HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 En MP3 till en Gubbe
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/07/11 :  11:16:33  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Tycker såna här trådar är hopplösa men det här med MP3 spelare är en djungel för oss som helst pillar med rör och sånt...

Har ni något tips på en spelare som har dessa egenskaper :

Minst 2Gb, helst 4 , ingen hårdisk !
Plats för minneskort helst SD
Bra ljud
USB så den går att ha i bilens usb uttag
Gärna med AAA batterier när det inte finns ström...
Fickvänlig


Jag ska ha den att lyssna på talböcker och musik och då går Apple FETBORT eftersom den vill bestämma allt själv, den ska alltså vara som ett vanligt USB-minne, typ...
Ingen radio behövs

Lämnat forumet

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/07/11 :  11:32:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
http://www.prisjakt.se/kategori.php?k=273

Gå in här och sätt in dina "specar".

AAA/USB/SDkortplats/4-8Gb/ så hittade jag tyvärr ingen.

Skippar man Minnesexpansion, så borde det finnas mer.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/07/11 :  11:53:36  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Minnesexpansionen är viktig när man har den till talböcker, en bra grej tycker jag.
Det brukar ju vara så att alla har något idiotisk fel/funktion så en personlig erfarenhet är ju bra..
Går man i på tex OnOff blir man ju alldeles virrig

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/07/11 :  12:18:03  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Skippa AAA-batterier så hittar du bland annat den här:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=148095

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/07/11 :  13:03:28  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Den var en godbit ! fast titta på film behövs ju inte... har ju hembio.
Tilläggas ska att jag har en IPod men den ligger i byrålådan och jag svär långa ramsor över Apple varje gång jag ser skräpet. Det primära är talböckerna och det behöver krånglas, döpas om och trasslas för varje bok man vill ha in, riktigt riktigt kass !
Alltså behövs något som funkar som en vanlig hårddisk och inte stuvar om som den vill själv.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/07/11 :  14:41:01  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Nej, det kändes lite överkurs, men det var den enda jag hittade som jag vet låter bra.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/07/11 :  15:11:03  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Hur funkar mjukvaran ? det sägs ofta mycket lite hur de funkar ?
En spelare som gör mycket automatiskt går bort...
Kan man bestämma hur "trädet" ska se ut ? som på en hårddisk ?
Dumma frågor kanske men man vet ju inget...

Lämnat forumet
Go to Top of Page

koffe
Member

94 Posts

Posted - 2007/07/21 :  02:10:24  Show Profile  Visit koffe's Homepage Send koffe a Private Message  Reply
Mjukvaran funkar bra. Faktum är att du behöver inte använda den alls om du inte vill. Raka motsatsen till Apple /Ipod/Itunes med andra ord. Den gör ingenting automatiskt - alls.

Jepp "trädet" fungerar precis som på en hårddisk. Eller så kör du via "taggar". Det bestämmer du själv.

Lite info om Cowon D2 finns på min blogg: "Portabelt is the shit!"

WhatTheFuckHiFi.com - vår blogg
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000