HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 2008, kommer filmklippen göra sitt intåg?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2007/12/29 :  10:16:20  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Hur ser ni på det kommande året, är det nu som vi kommer få se mera filmklipp på forumet?

Jag hoppas och tror att det kommer bli så. En del ämnen kommer nog att vinna på det.

Tycker själv att det är rätt stor skillnad att se på tv-program om musik och läsa om samma ämne i tidningar eller på nätet.

Är det någon som har koll på vad det är för regler/juridik som gäller om man skulle sätta ihop en filmsnutt med smakprov ur skivor som man inhandlat?


Exit Planet Dust

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/12/29 :  10:23:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Filmklipp och smakprov är trevliga och under musikforumet länkas det ganska mycket till både Youtube och andra källor.

Vad det gäller det juridiska så kan man citera ett litet avsnitt ur ett stycke utan att inkräkta på upphovsrätten. Så det är bara till att tipsa på med små klipp.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2007/12/29 :  10:38:20  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Pac: Jo, givet. Men det var inte riktigt det som jag menade. Utan min förhoppning var att medlemmarna skulle ta steget framför kameran, berätta om sina upplevelser och varför man tycker som man gör.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/12/29 :  11:20:21  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Trevlig idé n0p.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/12/29 :  15:12:56  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Att lägga ut sina åsikter i filmform är väl ingen skillnad mot text.
Sunt förnuft så behöver väl inget modereras och visst kommer det att ge helt nya perspektiv vid bildreportage...

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/12/29 :  15:53:35  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jag tror inte det kommer att ersätta bildreportage, men kanske kan det bli en liten krydda till dom ibland. Video är så mycket svårare att få bra och proffsigt.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/12/29 :  16:19:52  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Naturligtvis, men alltid finns det någon eldsjäl
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/12/29 :  16:36:56  Show Profile Send Marc a Private Message  Reply
Spontant tycker jag att det låter som en jättekul idé!

En liten nackdel är dock att det inte går(?) att i efterhand söka på de ord som sägs och på så sätt hitta de filmklipp som nämner just den lilla grej man är intresserad av, som man kan göra i vanliga arkivet.

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8263 Posts

Posted - 2007/12/29 :  18:26:14  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
vore ju kanske trevligt,men hur går det då med sereverutrymmet?
Hörde från säker källa att det bara fanns 310Mb kvar..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/12/29 :  19:52:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Visst är det trångt på bildarkivet. Det finns en hel del matrial som inte har med HiFiForum att göra där...


Även om både medlemmars system och bildreportage forumen fyller liknande syfte kan en kompletterande film säkert berika.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2007/12/29 :  21:48:03  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Huzze: Att det inte är någon skillnad på text och tal, faller på sin egen orimlighet.

Bossebula: Proffsigt är inget som jag eftersträvar, det jag är ute efter (som i de flesta andra sammanhang) är själ.

Redigeringsverktyg för att klippa finns oftast tillgängligt från default på de flesta operativsystem, annars finns det webbaserade.

Marc: Är väl inget större problem att tagga de filmer man lägger upp, förutsatt att man gör det på en sida som stöder detta givetvis.

Ryssen: Finns gott om sidor som kan hosta filmer, hififorum behöver knappast leverera den tjänsten.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8263 Posts

Posted - 2007/12/29 :  22:39:26  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Ryssen: Finns gott om sidor som kan hosta filmer, hififorum behöver knappast leverera den tjänsten.

Där slog du spiken i huvudet.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/12/30 :  22:23:22  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Huzze: Att det inte är någon skillnad på text och tal, faller på sin egen orimlighet.
Inte riktigt så jag menar,
quote:
Att lägga ut sina åsikter
Hur sen åsikten framförs är för mig egalt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000