HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En och annan Ådalakotlett
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/27 :  10:42:15  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

En och annan Ådalakotlett

Det här är en euJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial





It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/27 :  10:47:57  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

En gigantisk flugsmällare i närbild:



It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/27 :  10:55:30  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

EoJeuds vinylsamordnare Bubbel hade en mindre skatt med sig.

Det var alltså skivbytardag på gång...



(Stogi, ARCShark, U1, LeoArietis)


(Nicks, McGyver+tjejer, Anton, Stogi)


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2007/05/27 :  11:23:53  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Vi som sitter i soffan kör horn(stogi)lådor(arcshark)dipoler(U1).
Och lyssnar på elektrostater hos PG

I was talking to myself!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/27 :  11:27:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Maaat
PG är mästargrillare Nr 1

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/05/27 :  11:50:53  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Mästerfotografen (ursäkta Johan) på besök hos Mästerbyggaren!

Jag är säker på att ni hade det trevligt som vanligt. Låt oss nu se lite fler av dina läckra bilder.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/05/27 :  11:51:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Pg har ju några kotlettrader att öva på om han vill.

Det skall bli roligt att läsa om Er träff. Jag kunde tyvärr inte komma.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/27 :  11:58:26  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Mästerfotografen (ursäkta Johan) på besök hos Mästerbyggaren!


Jag är rejält impad överkvalisorten Calle har fått fram här o det är ingen tävling


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/27 :  17:30:03  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Jag tackar för kommentarerna och hoppas att andra som tog bilder fyller på här. Annars blir det inget långt reportage.

Jag trodde att PG och vemsom stod och bläddrade bland skivbackarna som alla andra, men vid närmare granskning stod de och ritade på något nytt hemligt högtalarprojekt. Det kommer nog i ett annat bildreportage när dig.







På PG syns även en skymt av vår kaxiga klubbtröja.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/05/27 :  17:36:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hehehe, klubbtröjan är riktigt läcker!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/27 :  18:16:47  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
klubbtröjan är riktigt läcker
Visst är den. Det har vi EAR att tacka för. Min är redan tvättad 4-5 gånger.


PG:s system kan gott redogöras för på nytt. Det händer allt som oftast saker i det, stort som smått.

Förstärkeriet ser ut såhär...

Denon POA-3000RG till basarna:




Opera Cyber-800 monoblock med EL34 till panelerna:







It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/27 :  18:20:52  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Sorry,
Jag ser på denna bild att det är 6CA7:



It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/27 :  20:18:52  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Signalkällor är Consonance CD2.2 och...

EVAL(d):




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/27 :  21:51:08  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Hela systemet med Quad ESL, Skilfing rack och Solid Tech monoblockställ ser ut såhär:





Där ser man också DIY-försteget och cd-spelaren, som trots det vinylstinna gänget fick snurra på en stund den med.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/05/27 :  22:06:58  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Fina bilder superkvalite!
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/05/27 :  22:24:50  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Tackar övriga eoJeudare för ert deltagande på denna VALS-träff, några cd-fundamentalister dök även de upp på denna vinylträff, har några avslöjande bilder, ska bara få in i skallen hur jag ska få in bilderna i den här tråden.

Bubbel hade en fin samling vinyler med sig, ca 1100 st, det var hans arbetskamrat som pga av platsbrist gav upp vinylägandet....

Många fynd, och det var ju bara att provspela om det hittades något obekant..


Det här kommer att återupprepas, vinylkunskaperna i eoJeud är ganska omfattande, här finns några medlemmar som har stenkoll på marknaden, och det är något som jag imponeras av, jag lyssnar och lär .

Bytte förresten EL34 på monoblocken idag, satte dit KT77, lite kontaktproblem i socklarna......... låter lovande




Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/05/27 :  22:43:32  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
nästa gång detta händer skall jag dit !
så är det bara...

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2007/05/27 :  23:31:51  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Här kommer lite fler bilder, ni får stå ut med en å annan repris.



Hos PGJ finns plats för både stora


(mätarna poppar på fint i takt med musiken)

och små.





Bubbels snygga tonarm var på besök.




Min chaufför (tack Roger!) hjälper värden att grilla.




I lyssningsrummet finns från höger till vänster Höger, Center, Vänster och Surround...


(bilden är inte arrangerad, personernas namn är fingerade)


Rörsteg, och det fanns en på varje sida.


Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2007/05/28 :  07:59:55  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
En mycket trevlig eoJeud träff som det iof alltid är
Trevligt sällskap och mycket prat och suveräna kotletter.
Sen kom man hem med 24 vinylskivor till

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/05/28 :  11:36:51  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Några bilder på vinylfrossan....





Audionet, EAR och Stogi bakom vinylskivan.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.



Edited by - PG Jeppsson on 2007/05/28 18:10:06
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/05/28 :  18:09:07  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Och här står självaste vinylgurun Iroise och bläddrar....



Bäst att kolla fynden igen.............




Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2007/05/28 :  18:45:51  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Här vaskas det guld!
Snacket över backarna är mycket givande.
Några är fruktansvärt kunniga.
Är man inte intresserad blir man

I was talking to myself!
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/05/28 :  19:54:10  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Kolla in blicken på Iroise på den översta bilden förmodligen ser man lika koncentrerad ut när man letar själv denna gång hade jag ju första tjing .

Jag frågade om papptrosorna fanns kvar men P-Å berättade att en kamrat "snodde" dem en gång i tiden.

Ära till den som kan gissa skiva och artist med ovan beskrivning (eoJeudare uteslutna ur tävlingen).

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2007/05/28 :  20:07:01  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Jag har den, dock även jag utan trosa.
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/28 :  20:16:33  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Jag lade rabarber på dessa:




En afton med Cornelis Vreswijk, Ann-Louise Hanson, Fred Åkerström var en glädje att lyssna på. Den är inspelad i Stockholms Konserthus 1964. Som framgår av konvolutet utmärker sig Fred Åkerströms pregnanta stämma, Cornelis' visor har patos så det stänker om det och Ann-Louise Hansson har en naturlig fallenhet för visan både i röst och diktion. Så lät recensionerna 1964 och förutom eget material är det visor av Bellman, Ruben Nilsson och Albert Engström.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/05/28 :  20:55:44  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Calle, de där Cornelisvaxen undrade jag var de blev av, nu vet jag.

En bild på vinyl-antikrist himself, bläddrande i backarna....




Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000