HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Förslag på Riaa
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2007/09/02 :  21:18:26  Show Profile Send rynnox a Private Message  Reply
Jag skulle vilja ha lite förslag på RIAA i prisklassen upp till ca 6000 kr. Det ska användas i en Linn rigg. Jag har funderat på

1. Lehmann audio black cube SE
2. Aqvox
3. Trigon Vanguard mk2

Nuvarande pickuper är Adikt MM och Benz MC20E2-Low MC -pickup.

Benzen är tänkt som en start i MC och kommer antagligen att uppgraderas så småningom.

Det finns kanske även andra RIAA som kan vara intressanta !

/Ronny

Edited by - rynnox on 2007/09/02 21:22:12

Zoggy
Starting Member

47 Posts

Posted - 2007/09/03 :  09:48:36  Show Profile Send Zoggy a Private Message  Reply
Kanske modda en Linn LK1 till ett RIAA? Graham Slee RIAA-steg är något som jag fått höra goda saker om, men inte hört tyvärr själv så kan inte definitivt säga något om dom.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2007/09/03 :  11:04:38  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Har inte lyssnat på Trigon, men de andra två har varit i mitt system och jag föredrar Lehmann Black Cube SE, men se till så att det är version -06. Det är en uppgradering som kom förra året, och det är en klar förbättring.

Men jag vet inte om Lehmann och Aqvox passar till Linn, kanske bättre att kolla in en ASR Mini Basis, men nypriset är dock lite mer än de 6000:- du angivit som övre gräns, men det gäller ju även för Lehmann och Aqvox.


- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2007/09/03 :  12:59:15  Show Profile Send rynnox a Private Message  Reply
Tack för ett intressant input Audionet. Lehmann SE verision 06 är nog det som lockat mest. ASR Mini Basis kostar 8500 kr på Audioconcept och det är på gränsen för vad plånboken tillåter. Har du eller någon hört ASR Mini Basis ?

När det gäller Linn LK1 så har jag haft den i min rigg men den håller inte längre och nästa steg blir Linto som blir för dyr.

/Ronny
Go to Top of Page

Jamo
Member

724 Posts

Posted - 2007/09/03 :  14:20:10  Show Profile Send Jamo a Private Message  Reply
Jag fick hem ett begagnat Dynavector P-75 igår. Det spelar magiskt tillsammans med en Dynavector lågnivå-pickup! Nypris 5.800 kr hos Audio Concept.

Hälsningar Jamo
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2007/09/03 :  21:39:38  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Phonofix
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000