HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Ino Audio
 pi60s, frågor
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/02/07 :  14:31:39  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Det där steget, mellan bas/mellanregister och diskant, är det för att "tidaligna" elementen? Jag tycker den där kanten ser lite knepig ut, ful är den, men rent tekniskt, påverkar den inte diskanten och orskar oönskade saker?

Jag vet att det inte kommer att vara sant, alltså att kanten är ok, eftersom hög kompetens har konstruerat den. Men jag kan inte hitta någon information om högtalaren så fråga här är enda sättet.

Sen priset, 45k, med fanerad låda, har jag läst. Vad är det som gör att priset drar iväg? Jag har förstått att det inte satts "kommersiellt" pris på dem direkt, då hade de varit dyrare. Så vad är så dyrt? Är det elementen som är tokdyra? Det brukar väl burkar i 45k klassen alltid ha? Är det delningsfiltret? Lådan?

Lite info vore välkommet.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

HiFiHåkan
Member

73 Posts

Posted - 2008/02/07 :  14:51:28  Show Profile Send HiFiHåkan a Private Message  Reply
Jag är bara lite insatt i ino-sortimentet, var intresserad av dom för ett tag sedan men jag har släppt dom som ett alternativ då det inte är ditåt jag vill föra mitt musik och hifiintresse.

Detta är vad jag hört, fritt ur minnet, så vissa detaljer kan vara felaktiga:
Hyllan är, precis som du tror, till för att få elementen rätt i tid i förhållande till varandra. På framkanten uppstår dock diffraktion som påverkar frekvenskurvan, denna är dock medräknad i den totala frekvensgången. Jag håller med om att den är ful
Tidsaligningen går att lösa på andra sätt, som t.ex på mina nuvarande jamo D870 genom att man lutar baffeln bakåt eller har en välvd konstruktion.

Priset på just S-varianten kommer av att elementen och filterkomponenterna selekteras och matchas ur större batchar för att få bättre toleranser. Filterkomponenterna är ju inte något jättehäftigt men selekteringen driver upp priserna ändå. Elementen däremot är special-ino element som kostar mycket. Kan inte säga hur mycket han tar för styckelement men dom är inte billiga.
Lådan hos S-varianten är också speciell då det är en "dubbel" låda, dvs två skikt av mdf med en spalt mellan med något dämpmaterial för att öka stumheten. denna ska vara ganska dyr att tillverka har jag hört.
Sen hoppas jag att ingvar tar ut en liten ersättning för den tid han lägger ner på att mäta upp alla element och filterkomponenter för att matcha ihop dom.
Jag kan ha hört, men detta är inte alls säkert, att S-variantens element är dom 10 bästa ur en batch om 100 st element, resten går till standardversionen av pi60 och dom som är för dåliga kasseras, detta är ju något som drar upp kostnaden ganska rejält antar jag.

Det är vad jag har vet.
Mvh Håkan
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/02/07 :  15:19:12  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Det är en bra förklaring, då förstår jag mycket bättre. Tack så mycket, det uppskattas verkligen.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

TomasF
Medlem i AÖ

265 Posts

Posted - 2008/02/07 :  21:28:36  Show Profile Send TomasF a Private Message  Reply
Har lyssnar mycket noga och länge på pi60s tillsammans med DYYYYR elektronik och det är en mycket bra högtalare, jag har ingenting negativt att anföra. Inga komponenter är gemensamma mellan pi60 och pi60s, inge bara filter och element är olika utan även lådan som är en laminerad historia hos S. Har inte jämfört dessa sida vid sida.

Här för mig att "hyllan" har två funktioner, tidslinjering och att med diffraktion eller reflektion skapa en illusion av att centrum på ljudbilden är placerad lite högre upp än elementen är. Det sista är jag osäker på dock.

Fantastisk högtalare, det är den bästa jag hört på alla sätt. Ljudet gillas inte av alla, det finns andra högtalare man kan tycka i högre grad ger "smack-detaljer", som skapar "luft" kring instrumenten och som ger illusion av att artisten står nära lyssnaren.

