HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Grannar i söder - KT-Radio & Artsound
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  15:56:12  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Tack för alla snälla kommentarer!


quote:
Tvärt om var det väl?
Bra att ni håller koll på mig. Det blir ju fel ibland. Tänk den dagen när sambon skriver Norrost på inköpslistan



Det fanns mer Sonus Faber. Jag tror att detta iaf är från Homage-serien, Amati Anniversario. Andrea Amati kom från Cremona och var, liksom Guarneri, fiolmakare.








Hoppas Eliot rycker in här snart, för jag tog bara dessa med 60mm-lins.
Inga helbilder alltså.




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/08/24 :  16:13:11  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
quote:
Hoppas Eliot rycker in här snart, för jag tog bara dessa med 60mm-lins.
Inga helbilder alltså.

- I gengäld använde jag mycket min 12-24 zoom men jag tog faktiskt inga bilder på några Sonus Faber.

Jag var inte alls imponerad av affären som jag tyckte påminde mycket om HiFi Klubben när det gäller typen av sortiment - men det fanns ett litet rum längst in där det fanns några intressanta apparater

Denna bild är tagen med ryggen mot det rummet...



Till höger finns apparater av en och samma tillverkare prydligt ordnade



Jag kommer ihåg att Calle gick fram och tog en närbild på Wadia-spelaren som syns i mitten på racket nedan


'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella

Edited by - eliot on 2007/08/24 16:14:53
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/08/24 :  16:36:26  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
I det innersta rummet träffade vi på detta klassiska märke


'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  16:54:16  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

quote:
Calle gick fram och tog en närbild på Wadia-spelaren
Här är den:







Wadia 302

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/08/24 :  16:56:01  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Källan till McIntosh MA6500 var denna



eller i helfigur



Tyvärr lyssnade vi inte på någon anläggning i denna affären

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella

Edited by - eliot on 2007/08/24 16:58:41
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/08/24 :  17:26:30  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
OCTAVE V40



och ett utsnitt


'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  17:29:08  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Försöker hinna med här...






It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls

Edited by - calle_jr on 2007/08/24 17:30:10
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  17:31:37  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Ännu mera McIntosh...






It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2007/08/24 :  17:44:30  Show Profile Send boombox a Private Message  Reply
Snygga bilder!

Gillar att McIntosh har en knapp som heter LOUD

Respekt
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/08/24 :  17:55:15  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Säljer dom Xindak också?
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  18:31:28  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

quote:
Gillar att McIntosh har en knapp som heter LOUD
Ja, det är en riktig rock'n'roll-stärkare


quote:
Säljer dom Xindak också?
Jag har en svag aning om att jag såg kablar från Xindak, osäker. De har iaf en Cable guy som heter Kasper.


En bild till på Octave V40 tillsammans med CEC-elektronik:




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  18:39:13  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Ännu mer elektronik från McIntosh, och en integrerad VK-300 från B.A.T:






It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2007/08/24 :  19:07:40  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Ja jisses, släppa lös 2st hifi/foto nördar i Danmark.
Jag är glad att jag får ta del av er resa, kör på grabbar.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2007/08/24 :  19:21:07  Show Profile Send Egill a Private Message  Reply
Fast ni åkte väl inte hela vägen till Odense bara för att titta och fota? Nå't måste ni ju lyssnat på?

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  19:23:51  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Marantz multispelare SA-15S1






It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/08/24 :  19:43:18  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
quote:
Fast ni åkte väl inte hela vägen till Odense bara för att titta och fota? Nå't måste ni ju lyssnat på?


Vi gjorde fikarast i Odense vid 10-tiden och passade sedan på att besöka KT Radio - men vårt egentliga mål låg mer västerut

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  20:01:24  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

quote:
Fast ni åkte väl inte hela vägen till Odense bara för att titta och fota? Nå't måste ni ju lyssnat på?
De har goda wienerbröd


Nordost Thor strömrenare:




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/08/24 :  20:13:05  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
De som sett mig fotografera vet att jag hittills alltid fotograferat frihand men då fotografer som Timbre, Pac, Calle_jr m.fl. ofta använder stativ i kombination med blixt och med resultat som talar för sig så skaffade jag ett stativ innan sommaren. Det blev Manfrotto 755MF3 som är ett kolfiberstativ



- Nu visade det sig att mitt fantastiska stativ inte kom ner så långt så de flesta av mina bilder blev uppifrån. Calle, listig som han är, hade köpt ett litet extrastativ just för att komma ner och fotografera apparaterna på "ögonhöjd". Calle använde en liten IR-fjärrutlösare till sin Nikon D70 för att eliminera skakningsoskärpa - sådana finesser finns inte till Nikon D200
- Jag får använda tidutlösare....

Jag använde två objektiv DX-Nikkor 12-24mm/f4 och Micro-Nikkor 60mm/2.8 (samma som Calle) + blixt SB800 - riktig proffsutrustning så jag såg "välhängd" ut

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  20:37:51  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Det är det här jag använder:



Velbon CX Mini

Det är lätt, smidigt, man kommer ner lågt och man skrämmer inte slag på folk. Om man behöver komma högt finns ofta ett bord att tillgripa.

För övrigt Nikon D70, Nikkor 60/2.8 och 35/2. Blixten låg kvar i bilen.

Väldigt kul att vi var två som plåtade. Uppskattas.
12-24/f4 står på listan


Här ett riktigt monster från Rotel:




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  21:18:20  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Högtalare från Focal och JBL är populära i Danmark




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  21:24:33  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Det var en liten odyssee om vad som finns just nu på KT-Radio i Odense

Med lite lustiga blickar från personalen tackade vi för oss.





Tack Odense!

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/08/24 :  21:39:39  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Jag upptäckte lite sent att jag ju har bilder på Calle när han fotograferar



Vad är det nu han fotograferar



och resultatet har vi sett tidigare:


Foto: calle_jr

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2007/08/24 :  21:42:32  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Det känns som ni skjuter sidan om

I was talking to myself!
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/24 :  21:48:25  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Där står ju Xindak-grejerna marcus_ec!

Hade ett svagt minne att jag sett det.


Edit: De har alltså kopplat upp en Wadia 302 med Xindak-elektronik. Inget dåligt betyg

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls

Edited by - calle_jr on 2007/08/24 21:52:07
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/08/24 :  21:55:47  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
På färden vidare stannar vi till och köper glass - men jag har aldrig sett en bensinmack med så mycket vin



Jag gillar danska: Pusleplads och Bilvask

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000