HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Erfarenheter av SpeedBox II?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/07/03 :  10:43:51  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Funderar på att skaffa mig en SpeedBox II till min vinylspelare. Har läst en hel del positivt om vad en sådan kan åstadkomma.

Vad är era erfarenheter?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/07/03 :  11:38:42  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Jag hade en sådan till min RPM-5a och skilnaden med och utan var rätt stor. Det är svårt att sätta fingret på exat vari skilnaden låg. Inte klangmässigt i alla fall, mer i termer som exakthet, klarhet, dynamikanslag mm. Skivorna liknade ljudmässigt mer CD men med det goa ljudet kvar, innan var ljudet gött och lite diffusare med speedboxen ökade precisionen. Svårt att beskriva men förstår du hur jag menar?
Jag rekomenderar den iaf.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/07/03 :  13:29:02  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Med tanke på att den "bara" kostar strax under 1000-lappen kommer jag att skaffa en för att testa. Om det inte blir bra så blir det inte bra och då får jag välja sälja den.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/07/03 :  14:30:12  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Det bästa är väl ändå att slippa mek vid hastighetsbyte, bara det är ju värt 1000lappen eller hur?

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/07/03 :  14:46:33  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Har idagsläget endast skivor för 33 1/3 varv per minut.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000