HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 FAR - Forsell Air Reference
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2007/09/03 :  15:38:01  Show Profile Send Neon Park a Private Message  Reply
Hej
Jag har nu haft min Forsell igång i några dagar och har nog aldrig spelat så mycket vinyl,pickupen som sitter på är en Clearaudio Sigma,hade en Simply Black 330(den stora)tidigare och FAR spelar i alla avseende bättre mer luftighet,mer focus,spelar helt enkelt bättre än SB 330.Nackdelen är väl att luftpumpen hörs lite men jag störs inte av den med tiden kommer(kanske)pickupen att bytas men jag sitter mer än nöjd.Det har spelas både audiofilskivor o helt vanliga skivor,vi gjorde en jämförelse mellan Eric Clapton Just One Night 2lp och densamma på MFSLutgåvan(guldCD) och lpn vann helt klart,lpn köptes 1980.

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/09/03 :  17:07:04  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Kul att du är nöjd med din FAR min kompis är störtnöjd med sin, lite avis är jag allt.

Jag har funderat lite just på luftproblemet och jag tror att man skulle kunna få bort en del av pumpens oväsen om man nu såg till att skaffa sig en lufttank som räckte ett tag sedan styrdes pumpen av ventiler och annat vid påfyllning.

Jag skall fråga Stefan om han är intresserad att testa detta på sin.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2007/09/03 :  21:42:14  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Ett sätt är att sätta luftpumpen i ett annat rum och dra luftslangen (samma som till akvariepumpar) genom väggen.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2007/09/03 :  22:24:04  Show Profile Send Neon Park a Private Message  Reply
Ja jag har planer på det vi får se hur det blir
Mvh
Thomas
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/09/04 :  09:41:47  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Jag har min kompressor på balkongen


Foto: Timbre@Euphonia-audioforum.se

med utjämningskärl (blått) och oljefilter och vattenavskiljare

- Dessutom har jag ett mindre utjämningskärl i vardagsrummet i genomskinlig akryl som jag kan tappa på vatten om det mot alla eventualiteter skulle bildas kondensvatten - vilket hittills (mer än 10 år) ej skett

//Eliot

PS. Jag kör min kompressor på max hela tiden vilket med mitt luftflöde ger 2,8bar

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/09/04 :  10:47:19  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Brutalt! Min sambo skulle diagnostisera TPL om jag skulle föreslå en skivspelare med dyl utrustning, slangar till balkong eller garage mm.

(TPL=Tomtar På Loftet)

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/09/04 :  13:01:45  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Nu snackar vi om riktiga prylar. Hur upplever du att det är med en sådan stor tank ?

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000