Så här skriver konstruktören om elementen till Signatur i sin säljbroschyr:
"Två tämligen exceptionella högtalarelement har tagits fram för pi60s. Det är utan jämförelse de mest genomarbetade element jag konstruerat. Det skall inte tolkas som att andra Ino Audio-element är mindre avancerade eller sämre, men väl att inga andra element används i så krävande applikationer.

Baselementet
till pi60s årsmodell 2003 (Ino-B88x, konstruerat av Ino Audio under tiden 1996 - 2002) kännetecknas av ett högprecisions RV-membran, ett mycket speciellt och ultrasofistikerat motorsystem och en membranupphängning som saknar motstycke. Fast det kanske inte är så mycket att skryta med, i själva verket vet jag inte ens hur en upphängning med motstycke ser ut, så det är alltså något som gäller alla upphängningar jag konstruerat #8211; de saknar motstycke alltså. J
Nåväl - den speciella gummiupphängningen har utvecklats för att medge maximal symmetri och hänsyn har även tagits för att ge optimala överstyrningsegenskaper. Den mäktar dessutom motstå extrema tryckförändringar i högtalarlådan (långt över 155 dB) och membranaccelerationer på över 800 G utan att deformeras okontrollerat. De flesta normala upphängningar börjar i delar av frekvensområdet deformeras olinjärt redan vid en bråkdel av dessa påfrestningar.
Andra egenskaper hos elementet, mest av kuriöst intresse för de flesta får förmodas, är till exempel att talspolen är lindad i två lager med en tvåmetallig tråd (en koppartråd med aluminiumkärna). När elementet dimensionerades 1996 var det (B88s) dessutom först i världen att använda titan som bobinmaterial för att eliminera virvelströmsdämpning och därmed medge användning av ett något större magnetsystem utan att mellanbasåtergivningen drabbas. Titanbobinen ökar också elementets effekttålighet, eftersom det hindrar värmespridning i oönskade riktningar. Mycket värdefullt med de kompositmembranmaterial jag använder.
Genom användning av centerdome, membran och gummiupphängning med extremt noggrant avvägda former, styvheter och förluster, har elementet givits en synnerligen jämn tonkurva som naturligt sträcker sig med oöverträffad jämnhet (+/- 1 dB) upp till över 6 kHz! Tämligen unikt för ett 8" stort element.
Blandprodukter mellan bas- och mellanregister är extremt kraftigt undertryckta samtidigt som förmågan att hantera insignaler över 110 Volt (1,5 kW transienteffekt!) med extremt låg förvrängning är svåröverträffad. I själva verket hanteras ineffekter på över 10 kW med måttlig distorsion. Lavindistorsionsbeteenden uppträder först därefter. Elementet är, trots sin långa slaglängd, på alla punkter jämnbördigt med de för sluten låda optimerade elementen Ino-B85, -B88s och -B88u som används i Ino Audios toppsystem.

Diskantelementet
(Ino-T11mx, konstruerat och tillverkat av Ino Audio) arbetar i horisontalplanet med perfekt sfärisk vågalstring upp till över 20 kHz och har därför en spridning vars harmoni är ypperlig. Tonkurvan är mycket linjär upp genom den högsta oktaven och vidare en bra bit in i ultraljudsområdet. Elementet beskriver en absolut resonansfri återgivning såväl i passbandet som i ultraljudsoktaverna. Med en lågdistorderande hantering av insignaler upp till över 150 Volt och en dynamiskt effekttålighet på över 3 kilowatt matchar diskanten väl det fantastiska baselementets förmåga."

musikälskare
Go to Top of Page

magnus1967
Lämnat på egen begäran

739 Posts

Posted - 2008/02/07 :  22:04:50  Show Profile Send magnus1967 a Private Message  Reply
Jag har varit i Täby och lyssnat på Ino Pip och Pi60S
tror jag Ingvar Öhman har i demorummet.

Det var en helt fantasisk upplevelse för att inte tala om surround högtalarna han kunde koppla in 8st A2:or?

Det var helt fantastiskt bra och jag rekommenderar alla på Hififorum att besöka Ingvar om ni har möjlighet!

