HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Vapors system
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vapor
fd "André"

20 Posts

Posted - 2004/11/21 :  12:47:56  Show Profile  Visit Vapor's Homepage Send Vapor a Private Message  Reply
På tide med nye bilder:
Conrad Johnson PV11 rør pre amp


Rega Radio tuner


Rega Planet CD player



Doxa Signature mk 2



Mine ProAc kloner




Rega Planet CD- Conrad Johnson PV 11 - DOXA Signature- ProAc klone

Edited by - Vapor on 2006/09/24 20:55:29

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/11/21 :  16:58:51  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Ger mej intrycket av ett "less is more"-stuk, mkt sympatisk sådant verkar det som ;-)
Snygga högtalare, ja även försteget är ju läckert!

Hur detta låter har jag dock ingen aning om, har inte hört någon av ingredienserna...

DOXA har dock lite, lite att göra med mitt eget system.Mina golvare fick lite av sin utformning efter jag läste Lyd & Bilde's test av DOXA's 2-vägs golvare för några år sedan.Dessa högtalare inspirerade mej en del, men verkar inte vara nåt tal om alls...undrar varför, dom fick massor beröm i testartikeln...


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/22 :  00:25:08  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Minimalistiskt ja, alldeles utmärkt, ser förtrowndeingivande ut.

Bravo
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/11/22 :  14:50:33  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Ser man på, en till som kör med Doxa-slutsteg Det är bara att gratulera
Får jag föreslå att du ställer försteget på bänken istället för på Cd-spelaren gärna med någon form av fötter under.
Hockeypuckar funkar bra som budgetvariant, gäller även slutsteget.

Edited by - plind on 2004/11/22 14:53:40
Go to Top of Page

Vapor
fd "André"

20 Posts

Posted - 2004/11/22 :  16:39:19  Show Profile  Visit Vapor's Homepage Send Vapor a Private Message  Reply
Jeg skulle veldig gjerne sette førsteget brevid cd-spilleren,men pga ett 32" Widescreen tv som inte syns på bildene er det inte plats.
Den som hadde hatt ett eget lysnings rum...

Rega Planet CD- Conrad Johnson PV 11 - DOXA Signature- ProAc klone
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/11/22 :  23:12:04  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Ok, jag förstår
Sätt någon form av vibrationsdämpande fötter mellan cd och försteg då.
Hockeypuckar under Doxan, 2 fram och 1 bak
Go to Top of Page

pricer
Member

176 Posts

Posted - 2004/12/01 :  03:05:34  Show Profile Send pricer a Private Message  Reply
Snygga högtalare, vad är det för faner? Oljade eller lackade?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/01 :  03:22:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Bland de snyggaste klonerna (proac) som jag sett... Sen är jag iofs svag för björk/lönn

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

bfjohansson
Member

199 Posts

Posted - 2004/12/01 :  10:02:17  Show Profile Send bfjohansson a Private Message  Reply
Måste hålla med Zalve, har du byggt dem själv? Ser otroligt tjusiga ut.
Go to Top of Page

Vapor
fd "André"

20 Posts

Posted - 2004/12/02 :  20:10:21  Show Profile  Visit Vapor's Homepage Send Vapor a Private Message  Reply
Takker....
Klonene har jeg bygget selv,det er oljet og maskinpolerat bjørk-finer,jeg er veldig nøgd med resultatet,spesielt lyden.

Nå skal Nad dvd spelaren få avløsning,jeg har akkurat kjøpt en Rega planet cd-spelare begagnat,får den i neste uke.

http://www.rega.co.uk/html/planet.htm

Rega Planet CD- Conrad Johnson PV 11 - DOXA Signature- ProAc klone
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2004/12/03 :  00:47:03  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
Snyggt jobb med högtalarna!

Ska själv börja bygga ett par kloner om två veckor, förhoppningsvis lyckas jag få till hälften så snygg finish som dig
Go to Top of Page

Vapor
fd "André"

20 Posts

Posted - 2004/12/07 :  20:03:42  Show Profile  Visit Vapor's Homepage Send Vapor a Private Message  Reply
Nu har jeg kjøpt Soundstyle hifi-rack,så nu står ikke kompnentene rett oppå hverandre lenger...har også byttet dvd spelaren med Rega Planet CD.

Andre`

Rega Planet CD- Conrad Johnson PV 11 - DOXA Signature- ProAc klone
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2004/12/08 :  11:38:03  Show Profile Send Loopen a Private Message  Reply
Snyggt system Vapor.

Vi ser fram mot nya bilder på dina uppdateringar.
Go to Top of Page

Vapor
fd "André"

20 Posts

Posted - 2006/09/24 :  23:10:19  Show Profile  Visit Vapor's Homepage Send Vapor a Private Message  Reply
Nye bilder i dag!

Rega Planet CD- Conrad Johnson PV 11 - DOXA Signature- ProAc klone
Go to Top of Page

Vapor
fd "André"

20 Posts

Posted - 2007/11/10 :  19:43:10  Show Profile  Visit Vapor's Homepage Send Vapor a Private Message  Reply
Slenger enn en bild på mine DOXA høyttalere



En til....


Rega Planet CD- Conrad Johnson PV 11 - DOXA Signature- ProAc klone
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2007/11/18 :  16:04:44  Show Profile Send The Leafs a Private Message  Reply
Jag gillar ditt val av CD-spelare, en väldigt sexig spelare som desutom låter väldigt väldigt bra för pengarna.

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page

Vapor
fd "André"

20 Posts

Posted - 2007/11/23 :  20:49:40  Show Profile  Visit Vapor's Homepage Send Vapor a Private Message  Reply
quote:
Jag gillar ditt val av CD-spelare, en väldigt sexig spelare som desutom låter väldigt väldigt bra för pengarna.


Tackar!! Visst låter den bra......men jag har tyvärr solgt den i dag.....i morgen ankommer Conrad Johnson DF2 CD spelare....håppast der er minst like bra...

Rega Planet CD- Conrad Johnson PV 11 - DOXA Signature- ProAc klone
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000