HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En rörig kväll...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/10/28 :  20:31:17  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply

Imperial bjöd in oss för att lyssna på lite rör. Han är ju känd för att ha några stycken

Så vart börjar man...

Förslagsvis vid signalkällan.



En Zapdac med stegad volymkontroll...



...som drev bl.a. Blommans förstärkare som synes här...



...och Erik Andersson ypperliga 2A3...



...men även den här som jag själv var förtjust i



Givetvis kan vi ju inte bara lyssna på glas hela kvällen så här har vi en klass D förstärkare för variation

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/10/28 :  20:33:48  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply


Slutligen så har vi den här förstärkaren som är ett monoblock som Ola har kokat ihop. Nu hoppas vi på att Imperial inte kan hålla fingrarna i styr utan bygger ihop den andra så vi får höra det i stereo *hint*



Stora glaskulor
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/10/28 :  20:35:25  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply



Givetvis måste man ju ha ett par högtalare och Imperials horn är små och nätta...





Dom syns knappt
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/10/28 :  20:43:10  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply


I handen ser vi en föregångare till dagens switchade nätdelar.




Det driver det här...




...som får Erik Andersson att se ut såhär
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/10/28 :  20:49:31  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply


Imperial har även lite saker liggandes på hyllan som förhoppningsvis kan bli välljudande i en träff nära dig




Man kan använda dom enbart för att dom är vackra



JBL

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/10/28 :  20:58:23  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply



TomasF, Erik Andersson och Jolojl




OlaH, Ronnie_Ericsson och BddB




Imperial som visar sin myshörna...




...som innehåller en intressant multimeter med nixierör
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/10/28 :  21:04:34  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply



Ingen AÖ-träff utan lite DIY. Jolojls TVC fick offra sig och bli dissekerad




Ser bra ut
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/10/28 :  21:06:33  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply



Kvällens höjdpunkt var dock den här lilla krabaten


Ett stort tack till Imperial för en trevlig kväll. Hoppas på att få komma nån mer gång
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/28 :  21:11:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag vill inte verka som nån sorts Besserwisser nu, men du får gärna komprimera bilderna liiiite för dom väger närmare 0.5 mb styck.
Dom stackare som sitter med lite slöare bredband kommer att få vänta länge innan dom laddas upp.

Behöver du hjälp med det så hojta till



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/10/28 22:10:25
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/10/28 :  22:26:47  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Vad är det för trafosar i TVC'erna?

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/10/29 :  00:31:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ser ut som en kul träff!!!
quote:
Vad är det för trafosar i TVC'erna?

Undrar jag med...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/10/29 :  10:30:19  Show Profile Send Marc a Private Message  Reply
Åh jäklar vad mycket spännande grejer! Och jag ska till imperial ikväll!

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/10/29 :  10:30:59  Show Profile Send Jolojl a Private Message  Reply
Ett litet förtydligande ... TVC:n är min (än så länge, kolla gärna under Bytes här på forumet), och råkade finnas hos Blomman den här kvällen, och den är inte DIY ... Men Ola och Benn ville viska några magiska ord och titta på innanmätet, därför öppnades den (den är snygg och prydlig ...). TVC:n är från Malaysia och traffosarna är hemlindade av Promitheus i Malaysia (tror jag ...).

Djäklar att jag inte var kvar tillräckligt länge för att höra på monoblocket ...

Johan

Edited by - Jolojl on 2007/10/29 10:41:54
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/10/29 :  13:49:27  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Ni ser ut att ha haft det riktigt trevligt

Synd att det är så få helger som jag kan stanna kvar i täljet

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/10/29 :  14:30:14  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Det var en riktigt kul träff, med gott om skönt ljud.
Du vet vad jag vill höra nästa gång, Blomman:



Jag tror inte HON har nåt emot lite ommöblering om du förpassar skrotupplaget till skrubben.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2563 Posts

Posted - 2007/10/29 :  19:34:50  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Hmmm!

Blir det bättre om jag målar om hemma

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2563 Posts

Posted - 2007/10/29 :  19:37:55  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Öh! Skrot!
Jag har inget skrot bara bra att ha grejjer som man kan trixa å fixa med.

Men jag håller med till viss del:Tv'n ska bort och digital dekodern

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit

Edited by - Imperial on 2007/10/29 19:38:36
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2007/10/30 :  12:39:04  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message  Reply
Usch! Jag gör mig inte bra på bild, men å andra sidan gör jag inte det i verkligheten heller. Frånsett detta, det var en mycket lyckad kväll, Blomman skall ha stort tack.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/10/30 :  16:16:32  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
En bild säger nog mindre än tre ord:

Flytta isär högtalarna!

Visst. Måla gärna om och pynta hela rummet med rosor och rosa gardiner. Allt för att blidka HENNE så du får bre ut högtalarna lite

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2563 Posts

Posted - 2007/10/30 :  18:50:41  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Ja håller på att bearbeta regeringen ang Riktiga Imperial horn.
Dom är ju faktiskt inte mer änn 300L större.
Då måste ja ju flytta isär burkarna lite.
Tyvvär är det hårt motstånd mot fullvuxna lådor

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/10/30 :  19:10:31  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
quote:
Då måste ja ju flytta isär burkarna lite.

Taktik på hög nivå!

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2563 Posts

Posted - 2007/11/01 :  14:31:37  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Om jag pyntar med blommor blir jag hemlös.
Då får jag bygga om hornen till övernattnings kojja

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000