MEN att ha en speciel forumdel som behandlar Ino tror jag inte på,
det har dom redan på forumet Faktiskt som gör detta massor ggr bättre och alla fråge tecken på detta forum blir utrops tecken på ett annat forum och framförallt så svarar Ingvar Öhman själv på frågor som han inte gör på detta forum.

http://www.stereophile.com/interviews/1204fosgate/
http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about34.html
http://www.youtube.com/watch?v=dSINO6MKtco
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/02/08 :  08:49:16  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
När det gäller 45k så är det ju ganska dyrt att fanéra och lacka. Priset för dem i monteringssats (rå mdf), dvs. bara vad delarna kostar plus en färdig låda ligger på 35k. Elementen till pi60s är bra mycket dyrare än till den vanliga versionen. Anledningen till att elementen kostar så mycket är för att Ingvar inte massproducerar utan beställer små serier och då blir det dyrt. Självklart tjänar han lite på högtalarna och vad han gör med de pengar tycker jag inte är intressant. Själv tror jag att han sagt att pengarna går tillbaka till diverse forskningsprojekt.

Hursomhelst är Ingvars högtalare riktigt billiga om man jämför med den stora massan av dåliga, esoteriska, krimskramshögtalare där ute
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2008/02/08 :  10:33:30  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
quote:
När det gäller 45k så är det ju ganska dyrt att fanéra och lacka. Priset för dem i monteringssats (rå mdf), dvs. bara vad delarna kostar plus en färdig låda ligger på 35k. Elementen till pi60s är bra mycket dyrare än till den vanliga versionen. Anledningen till att elementen kostar så mycket är för att Ingvar inte massproducerar utan beställer små serier och då blir det dyrt. Självklart tjänar han lite på högtalarna och vad han gör med de pengar tycker jag inte är intressant. Själv tror jag att han sagt att pengarna går tillbaka till diverse forskningsprojekt.

Hursomhelst är Ingvars högtalare riktigt billiga om man jämför med den stora massan av dåliga, esoteriska, krimskramshögtalare där ute


Mycket informativt inlägg, ända till den obligatoriska sista gliringen... Varför måste vissa Ino-ägare, till skillnad från ägare till många andra märken, alltid hävda sig? Mindervärdeskomplex?

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/02/08 :  10:57:33  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
quote:
Mycket informativt inlägg, ända till den obligatoriska sista gliringen... Varför måste vissa Ino-ägare, till skillnad från ägare till många andra märken, alltid hävda sig? Mindervärdeskomplex?


Jag håller inte med alls. Vissa personer som äger andra märken hävdar också att just deras märke är bäst, inget ovanligt i det. Sedan hängde jag ju inte ut ett speciellt märke utan jag menar bara på att det finns högtalare som är bra mycket dyrare fast de låter sämre.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/02/08 :  11:36:22  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply


quote:
Hursomhelst är Ingvars högtalare riktigt billiga om man jämför med den stora massan av dåliga, esoteriska, krimskramshögtalare där ute


Och sedan får man inte glömma de högtalare som är billigare än Ingvars och låter bättre .

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/02/08 :  11:43:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
den stora massan av dåliga, esoteriska, krimskramshögtalare där ute
En av de grövsta generaliseringar jag sett på Hififorum. Trodde att du stod över sådana tramsigheter men nu sjönk du ett par snäpp i aktning. Dålig reklam för Ino, hoppas du inser detta.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2008/02/08 11:43:53
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/02/08 :  11:51:13  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
quote:
En av de grövsta generaliseringar jag sett på Hififorum. Trodde att du stod över sådana tramsigheter men nu sjönk du ett par snäpp i aktning...


Dito Varför får jag inte skriva som jag tycker?! Jag tycker inte att jag hade någon otrevlig ton i mitt inlägg. Jag tycker bara att Ino är bättre än många andra högtalare och att många av de dyrare högtalarna är omotiverat dyra med en massa tveksam tweaks inbyggda, såsom kryogeniskt behandlade kablar (läs: krimskrams).
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/02/08 :  11:56:26  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Nu var du nyanserad, det är mycket stor skillnad på de formuleringarna.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2008/02/08 :  23:41:34  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
quote:
MEN att ha en speciel forumdel som behandlar Ino tror jag inte på,
det har dom redan på forumet Faktiskt som gör detta massor ggr bättre och alla fråge tecken på detta forum blir utrops tecken på ett annat forum och framförallt så svarar Ingvar Öhman själv på frågor som han inte gör på detta forum.


