HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 SME 3009 på Micro Solid-1 hur?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2007/05/18 :  06:55:45  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
Tar man bort orginal armen så blir det ett stort hål i plinten och på undersidan sitterv det en kopplings plint hur gör jag med den?

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/05/18 :  21:59:10  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Helst inte!
Den armen är miljoner ggr bättre än den spelaren.

Men om du skall montera den så måste du ha rätt avstånd till centrum.

Vad är det för variant av 3009 du har?

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Edited by - cittroman on 2007/05/18 21:59:39
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/05/19 :  08:59:33  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
quote:
hur gör jag med den


Den behöver du inte använda, allt sitter redan på 3009, det enda du behöver fixa är en jordning mellan armen och mekaniken vid motorn.

Kolla på www.vinylengine.com där har du monteringsavstånd till alla varianter av 3009.

Men mitt tips är att fixa ett bättre verk, den där micron är deras absolut billigaste någonsin.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2007/05/19 :  13:23:03  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
Hmmmm...
Kommer bli mycket jobb för att fylla upp hålet från den gammla tomarmen och göra nytt för sme armen.
Kanske enklare att börja bygga den nya plinten till min TD125 där armen i varje fall ska sitta så småning om.

Armen är en 3009 mk2 improved.

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000