HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Steen bjuder in...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Stefanolo
fd. Stogi

396 Posts

Posted - 2007/08/09 :  15:57:03  Show Profile Send Stefanolo a Private Message  Reply
quote:
RIAAt är nuvistorbaserat och byggt av "Time". Det är proppfullt med "Papper i Olja"-kondensatorer, drosslar, "lundahl-are" och andra godsaker.


Ett sånt RIAA-steg vill jag också ha!!

/s
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2007/08/09 :  16:22:42  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
quote:
Nej, nu får detvara slut på genvägarna.


Ok, vi nöjer oss med utzoomning

....ML-rigg

/Cyber
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/08/09 :  17:05:07  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
jag har en 390S själv, så det var inte så svårt att gissa
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/08/09 :  18:27:12  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Passiv förförstärkare ovanpå ML bitarna ?

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2007/08/09 :  19:29:30  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Mmm... lite Audio Research också :)

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/08/09 :  19:55:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vänta bara...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/08/09 :  21:24:18  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Fabrikatet heter Soundations och modellen är Ultimo HF
Det var verkligen en rackare!



Soundations Ultimo HF
quote:
An extension of and similar to our Soundation Technology, the "Ultimo Version" differs only in that it features a rubberised suspension system. All internal shelves are double decoupled from the outer "isolation cradle" using an adjustable rubberized suspension system which allows for height adjustment and highly effective acoustic isolation. Infinite height adjustment allows for critical levelling of sensitive equipment and maximum space utilization. The maximum weight allowance per suspended shelf depends on the amount of rubber rings used.
The combination of double MDF slabs, big diameter oval aluminium tubing and steel tension rods provide a very rigid cradle for the MDF shelving systems to be suspended in. Available in the Ultimo series:- Hi-fi stands, amp stands and speaker stands. Our audiophile support furniture differs from that of competing products in that aesthetic values, versatility and engineering excellence are given equal emphasis.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2007/08/09 :  21:32:18  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
quote:
Vänta bara...


Reload, reload..nu har man suttit och väntat hela kvällen på mer hifi-godis Ge oss lite ledtrådar, Bernt

/Cyber
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/08/09 :  21:36:10  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Ja, Bernt! Viska lite ledtrådar...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/08/09 :  22:19:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Visk, visk.

Psssst! Man brukar ha högtalare...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/08/09 :  22:32:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Tack för infon om den rackaren Calle!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/08/09 :  22:49:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Efter en underbar kväll på Marstrand kör vi vidare. Var var vi nu? Jo just det, det var förstegsdags...

Att det är Audio Research som ligger bakom Steens försteg är det inte så mycket att tvivla på. Deras klassiska design och materialvalen gör det omöjligt att missta sig.



Modellbeteckningen på Steens försteg är Reference 2 MKII. Det vill säga, det är den senaste inkarnationen av REF2'an



Mer information om Reference 2MKII finner man på Audio Research DB



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2007/08/09 :  23:14:34  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
...mer hifi-godis dukas fram hakklapp på ... ser fram emot att få se sista länken i signalkedjan...

/Cyber
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/08/10 :  00:38:47  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


läckert..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/08/10 :  02:43:50  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
verkar som killen plockat det bästa från olika världar, men det återstår att se hur han plockat in högtalarnqaa i bilden??
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/08/10 :  08:18:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


"det bästa från olika världar", ja så kan man se det. Det är onekligen en kompetent anläggning som letat sig hem till Steen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/10 :  08:38:00  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Mycket närbilder

Det var ett tag sen du var ute på reportage Pac, tog CES musten ur dig ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/08/10 :  09:32:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ja, CES är så stort att man blir "mätt" en stund efter att ha varit där.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/08/10 :  09:52:20  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Och när får vi se högtalare

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps

Edited by - ninja on 2007/08/10 09:52:40
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/08/10 :  10:01:32  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Hehe, ja det är ju en vis skillnad mot vad det står att han spelar på när man tittar på medlems sidan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/08/10 :  10:22:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Intressant att du nämner det Klingan. Steens system har varit i konstant utveckling de senaste åren.

quote:
Och när får vi se högtalare?
Vi får ta lite rast och vila i framfarten hemma hos steen tills jag lyckats säkra innehållet i bildarkivet. Jag räknar med att posta fler bilder ikväll.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Steen
Member

177 Posts

Posted - 2007/08/10 :  12:05:57  Show Profile Send Steen a Private Message  Reply
Hej Klingan och alla Andra!

Jag har ju alldeles glömt att uppdatera profilen, så den är ju ganska inaktuell nu
Allt intresse och tid har gått åt till att hitta, jämföra, kombinera, lyssna, lära och framför allt att betala för alla projekt.
Vägen fram till en anläggning som ger den upplevelse jag vill ha har varit ganska krokig, men nu känns det som jag är (nästan) där.
Det är ju det där med att ljudet skall tillfredställa mitt välljudsbehov och min ljudsmak. Det är ju det som är roligt då man lyssnar på andras anläggningar att få höra deras musik och ljudsmak.
Tråkigt vore det ju om alla skulle låta lika och inpassas efter samma mall och facit.

"Rör känns lika rätt som vinyl, men man kan inte alltid vara helt trogen!"
Go to Top of Page

Steen
Member

177 Posts

Posted - 2007/08/10 :  12:24:24  Show Profile Send Steen a Private Message  Reply
Hej PederB!
Den passiva förförstärkaren står bara där som prydnad och är helt passiv.

Det är en Sentec och hör till 2 Sentec M-30 block. Jag har några gamla fina svenska hifi prylar därför att det känns fint att visa på ett stycke fin svensk hifi historia.
Ett av mina projekt är att i ett annat rum sätta upp en liten men helt svensk anläggning av äldre prylar. Det jag har tänkt är t.ex Sentec, Centara, KEM, Sinus.

"Rör känns lika rätt som vinyl, men man kan inte alltid vara helt trogen!"
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/08/10 :  16:53:02  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Oj, jag gäspade. Då måste det vara kväll nu.
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/08/10 :  18:38:52  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Ah, Sentec. Mina första slutsteg var ett par Sentec ACM-1 or
Himmla bra.

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur


Edited by - pederb on 2007/08/10 18:39:34
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000