HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Creative vs laptop
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/07/18 :  08:24:17  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Har en Creative Vision M som jag ar (varit) nojd med. Testade mina AKG K701 lurar med den och jamforde sedan med var laptop, en Toshiba, och josses vilken skillnad! Laptopen later bara saaa mycket battre! Vet att Creative later battre an iPod, men att de skulle vara sa mycket samre an en sketen laptop ar en overraskning...

Vet att detta passar under "Personlig HiFi" men det ar sa dalig ruljans dar...

Mvh

edit: stavning

You'll Never Walk Alone...

Edited by - jonasz on 2007/07/18 08:26:38

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2007/07/18 :  10:03:41  Show Profile Send UrSv a Private Message  Reply
Det blir mer liv i den avdelningen om man postar dit hörande saker där istället för på andra ställen kanske?
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/07/18 :  10:51:22  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Jomen nu ar den ju flyttad och du lyckades hitta hit sa det kanske ligger nan sanning i vad du sager?

Forvantade mig egentligen inget svar, ville bara skriva av mig...

Man kanske skulle skaffa en liten portabel lurstarkare...

You'll Never Walk Alone...

Edited by - jonasz on 2007/07/18 10:52:14
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/07/18 :  11:00:36  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Fortsätt vara nöjd med det du har.

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/07/18 :  11:10:08  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Kanske det är ett starkare utgångssteg som orkar bättre i datorn?
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/07/18 :  11:16:45  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Formodligen ar det sa att utgangssteget ar battre i datorn, men skillnaden var bedrovligt stor... Mycket, mycket storre an wave kontra mp3/128 jamforelsen Koffe gjorde pa Faktiskt.se (vilken relevans det nu har ).

Det ena lat spenat () och det andra kottbullar. Hur ska man fa det att lata file?

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Thurston Moore
Starting Member

3 Posts

Posted - 2007/07/18 :  12:26:11  Show Profile Send Thurston Moore a Private Message  Reply
Jag sitter just nu och lyssnar på mina nya K701 med en portabel hörlursstärkare, Meier Audio Corda Move. Den funkar utmärkt med min Creative Vision:M. Den har även inbyggd DAC och USB-ingång så att man kan använda den till datorn. Med FLAC eller 320kbps och Foobar2000-spelare genom Corda Move till K701 låter det mycket bra!
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2007/07/19 :  21:00:08  Show Profile Send rolandm a Private Message  Reply
Creative låter bättre än iPod? Ja, med MP3 kan det mycket väl vara så eftersom iPods uppspelningskod för MP3 tillhör de sämre på marknaden - det är med AAC den glänser. Även Apple Lossless fungerar fint. :)

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2007/07/20 :  18:17:27  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message  Reply
Mina Jays d-Jays spelar betydligt mycket bättre från hörlursjacket på min Macbook än från min 2G Nano. Trodde bakgrundsbrus och sådant skulle vara lägre på Nanon men icke. Ljudet från macbooken är inte bara renare utan även med mer djup och detalj. Får inte vara för kräsen med bärbart ljud helt enkelt ;-)
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/07/20 :  23:09:08  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
induce: Later precis som samma skillnader jag upplevt. Maste nog testa att koppla mp3-spelaren till en lurstarkare for att se om det ar spelaren "i sig" eller utgangssteget som ar boven. Ar det det senare sa gar det ju alltid att komplettera med en liten portabel lurstarkare.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000