Förklaringen till en speciell forumsdel finns väl i hur just denna tråd utvecklat sig, eller ..

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/02/09 :  00:52:23  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
quote:
Förklaringen till en speciell forumsdel finns väl i hur just denna tråd utvecklat sig, eller ..


Exakt ulfsan.....

Men utrymmet som INO-forumet tar är inte värd sin plats, därmed inte sagt att INO inte är värt uppmärksamhet.

INO ska behandlas som övriga fabrikanter, varken mer eller mindre...

PG



Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/02/09 :  06:30:55  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
quote:
Men utrymmet som INO-forumet tar är inte värd sin plats, därmed inte sagt att INO inte är värt uppmärksamhet.

INO ska behandlas som övriga fabrikanter, varken mer eller mindre...


Bingo!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2008/02/09 :  08:41:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vi har redan en tråd om detta forums vara eller inte vara men vi kan väl ta det här också om det är vad Ni vill.

INO-forumet skapades eftersom det var ett fantastiskt intresse för INOs produkter. Det fanns inget ämne på HiFi-diskussion som inte leddes in på INO-högtalare av INO-entusiasterna, Det kunde handla om vad som helst, det slutade alltid med att ett par INO-entusiaster ledde tråden off topic om INO-högtalare och snackade om dem.

För att främja det intresset och för att skapa utrymme för andra diskussioner så skapades INO-forumet. Inga andra syften fanns och alla rykten och skitsnack som sprids är just rykten och skitsnack.

Ingvar gör bra högtalare, det är inte tu tal om det.

På HiFiForum handlar det om samexistens, dialog och om att låta andra ha sin ståndpunkt inte om att till varje pris överbevisa och tvinga.
Merkurius, du får ursäkta att jag tar dina två inlägg som exempel. Det är bara det att du demonstrerar väldigt tydligt det som blir problemet med dem;
quote:
den stora massan av dåliga, esoteriska, krimskramshögtalare där ute
quote:
Ino är bättre än många andra högtalare


Jag tror dig när du säger att de två inläggen är identiska. Du och några andra INO-entusiaster ser ingen skillnad. Men det gör alla vi andra. I ditt första inlägg fördömmer du och använder ditt tangentbord som om det vore en svärd. I det andra, när du fått mothugg mot ditt sätt att framföra din ståndpunkt, blir du sårad och undrar varför du inte får säga vad du vill samt bjuder in till dialog.

Det enda du åstadkommer med ett sådant beteende är att du skapar en motpol/antagonist som du kan slåss med. Det är fruktansvärt fjantigt, barnsligt och totalt förödande för att få upp en god stämning.

Märk väl, det enda jag pratar om är hur du beter dig. Faktainnehållet i det du säger har jag ingen som helst åsikt om. Din åsikt är din och den är intressant att lyssna till precis som alla andra. Men sättet den förs fram på förstör för oss på HiFiForum och det är inte OK.

Tack för att du exemplifierade problemet så tydligt. Jag skall se om jag kan få prata lite med Ingvar idag på mässan och höra hans ståndpunkt i detta.





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/02/11 :  09:50:11  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
quote:
Jag tror dig när du säger att de två inläggen är identiska. Du och några andra INO-entusiaster ser ingen skillnad. Men det gör alla vi andra. I ditt första inlägg fördömmer du och använder ditt tangentbord som om det vore en svärd. I det andra, när du fått mothugg mot ditt sätt att framföra din ståndpunkt, blir du sårad och undrar varför du inte får säga vad du vill samt bjuder in till dialog.


Bernt förstod mina åsikter mycket bättre när jag skrev mitt andra, mer nyanserat inlägg, så jag tror inte att alla uppfattade mina inlägg som identiska. Sedan blev jag inte alls sårad, jag förstod inte varför denna kalabalik uppstod och försökte då att förklara det hela, inga konstigheter med det.

quote:
Det enda du åstadkommer med ett sådant beteende är att du skapar en motpol/antagonist som du kan slåss med. Det är fruktansvärt fjantigt, barnsligt och totalt förödande för att få upp en god stämning.


