HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Hög hifi på sköntljud.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2007/10/08 :  18:11:18  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Men hallå, va segt :)

Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/08 :  19:34:18  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Fötterna sitter ju inte fast monterad från start utan kommer i en separat låda, dom har en vikt på ca 30 kg styck och sitter fast monterad med 8 st M6 bultar. Längst upp i trälådan så hittar man själva "verktygslådan". Med verktyg, WBT kontakter, intruktionsbok, putsduk och ett vattenpass från Hultafors.











//rillo
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/08 :  22:16:04  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
På ovansidan foten finns det fyra silvriga hål, i varje hål sitter en "spike", skruvar man ner denna spike så kommer denna platta att tryckas mot golvet och högtalaren lyfts med gummit först mot golvet. Ganska fiffigt, synd bara att man inte kan se det fina arbetet som laggts ner på det när väl högtalaren står på plats.



//rillo
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/08 :  22:18:07  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
När foten väl sitter på plats så ser det ut så här.



//rillo
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/10/09 :  15:09:01  Show Profile Send kris69 a Private Message  Reply
Högtalarlådorna liknar verkligen den typ av lådor vi alla hamnar i förr eller senare.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/09 :  16:47:51  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Kikar man bakom högtalaren så känner man igen sig på en Dynaudio, inte ett spår efter biwire.



//rillo
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/09 :  16:49:50  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Kikar man bakom diskant/Mellanregister lådan så hittar man detta, en stor aluminium platta fast skruvad.



//rillo
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/09 :  16:52:01  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Tar man då en titt på framsidan så är det ännu mer aluminium, denna gång av ett tjockare slag.



//rillo
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/09 :  16:54:13  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Kikar man lite närmare aluminium plattan så kan man se att den böjda delen är räfflad, om detta ska ha nån sorts påverkan på ljudet har jag ingen aning om. Men det är en fin detalj i alla fall.



//rillo
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/09 :  22:32:09  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Zoomar man ut och kikar på helheten så möts man av denna syn. En rätt trevlig sådan faktiskt. När jag slog mig ner i fotöljen för första gången efter vi hade ställt i ordning allt så log jag för mig själv, verkligen en härlig känsla, man bara njuter av utsikten. Man kan sitta länge i den där fotöljen, man behöver inte ens spela musik.



//rillo
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/10/09 :  23:20:31  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Den där riggen skulle inte sitta fel

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Apinator
Member

311 Posts

Posted - 2007/10/11 :  13:31:33  Show Profile Send Apinator a Private Message  Reply
Ja, det låter nog riktigt bra det där! Men hu vad ruskigt fula dom är...;-)
Då är Confidence som står bredvid mycket snyggare.

MVH

"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk.
"Stativhögtalarfetischist"
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2007/10/12 :  14:53:56  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Grym elektronik...mumms.
Högtalarna går inte av för hakkor dom heller.
Den setupen lär låta riktigt smaskigt :)


Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2007/10/12 :  15:39:28  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Säkert väldigt bra ljud, men inget utseende som passsar mig.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2007/10/12 22:04:11
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000