HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Swirves lilla sterjo
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Swirve
Member

96 Posts

Posted - 2007/11/22 :  21:11:22  Show Profile Send Swirve a Private Message  Reply
Tänkte jag kunde visa några bilder på mitt lilla system. Består av:
Förstärkare: Denon PMA-655R samt även med på bild min egenbyggda AMP5
Cd-spelare: Cambridge 340C
Högtalare: Audiovector K3 Super







/Jesper

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2007/11/22 :  21:30:07  Show Profile Send johmi a Private Message  Reply
Trevlig set-up! Hur långt är det mellan högtalarna? Lite kort eller sitter du väldigt nära?

/Mikael

Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/11/22 :  23:04:28  Show Profile Send Nykmark a Private Message  Reply
Va kul! Funkar det bra?

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/11/23 :  08:54:17  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
En anläggning som kan växa betydligt med tiden vad gäller placering etc. Återigen grattis till burkarna.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/11/23 :  09:03:44  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Snyggt jobbat Swirve! Hur jobbar Denonförstärkaren ihop med K3-orna?

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2007/11/23 09:04:33
Go to Top of Page

Swirve
Member

96 Posts

Posted - 2007/11/24 :  12:12:37  Show Profile Send Swirve a Private Message  Reply
Det stämmer bra att det är lite kort mellan högtalarna. Desvärre bor jag rätt så begränsat, studentrum på 20m^2 där jag ska få plats med säng, skrivbord, garderober, köksvrå, soffa, stereo, toa och dusch. Därför har soffan o stereon rätt så begränsad plats. Som det är nu är det ca 1.20 mellan högtalarna o jag sitter väl ungefär dubbla avståndet ifrån. Tycker att det under förutsättningarna fungerar tämligen bra! :)
Översta bilden är tagen från lyssningsposition.

Till mina tidigare högtalare (Beta 20) tyckte jag Denonen var lite väl ljus och saknade lite i basen och då passade min AMP5 bättre. Nu håller jag på o testa lite, men än tycker jag denonen passar bäst ihop med K3-orna. Är betydligt öppnare/klarare i mellanregister och diskant.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000