HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Ortofon SPU- pris?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tkr
Member

551 Posts

Posted - 2007/12/28 :  21:31:59  Show Profile Send tkr a Private Message  Reply
Hei,
Jeg vet ikke om dette er rett underforum for et slikt spørsmål, men i verste fall får moderator flytte det, no hard feelings:
I løpet av en rett komplisert hifi-deal, ble jeg eier av en Ortofon SPU, årgang 69-70-71(?). Det er en original modell, med bakelitt headshell og egen , liten stepup- trafo montert i headshellet.
Jeg har aldri hatt en arm som greier å ta denne pickupen, og har hatt den liggende i snart 15 år.
I forbindelse med at jeg nå har tenkt å selge den, har jeg prøvd å finne en pris på den. Det er et jomfruelig eksemplar, og har kanskje 20-100 timers drift i alt. Er det noen som vet hvor jeg kan finne ut en fornuftig salgspris, eventuelt noen som vet om noen samlerfora eller liknende, hvor jeg kan få noen prisantydning?
mvh

Musica, dona vobis pacem

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2007/12/30 :  20:43:50  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Nya SPU kostar många tkr
http://www.phonophono.de/YOrtofon_SPU1.php3?Kennung=
minst 5 verkar det som.
Det dräller inte av SPU på Ebay, hittade en i Danmark för strax över 150 Dollar när jag skriver detta
http://cgi.ebay.com/ORTOFON-SPU-GT-Elliptical-Stylus-Cartridge-G-T-gold_W0QQitemZ160193739760QQihZ006QQcategoryZ64620QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
så för en bit över 1000 NOK men tillräckligt långt under nypriset 5000 NOK kanske du kan finna köpare.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

tkr
Member

551 Posts

Posted - 2007/12/31 :  15:46:54  Show Profile Send tkr a Private Message  Reply
Hei,
Takk for godt svar! Jeg tror jeg venter og ser hvilken pris det oppnås for det danske eksemplaret. Er den ikke verd mer enn 200$, tror jeg bare at jeg beholder den selv.
mvh

Musica, dona vobis pacem
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000