Author |
Topic |
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 00:45:33
|
Jaha då var det äntligen dags att träffas för första gången på riktigt under nya klubbnamnet HKS, kommer lägga upp bilder under morgondagen och jag hoppas att övriga deltagare gör det samma...
Först vill jag tacka Double A med familj för en utmärkt trevlig tillställning, mkt god mat, trevligt umgänge och en bra och intressant musikupplevelse...
Vill även tacka övriga deltagare, några som jag dessutom träffade irl för allra första gången...
Bilder kommer som sagt i morgon - men några teasers på vad som komma skall, kan ju inte skada - eller?
Mat...
Högtalare...
och lite elektronik...
Fortsättning följer...
Mvh Jocke
|
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |
Edited by - drkim on 2007/07/15 00:49:55 |
|
Amatören
100.000-klubben
1784 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 02:26:47
|
Fortsättning följer...brukar vara min device...men trots det så väntar jag spänt på fortsättning följer...
|
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 11:25:07
|
Tack Double A med familj för en trevlig lördagskväll/natt!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
Edited by - EngelholmAudio on 2007/07/15 11:25:26 |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 11:38:51
|
Dansk designhifi säger jag med glimten i ögat. Sterophile har testat en senare (Edit: nej det är en lillebror) variant av BOW's maskiner. Länk.
quote: What did it sound like? The Wazoo manual says that it "displays many of the characteristics found in a good tube amplifier, and it sounds like one too."
Här snurrar Burmester i BOW cdspelare.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
Edited by - EngelholmAudio on 2007/07/15 12:45:16 |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 11:54:06
|
Ja - dags för lite mer bilder, eftersom detta var en tillställning som gick i matens tecken, så fortsätter jag med lite matbilder helt enkelt...
Grillat är gott..
Här ett par bilder på the grillmaster him self, värden Double A...
Snart fortsätter vi med lite andra motiv... kanske övriga deltagare vill visa nån matbild oxå?
Fortsättning följer...
Mvh Jocke |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 12:11:59
|
Ja detta var ju en "grillträff ute på ranchen" så matbilder är ett måste!
Dött djur i form av karre och pippi-kyckling. Väldigt god marinad/kryddning och resultatet blev riktigt trots att ingen tog tiden på grillningen. Varför mäter inte folk mer?
|
|
Edited by - EngelholmAudio on 2007/07/15 12:12:16 |
|
|
Double A
Member
2095 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 12:13:40
|
Härliga mat bilder Jocke och Pär! Ser ut som ni har fått med hela kostcirkeln
Här kommer en till med hela gänget sammlat.
|
Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Double A ordspråk. Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se |
Edited by - Double A on 2007/07/15 12:16:01 |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 13:17:44
|
Träffen inleddes av att värden hälsade oss välkomna - huset (Ranchen) är under renovering/tillbyggnad, och värden berättade lite om husbygge, högtalarbygge och en del ganska kul verktyg...
Smakprov på ett typiskt "bra att ha verktyg":
Så här gör man...
Fortsättning följer...
Mvh Jocke |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 13:22:43
|
Hehe.
Härligt! somriga bilder och det ser ut att varit riktigt trevligt! Inspirerande. eoJeud har ju legat på latsidan i sommar. Regnet har inte varit nådigt på de skånska slätterna i år. |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 14:13:18
|
Att Double A är en glad skit visas på bästa sätt av denna bild...
Vad kan det vara som Double A vet, som inte vi andra vet?
|
|
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 16:17:45
|
Att han har spikat fast tummen i högtalaren? |
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 16:20:25
|
Haha - fantsiskt rolig bild
Mvh Jocke |
|
|
Double A
Member
2095 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 18:14:49
|
UnBeliver: Nej inte tummen, men 4-tummarna!!!!!
Jo men visst hade vi en trevlig kväll/natt/förmidag. HKS är ju ett så härligt gäng, det kännsa direkt att man har med riktiga vänner att göra, ärliga,uppriktiga och snälla! Och alltid nära till skratt. |
Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Double A ordspråk. Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 18:23:17
|
quote: Och alltid nära till skratt.
Bilden på dig bevisar ju det...
|
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 19:01:30
|
Jag tycker nog att en av bilderna ljuger lite,,,
Double A var väl inte grillmästaren,,, Fram med sanningen nu |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 20:14:01
|
Hehe - det stämmer ju till viss del, tror nog att Double A trevliga fru stod bakom det mesta av matlagningen...
Ska vi köra lite mer bilder?
Lite mer elektronikbilder... Gillar verkligen både design och ljudet som kommer ur dessa läckerheter
Mvh Jocke |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 20:55:18
|
Vad kan det vara som är sååå blanksvart?
|
|
|
|
K-man
Member
795 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 21:47:05
|
Jag gissar på en XTZ sub...
Intressant!
Mumsiga matbilder! (också)
\\K-man |
|
|
Double A
Member
2095 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 22:10:28
|
Fler gissningar?
Denna bild kanske avslöjar lite mer.
|
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 22:35:25
|
Den där lilla subben är jag lite nyfiken på. Hittar dock ingen prisuppgift på den... |
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 22:40:57
|
Så här ser den ut snett framifrån..
Och så här utan fronttyg...
Kan säga att den är lite speciell - Zalve kan berätta mer om den...
Mvh Jocke |
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 22:42:30
|
Fast jag vet inte om riktigt nära närbilder på mat alltid är så lyckade....
Den första bilden i tråden tycker jag ser ut att visa grillade mördarsniglar |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2007/07/15 : 22:44:47
|
DSP-funktionen är helt klart intressant!
mmm, sniglar... |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/16 : 09:09:23
|
Vi 4 HKS'are har en viss nördighet inte bara inom hifi utan också foto/kamera. Kan nog komma en bild på nördigheten, men vi suger på den karamellen tills vidare. Över till hifi/fotonerderi!
|
|
|
|
Kilgore
Member
1579 Posts |
Posted - 2007/07/16 : 09:27:21
|
Finfina prylar! Ska bli intressant att höra omdömen om XTZ nya DSP-subba :) Foto- och hifi-nörderi är en bra kombibation Drack ni upp innehållet till "stärkarställningen"? ;)
Se även ut som många intressanta DIY-högtalare
Väntar med spänning...
so let's Bow down for the power of music... |
"I love the smell of fresh napalm in the morning" /Lieutenant Colonel Bill Kilgore |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/16 : 09:44:16
|
Med XTZ-subben kom också Zalve (med familj) men också en dator med konstiga mätmojänger.
Zalve och DrKim.
|
|
|
|
Topic |
|