008/03/07 :  23:45:57  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply
quote:
Jag är rätt nöjd att det övriga forumet är INO- befriat från infektioner från bjäffset


Här måste jag säga att jag är kluven.
Produkterna är inte dåliga eller sämre igentligen pga "bjäffset". IMO, två helt olika saker igentligen.

mvh
edit: ett stavfel som jag uppmärksammade?!

geldis

Edited by - geldis on 2008/03/07 23:47:57
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2008/03/08 :  00:07:40  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message  Reply
Jamen för i hela friden.

Det är just detta jag menar med bjäffs.

Inte produkternas kvaliteér eller inte.

Detta evinnerliga tjatande om det ena eller andra.

Och ett dravlande om disskusionen , istället för om produkten.

Ger er nu för fan.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

magnus1967
Lämnat på egen begäran

739 Posts

Posted - 2008/03/08 :  00:31:34  Show Profile Send magnus1967 a Private Message  Reply
Jag har varit och lyssnat på Ino i Täby och träffat Ingvar öhman och pratat med Ingvar personligen.
Han är genom trevlig och en väldigt sympatisk mäniska!

Jag rekommenderar alla som har möjlighet och kan besök Ingvar#180;s lyssnings kväll om ni kan besök denna och "vidga vyerna" gör det!

Men som sagt jag tycker att man kan stänga Ino forumet för det har tjänat ut sitt syfte på detta forum!!

http://www.stereophile.com/interviews/1204fosgate/
http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about34.html
http://www.youtube.com/watch?v=dSINO6MKtco
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/03/08 :  00:54:30  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
magnus 1967, det är inte Ingvar eller hans högtalare som är problemet..........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000