HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Fjärkontroll till PC
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/09/30 :  18:48:09  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message  Reply
Behöver ha en fjärrkontroll till min PC (som ska ha tv-kortet i min andra postning). Tittade lite på Microsoft kontroll men den krävde tydligen att man använder deras eget mediacenter vilket jag inte är intresserad av. Går det använda den utan Windows MCE? Finns det bättre/lika bra kontroller som inte behöver MCE?

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/09/30 :  18:56:32  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Fanns en som hette ATI remote wonder som funkade till det mesta. Vet inte om den fortfarande går att få tag i.
Kolla tradera eller ebay...

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2007/10/01 :  08:33:48  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message  Reply
ATI remote wonder går på radio och inte på IR vilket är en jättefördel om man har långa avstånd. Jag körde den igenom 3 rum med betongväggar och 10 meter emellan.

MCE-fjärren är smidig och gedigen tycker jag.

Om man t.ex. kör Mediaportal som är ett populärt alternativ till MCE så kan man vid installationen välja om man vill använda ATI remote wonder eller MCE-fjärren. Sedan görs alla inställningarna automatiskt. Sånt gillar jag...

EDIT: hmm...verkar som om stödet för ATI-fjärren har tagits bort...låter det vara osagt om denna fjärr.

"Learning by doing"

Edited by - Marcus7601 on 2007/10/01 08:37:49
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/10/01 :  10:09:04  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Inet (och troligen andra butiker) säljer en serie fjärrisar som heter Imon. Det finns både IR och 2.4GHz-varianter. Kostar mellan 500 och 1000:-. Verkar funka till massvis med program.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2007/10/01 :  21:26:18  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Snapstream Firefly. RF.
Vet inte om det finns någon svensk återförsäljare, men jag har köpt mina från www.vendur.no.
Kan konfigureras till alla program.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/10/03 :  11:00:27  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Finns det någon blåtandsvariant som kan styra iTunes?
Just nu använder jag min mobiltelefon för det.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000