HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Jorma uppmärksammad på DI
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/01/11 :  11:12:11  Show Profile Send BosseBula a Private Message
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2008%5c01%5c11%5c264771&SectionId=TeknikTrender&menusection=TeknikTrender;TeknikNyheter&o=sp4

Det får väl ändå ses som en rätt stor händelse för ett så litet företag.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/01/11 :  11:15:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jättekul att vara delaktig i detta måste jag säga!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/01/11 :  11:52:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Vad läckert! Grattis!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/01/11 :  11:55:18  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Grattis får man väl säga.

Tycker det är riktigt roligt när små svenska företag lyckas

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/01/11 :  12:39:10  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Kul!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2008/01/11 :  12:58:24  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Och på Expressens framsida (på webben).

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

steffo74
Member

188 Posts

Posted - 2008/01/13 :  00:17:44  Show Profile Send steffo74 a Private Message
Kul att det uppmärksammas (visar att hifin lever), men om det är positivt att en kabel för 250000kr hamnar i fokus vet jag inte. Spär bara på "jantesvenskarna" ännu mer. Läser man kommentarerna så märker man hur illa vissa tar det hela och måste (aggressivt) idiotförklara andra för deras intresse. Vissa lever ju med någon annan perfekt hobby. Att inte alla tycker som en själv är verkligen superkänsligt för vissa.
Det ÄR så kul när folk tar det för vad det är :-)
/Stefan

Nöjd tills man vet bättre!
........och just nu BlutEngel i cd:n och Hocico och Soulfly
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/01/13 :  00:30:20  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Jo, tyvärr. Sen brukar ju inte kommentarerna på DI överraska en med smarthet när det gäller ekonomiska artiklar heller.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2008/01/14 :  01:36:24  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Det blev överaskande mycket av 5 minuters intervju och fotografering. Journalisten från DI dök upp helt plötsligt med kamera och diktafon i högsta hugg och det fanns ingen tid att förbereda något, men det blev rätt ok ändå.

Lite av komentarerna kanske jag kan komentera här.
Att ett par Prime i biwireutförande kostar 250 000 kr är sant, men att det är vad jag får stämmer inte riktigt, då det är utpriset i butik med svensk moms och räknat med ett par mellanled i form av distributör och sedan butikens påslag och dessa påslag är större för kablar som dom räknar som tillbehör än vad det är för elektronik och
högtalare. Jag har samma pris i hela världen och måste ha det då det annars skulle bli lite svårt med mina distributörer som kollar priserna runt om i världen och det är lätt att göra detta i dessa internettider. Japanerna är stenhårda på att jag inte får ha alltför mycket lägre pris någonstans, då dom slänger ut mig från Japan om detta skulle hända. Dom har haft problem med andra fabrikat framförallt från USA då butikerna i Japan lånar ut och folk sedan beställer på nätet till ett lägre pris.

Lite statistik för är 2007 för dom som är intresserade av sådant:

Totalt sålde jag 53 par Prime varav 35 par var signalkablar.
Totalt alla kablar blev det ca. 350 par analoga signal och högtalarkablar och drygt 300 st. digitalkablar och 200 st. nätsladdar.
Bästsäljaren var digitalkabeln räknat i antal och på andra plats var det kablar ur No.2 serien.
Dom billigaste kablarna No.3 sålde minst i antal och det var ungefär samma mängd som Prime. I pengar räknat var det Prime som stod för halva omsättningen.
Japan sod för hälften av omsättningen med USA på andra plats och Korea på nästan samma nivå som USA.
Nya distributörer har jag träffat på CES som vanligt och det är Ryssland, Bulgarien och Indonesien som är på G.

Jetlag efter resa (9 timmars tidskillnad) och sena "nattmanglingar" kommer jag att ha den närmaste veckan men det var det värt

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2008/01/14 :  13:42:55  Show Profile Send Lech a Private Message
Jorma
Jag önskar dig lycka till.

Du är urtypen för det lilla företagandet jag uppskattar.
Fler Jorma allstå ,men i andra brancher.

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2008/01/14 14:42:41
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000