HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Argon 7220 (Hifi-klubben) nu med fler bilder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/10/11 :  16:02:54  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Hej
Här kommer jag att lägga upp ett litet bildrepotage på Hifi-klubbens Argon 7220.
Jag gillar verkligen ljudet, väldigt prisvärda och snygga,rekomenderas.











Bra tilltagen basport 65mm i dia
Vid lite frek toner så kunde jag i mitt rum höra basen ner till 30Hz men med väldigt svaga nivåer, men däremot så kommer den fort upp i nivå vid 35-50Hz och tillgodogör med att den uppfattas som fullregister till de flästa musik stilar men med avsaknad av det allra djupaste basen, ja just ja detta var ju ett bildrepotage och inte någon ress.
Slutar nu här så slipper tråden flyttas
Tackar härmed för mig denna gång.

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Edited by - levande on 2007/10/15 22:34:59

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/10/12 :  07:49:05  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Ser jäkligt välbyggda ut för den prislappen.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/10/12 :  09:17:59  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
ser riktigt trevliga ut.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/10/15 :  22:34:13  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Här kommer några dåliga bilder till, det enda som inte är med är diskanten.
Men det man bör göra med den är att sätta dit någon ting som dämpar vibrationerna som uppstår när man spelar PGA allt för vek front platta i tunn plast, men jag kan lova att det låter bra nog mycket finare nu när jag monterat tillskurena gummipackningar bakom dem.
I övrigt så är basens korg ganska stabilt uppbyggt av någon sorts platst material, membranet består av vad det verkar ett lager papper och sedan ytterst kevlar väv.
Filteret verkar vara 12db till diskanten och 6db till basen.
Filteret verkar även ha lite kompenseringar för impudanser också, kanske därför de skriver att denna högtalare är gjord även för klena förstärkare.(Lågpris förstärkare)
Hur som haver så låter det musik utan problem för PP klass-A rörförstärkare.



















Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/10/16 :  09:15:24  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
ser riktigt välbyggd ut.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/10/16 :  10:02:05  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Ja med sina välvda sidoväggar och ganska bra bra avdämpat med dämpmaterial stadiga teminaler och ett bra internstag och fin finich och bra filter lösning som i sig inte har topp kvalite på komponenterna men med sin konstruktion så blir det en bra last för förstärkaren och det verkar vara viktigare i mitt fall och lär knappast vara nåot negativt för andra anläggningar heller.
Ja det är verkligen en prisvärd liten stativare som efter den lilla modefikationen med gummi packning bakom diskanten spelar långt över min förväntan.



Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Edited by - levande on 2007/10/16 10:03:26
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000