HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Jag söker hörselhjälpmedel (hörapparat)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

snaggvovve
Member

114 Posts

Posted - 2007/06/09 :  21:53:09  Show Profile Send snaggvovve a Private Message  Reply
Min mor hör sämre och sämre men vill inte ha någon hörapparat.
Jag nämnde då för henne att en svensk inom hifi-världen har utvecklat ett hörselhjälpmedel med en mikrofon och inear-lurar.
Det tycker hon låter intressant.

Har för mig att det var på Görans hifi's hemsida jag såg det, men där finns ingenting.
Någon som kan hjälpa till med konstruktör och försäljare av detta hjälpmedel ?

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2007/06/10 :  11:20:46  Show Profile Send cebo a Private Message  Reply
Hej!

Hörapparaterna har blivit suveräna nu med den digitala tekniken.
Själv så har jag Widex, som jag anser vara det klart bästa märket.
Tycker att du ska övertala din Mor att ialla fall testa, kontakta eran närmaste hörcentral för rådgivning.

Kanske kommer dom att propsa på henne något annat märke? Men stå på er och säg att ni vill ha en Widex. Widex har också utvecklar en hörapparat med ett speciellt musikprogram, som man ställer in på hörapparaten. Jag har tyvärr inte denna, utan modellen före denna.

http://www.widex.se

Ja, det var inget svar på din fråga, men jag ville bara tipsa om att hörapparaterna idag inte är så dåliga som folk tror, bra man får rätt hörapparat.

Mvh

/cebo
Go to Top of Page

snaggvovve
Member

114 Posts

Posted - 2007/06/10 :  11:36:55  Show Profile Send snaggvovve a Private Message  Reply
Tack för dina råd cebo.
Hennes doktor sa till henne att du hör dåligt men inte så dåligt så du behöver en hörapparat...
Pratar man tydligt rakt mot henne så hör hon. TV'n däremot har hon på en volym som inte är av denna världen.
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2007/06/10 :  12:32:15  Show Profile Send cebo a Private Message  Reply
Vad var det för en öronläkare!! Det ser jag ju bara på din beskrivning att nått är fel. Nää, tydligen är det så att man får stå på sig och tjata. Om hon vill ha hjälp? Så kontakta dom igen och var inte för snäll ,utan stå på sig. Ta upp alla bieffekter som blir av problemet att inte höra ordentligt, trötthet, huvudvärk m.m t.ex

Annars så kanske hon kunde få hjäp med nått hörseltekniskt hjäpmedel till TV:n?? Själv så använder jag vanliga hörlurar till TV.

mvh

/cebo
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2007/06/10 :  14:28:37  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Nästa intressanta fråga är varför hon hör dåligt. Har hon drabbats av otoskleros så
går det att operera med gått resultat.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2007/06/10 :  15:30:58  Show Profile Send cebo a Private Message  Reply
Kan det vara den här du menar??

http://www.bellman.se/web/page.php?catid=131

Mvh

/cebo
Go to Top of Page

snaggvovve
Member

114 Posts

Posted - 2007/06/11 :  11:53:33  Show Profile Send snaggvovve a Private Message  Reply
Tack för era svar.
Jag har nu ringt Görans Hifi och frågat, mycket riktigt hade de en grej liknande den Bellman det tipsades om.
Grejen heter "In ear" och kostade endast 795:- + porto.
Enl. killen på Görans Hifi som jag pratde med så väger den knappt som en mp3-spelare och lurar följer med. Dessa kan man ju uppgradera till Koss eller liknande om det behövs.
Jag har beställt en "In ear" till min mor så får vi se hur hon upplever den.
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/07/22 :  16:22:16  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
Vad var det för märke, den där "In ear" ?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000