Det är mycket tråkigt att behöva läsa att du anser mitt beteende/inlägg som fjantigt och barnsligt Jag gav uttryck för en åsikt om ett par högtalare jag tyckte om + en åsikt om högtalare som jag inte tyckte om (läs: dåliga, inga högtalare namngivna). Att denna åsikt ska anklagas för att vara fjantig och barnslig, det sårar verkligen Sedan får ni väl raljera om att jag utmärker mig för att vara martyr nu. Den sandlådsmentaliteten är bara tråkig att se

Vad sa Öhman förresten?
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2008/02/11 :  13:05:21  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Jag upplever inte att det är din åsikt som är "fjantig" eller "barnslig", endast sättet den framförs på. Jag får en känsla av elitism.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/02/11 :  13:34:30  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
quote:
Jag upplever inte att det är din åsikt som är "fjantig" eller "barnslig", endast sättet den framförs på. Jag får en känsla av elitism.


Jag försökte vara som rak som möjligt men det uppskattas tydligen inte.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2008/02/11 :  13:49:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nu har jag tyvärr inte tid att skriva ett fullödigt svar på det du skrev Merkurius, men det kommer i afton.

Men jag måste nog om igen trycka på att
quote:
Det enda du åstadkommer med ett sådant beteende är att du skapar en motpol/antagonist som du kan slåss med. Det är fruktansvärt fjantigt, barnsligt och totalt förödande för att få upp en god stämning.

inte handlar om åsikter utan enbart beteende

Kan vi nu hålla oss borta från missförståndet att jag vill kontrollera åsikter eller måste jag vara ännu tydligare för att förhinda det

P.S. Merkurius, jag är absolut inte ute efter att såra dig och ber verkligen om ursäkt för att jag måste dra det så här hårt för att påvisa problemet.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/02/11 :  14:19:54  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Pac: Jag förstår att du inte menar mina åsikter men att kalla mitt beteende för barnsligt är lika dåligt det också.

Om min generella uppfattning om dyra högtalare går stick-i-stäv med någon annans åsikt, varför inte säga det på ett schysst sätt och berätta om sina erfarenheter? Varför kan det inte vara högt i tak på den punkten? I mitt inlägg sågade jag ingen annan persons åsikter eller klankade ned på någon tillverkare! För det omvända gäller ju även mig. Om någon har en åsikt om en högtalare så klankar jag inte ned på dennes åsikt om jag inte tycker likadant. Ej heller om den andra personen framför sin åsikt (beteendet) som en totalsågning/hyllning. Jag kan dock fråga hur han/hon kommit fram till sin ståndpunkt, men att såga en annan persons åsikter är bara lågt

Att mitt inlägg skulle blåsas upp till sådana här stora proportioner är ju helt ofattbart Det är ju "ni" som sätter antagoniststämpeln, inte jag. Varför inte fråga vad jag menar med mitt inlägg istället för att börja raljera? Bernt lyckades... nästan
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/02/11 :  15:26:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag bryr mig inte ett dugg förutom att jag avskyr generaliseringar.

Jag ogillar också vissa högtalare ibland men de utgör ingen obestämd stor massa.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/02/11 :  15:41:09  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
quote:
Jag bryr mig inte ett dugg förutom att jag avskyr generaliseringar.

Jag ogillar också vissa högtalare ibland men de utgör ingen obestämd stor massa.


Jag tycker inte heller om generaliseringar, rent generellt I det här fallet gör jag dock ett klart och tydligt undantag.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/02/11 :  15:57:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hehe

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2008/02/11 :  16:13:00  Show Profile Send molsson a Private Message  Reply
DRAMA!! Jag hämtar popcorn.

No hay banda!!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7351 Posts

Posted - 2008/02/12 :  01:38:25  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Mycket informativt inlägg, ända till den obligatoriska sista gliringen... Varför måste vissa Ino-ägare, till skillnad från ägare till många andra märken, alltid hävda sig?

Ja, det kan man fråga sig. Personligen så har jag funderat över detta en del utan att komma på något riktigt bra svar förutom de vanliga som är kända om man har läst lite där borta på andra forumet.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2008/02/12 01:45:58
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000