HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 klämma
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

linkan_82
Member

185 Posts

Posted - 2007/06/02 :  22:40:35  Show Profile Send linkan_82 a Private Message  Reply
min polare har en lp-klämma som har tre "ben" som tydligen ska klämma fast skivan med 30kilos tryck. Den är tillverkad i canada. Någon som vet var man får tag i dessa eller finns det bättre alternativ? och vart köper man dessa???

linkan_82

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2007/06/02 :  22:57:58  Show Profile Send Egill a Private Message  Reply
Svalander har en del sådant, dock inte den modellen du söker http://www.svalander.se/vinyl/tillbehor.htm

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/06/02 :  23:11:48  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
quote:
finns det bättre alternativ?

Jag har en liten sån av vit plast liggande nånstans. Jag tycker att ingen klämma är ett bättre alternativ, eftersom det gör ont i fingrarna att trycka dit den där grejen!

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/06/03 :  10:02:08  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
clearaudio clever clamp är en annan modell

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2007/06/05 :  00:13:08  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
linkan_82
jag har hittat min vita EON-klämma, made in Canada.
Sedan länge använder jag en Michell, den och många andra ser du här:
http://www.needledoctor.com/Online-Store/Record-Clamps
Om du tycker min EON-klämma kan vara värd minst 50 kr skickar du PM till mig med din postadress. Sedan postar jag den till dig i en vadderad påse med uppgift om mitt plusgironummer.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/06/21 :  20:39:59  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Jag gillar en vikt i stället för en klämma

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/21 :  21:39:15  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Jag gillar en vikt i stället för en klämma
Jag har samma erfarenhet.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000