Author |
Topic |
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2008/01/06 : 10:59:37
|
Har en Squeezebox hemma och en Qnap 109 Pro på väg hem. Då SBn ska va i mitt hifirum funderar jag på en Soundbridge till vardagsrummet. Mina frågor är om det går att köra: A: Båda enheterna mot slimservern? B: Köra två serverprogram på Qnap samtidigt?
C: finns det ngn i göteborgstrakten som kan hjälpa till med installationen av mjukvaran på Qnapen?
/Per |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
Piggen
Member
676 Posts |
Posted - 2008/01/06 : 14:37:58
|
Soundbridge kan väl inte köra mot Slimserver! Men, du kan köra två squezeboxar mot samma slimserver. Onödigt att köra två olika servrar. |
Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl! |
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2008/01/06 : 15:10:42
|
Jo, det vet jag väl, men jag känner att en Squeezebox till vardagsrummet är lite överkurs. lite som att kasta pärlor åt svinen. Och pengar växer ju tyvärr inte på träd. |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2008/01/06 : 21:30:06
|
Jag har kört både Soundbridge och klämlåda mot samma server...det fungerar ganska OK, men min PC(XP) var lite för trött så det hackade på bägge två. Soundbridge kan köra mot slimserver men en äldre version så jag körde Firefly och Slimserver bredvid varandra. Firefly finns även för Linux så det borde gå att få till, dock är jag inte bra på själv på Linux. Har dock själv "kastat" ut Soundbridgen ur köket till förmån för en SB3:a....den finns till salu om du trots det är intresserad |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
|
Topic |
|