HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Bernt slutar som Admin
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/11/03 :  16:11:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det är med visst vemod som jag sitter och skriver.

Vad skall man skriva när en av pelarna som HiFiforum vilat på inte längre kan ta det ansvaret??

Bernt håller på och förhandlar om ett nytt jobb, inget är påskrivet än. Jobbet är att hjälpa Jorma Design med produktion och diverse. På grund av kopplingen som Bernt får till branchen så slutar han delta i administrerandet av HiFiForum.nu. Jag har inte det minsta tvivel på Bernts omdömme men för att säkra HiFiForums fristående från HiFi-branchen är vi tvingade att göra på detta vis.

Det är som sagt med blandade känslor jag skriver det här. Bernt är en av mina bästa vänner och en otroligt klok människa. Jag har njutit av att få ha så täta kontakter som vi haft genom att han varit med och drivit HiFiForum.nu. Våra kontakter kommer av förklarliga skäl att minska i framtiden vilket känns tungt.

Samtidigt som jag är ledsen för min och HiFiForums skull är jag verkligen glad för Bernt och hans familj. Det blir slut på skiftgången vilket gör att familjen får ha Bernt hemma mer och på vettigare tider. Bernt får mer tid till sina projekt och att träffa sina kompisar. Så jag gläds ihop med Bernt och hans familj.


Nu tycker jag att vi tackar Bernt för all den tid och allt det jobb som han lagt ner för att HiFiForum.nu skall bli en trevligare plats.

Tack för både för det som varit och det som säkerligen kommer kompis!!!!!

Edit:

PS. Nu när det inte står Admin längre under Bernts nick, vad skall det stå då

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/11/03 :  16:55:32  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
DIY-guru förstås

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/11/03 :  16:58:39  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Bernt, du kommer lämna ett stort hål hos oss som jobbar med forumet.
Men jag gratulerar dig av hela mitt hjärt till det nya jobbet.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/11/03 :  17:02:42  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Håller med ovanstående. Jag hoppas du fortfarande kommer posta nya intressanta saker på forumet.
Ett grattis till ditt nya spännande jobb är på sin plats också!
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/11/03 :  17:05:31  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Angående singaturen, "DIY-GURU samt Hedersmedlem" är mitt förslag

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/11/03 :  17:05:39  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Tack för all din hjälp här på forumet Bernt!

Lycka till med jobbet.

DIY-Guru låter vettigt.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/03 :  17:41:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det är alltid kul att utvecklas o nu fastnar du ju på riktigt inom HiFin Bernt
Jag önskar dig all den lyckan o välgången man nu kan göra och Tack för den tiden du var Admin o allt det jobb du lade ner på det !


Vad som ska stå under Bernt ?
Hedersmedlem blir man väl när man inte har varit medlem sen innan ?
DIY-Guru
Kabel Padawan


äsch jag vet inte, bara det är nåt som är lite kuligt så blir det bra

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4151 Posts

Posted - 2007/11/03 :  17:50:16  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Grattis Jorma och tack Bernt !!
Mvh
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/11/03 :  18:02:43  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Tack för allt, Bernt

Hoppas att du kommer att vara närvarande här på forumet även fortsättningsvis.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8274 Posts

Posted - 2007/11/03 :  18:06:59  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Blev avundsjuk på ditt nya jobb,trots att jag inte på långa vägar har kvalifikationen för det.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/11/03 :  19:06:06  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Tack Bernt och lycka till med nya jobbet!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/11/03 :  19:22:13  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Tack för din insats Bernt!, hoppas du fortsätter bidra som vanlig medlem.

"OTL-kung" i signaturen kanske?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2007/11/03 :  19:28:24  Show Profile Send MatsT a Private Message  Reply
Jag lider lite med Pac, ett stort avbräck förstås men framförallt så önskar jag Bernt lycka till!

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2007/11/03 :  19:42:30  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag har suttit som ett fån och funderat på vad jag ska skriva, men det känns mest tomt. Ni förstår säkert varför.

I vilket fall vill jag självklart gratulera Bernt och önska honom lycka till!

Sist men inte minst vill jag såklart också tacka för allt arbete och all energi han lagt ner. Tack!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2007/11/03 :  20:59:28  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Tack Bernt för allt jobb du lagt ner å grattis till jobbet

Mvh Anders.S
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/11/03 :  21:41:35  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Kul för Bernt med en bättre arbetssituation. Samtidigt så faller en person bort från admininistrationen av HF som jag tror har dragit ett stort lass över lång tid. Hoppas att någon känner sig kallad att ta över Något annat positivt är att Bernt nu kan få en "Harry" .

Edited by - DahlbergAudio on 2007/11/03 21:44:14
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/11/03 :  21:43:55  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Grattis till nya jobbet.
Och stort tack för allt du gjort för oss på forumet.
Det var dina byggen som inspirerade mej att söka medlemskap.
Hoppas vi ser dej i fortsättningen också.
MVH Hasse.

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2007/11/04 :  01:11:01  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Tack Bernt!
Hoppas få se mer av dina byggen i framtiden...
Lycka till med nya jobbet/
Amatören

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/11/04 :  07:44:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tack ska ni ha! Det har varit roliga år på forumet, med DIY-träffar och annat.

Jag blir självklart kvar på forumet och skriver inlägg ungefär som förut. Ett och annat bygge
lär det ju bli, sen finns det ett par intressanta reportage som jag vill göra också.

Det ska mycket till att byta jobb när man varit på samma ställe i nästan 19 år. Men nu har jag jobbat
kontinuerligt 5-skift i sammanlagt 25 år och det kan gott räcka... Sen nämnde Jorma att han behövde
anställa någon och då blev jag intresserad. Mycket roligare, mycket bättre tider och goda villkor.
Det ska bli skoj det här.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/11/04 :  08:42:15  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Tack för allt jobb här på forumet och lycka till med den nya anställningen.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/11/04 :  08:43:26  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Grattis till nya jobbet.
Förstår att man till slut tröttnar på fem skift.







Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2007/11/04 :  09:58:13  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Kul Bernt Om man vill göra sig lustig kan man säga att forumet tappar en bra ledare men att han säkert kommer fortsätta hålla god kontakt

Tack för ett gott jobb!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/11/04 :  10:36:07  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Tack för ditt jobb Bernt!

Jag har uppfattat dig som en "go kille" både i verkligheten och på forumet.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2007/11/04 :  11:02:08  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Skift är skit!
Lycka till hos Jorma

I was talking to myself!
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2007/11/04 :  12:10:06  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Jag är ledsen att jag har tagit bort Bernt som moderator och glad för att han vill börja arbeta för mig.

Kabelmakare kan ju vara ett bra tillägg till nicket.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/11/04 :  13:39:38  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Lycka till med det nya jobbet
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000