HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Lenco med ny plint! bilder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2007/07/24 :  18:26:13  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
Hade lovat min svåger att hjälpa honom med att fixa en skivspelare inom vissa ekonmiska budget ramar.

Hade en Lenco GL75 som blivit liggandes ett tag här hemma , som jag köpt av Mace här på forumet.Tyckte den var som klippt o skuren för min svåger.

Så han fick lenco verket och en ny At-95 av mig.Då de bor strax utanför Malmö och jag i GBG så vi handlade en Rega 250 arm och lite annat på Ljudprodukter.....vilken bra hifi affär för övrigt.. kanon service!!!

Plintbygget tog ca 1 vecka med lackningar och slipningar









Kanske inte den snyggaste Lenco modden.....men jag tycker den blev brutal!! och den spelar bra!

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/07/24 :  19:01:23  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Ja, liten var den ju inte

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2007/07/24 :  19:49:07  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
Ne precis......ett monster

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/07/24 :  20:10:58  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Fläskig och fin!

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/07/24 :  21:24:32  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Otroligt bra!
Skulle inte önska att ändra på en enda detalj i ert bygge.
Svär på att den spelar i en helt annan division nu. På med en bättre puppa bara.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/07/24 :  21:26:46  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Mycket snyggt!
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/07/24 :  22:19:12  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Mycket DIY i den här lösningen, och det är aldrig fel

Vackert!!

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2007/07/24 :  23:36:34  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
quote:
Otroligt bra!
Skulle inte önska att ändra på en enda detalj i ert bygge.
Svär på att den spelar i en helt annan division nu. På med en bättre puppa bara.



Tackar o bockar

Bättre puppa kommer.....min svåger har precis börjat sin hifi resa....och fick väl lite av en chock när han hörde vad hans nya spelare kunde prestera

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2007/07/27 :  01:03:13  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
ascool mod! Vad är det för träslag egentligen?
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2007/07/27 :  14:06:04  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
Det är vanlig 28mm furu limträskiva från Bauhaus.Köpte lacken där med........ vattenbaserad möbellack väldigt tunn och lättarbetad

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000