Author |
Topic |
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 20:36:11
|
quote: Zalve, leveranstiden är inte 2 år.
Ett år kan ju kännas som två när man väntar på något gott........
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 20:52:15
|
:)
Mycket sant. Men ett år stämmer inte heller. |
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 21:37:25
|
Hur länge behöver jag vänta innan jag får ett par pipar levererade?
|
Är lagliga grejor.......
|
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 22:01:49
|
Beror på krav på ytbehandling.
Men jag är nog fel person att svara på frågan då jag inte har en susning om hur företaget levererar
De större systemen, med speciella krav kan dock ha betydande leveranstid.
Levererade är förövrigt felaktigt, eftersom tillverkaren envisas med att endast ha avhämtning. |
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 22:08:56
|
Element, filterkomponenter och mdf i byggsats, borde vara snabblevererat.
Ytbehandling?, påverkar väl inte ljudkvaliteten, vill ju inte att synintrycket påverkar lyssningsdito.........
|
Är lagliga grejor.......
|
Edited by - PG Jeppsson on 2007/05/13 22:09:36 |
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 23:03:04
|
Ett antal fanerade varianter och rå MDF med elementsats levereras direkt
Kom igen nu... erkänn att du inte ställer vad som helst i vardagsrummet ;) Lite finess skall det vara!
Ovan var mina piP innan mitt ex ansåg att det var hennes.. |
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 23:11:20
|
quote: Kom igen nu... erkänn att du inte ställer vad som helst i vardagsrummet ;) Lite finess skall det vara!
Ett par pipar passar ju säkert in på flera ställen, men inte i mitt vardagsrum, där är Quadarna är fridlysta ...............
Men till TV:n......
Var det ex'et som valde färgen?
|
Är lagliga grejor.......
|
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 23:48:05
|
Nä.. jag som ville ha dem lite uppkäftiga... egentligen ville jag ha färgen mer blodröd...det får bli om jag tar fram färgsprutan nångång..
piParna var ju egentligen avsedda för henne ... hon hade ju en micro-JVC stereo innan som sa "hallo" när man startade den ;) Större än piP kunde hon inte tänka sig.
Hos mig huserar hembyggen... skall nog försöka få dem uppmätta hos en svensk tillverkare i större skallan. Dt skall bli kul.. |
|
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 08:49:55
|
Intressant att ett fåtal som är nöjda med sina Ino högtalare är både fanatiker och en form av marknadsföring, men folk som rekommderar högtalarkablar för 25 papp är "bara" hifi intresserad. Skrämmande. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 13:06:02
|
quote: Intressant att ett fåtal som är nöjda med sina Ino högtalare är både fanatiker och en form av marknadsföring, men folk som rekommderar högtalarkablar för 25 papp är "bara" hifi intresserad. Skrämmande.
nin, du vrider då och vänder på det mesta... Vi pratar inte om någon som rekomenderar. Vi pratar om en grupp som trakasserar andra Ino-ägare och sin HiFi-omgivning. Antingen vill du inte förstå eller så skriver vi på ett sätt som gör att du inte förstår att det är trakasserierna vi syftar på. Läs det som vi skrivit igen och har du svårt att förstå någon passage så ta gärna upp det så att vi blir duktigare i vårat sätt att uttrycka oss.
Edit: jag quotade in nin's inlägg för att det skall bli tydligare vad jag menar. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 13:20:58
|
Kunde inte sagt det bättre själv nin. |
PeterL |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 14:23:40
|
quote: Kunde inte sagt det bättre själv nin.
Jasså, du med Peter? Ja då uppskattar jag även om vi får din hjälp i att uttrycka skillnaderna bättre.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 14:42:57
|
Pac,
så det Bernt skrev är inte anledningen?
quote: Jag håller med dig mestadels. Men! - Risken vi tar då är att återigen bli utsatta för en massiv, ihållande och systematisk marknadsföringsbombning liknande den jag nämnde. Den risken är MYCKET stor som jag bedömer det. Historien har visat oss detta tydligt och därför avvaktar vi med ändringar i nuläget.
|
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 15:24:25
|
Kaffekoppen, Samma sak som jag ser det. Det var en tidsperiod där nästan allt inom vår hobby vreds till att handla om Ino. Det finns inget annat fabrikat som har varit i närheten av något liknande i Hififorums historia och jag hävdar för min del att det var en systematiskt upplagd kampanj av en väldigt begränsad klick människor. Jag tror det rörde sig om ett tiotal personer som nästan tog över hela forumet med ihållande postning om Ino Audio. Att man rekommenderar sitt favoritmärke är en sak men om man oupphörligen driver trådar off topic för att framföra budskapet, ja då blir det trakasserier av det. Allt detta ledde till att ett Ino-forum skapades. Att det "enorma intresset" tvärdog när man fick en egen plattform att diskutera tycker jag bekräftar mina tankar om detta. Aktiviteten i Ino-delen idag visar kanske verkligheten på ett ärligare sätt. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 15:51:02
|
Men snälla Bernt, det känns lite löjligt att påstå att det skulle röra sig om en systematiskt upplagd kampanj. Sedan drar du en märklig slutsats utifrån en iaktagelse om ett minskat intresse efter det att Ino-forumet skapades. Om det var en systematiskt upplagd kampanj skulle ju inte kampanjen avtagit, det är ju faktiskt ok att rekomendera Ino även i forumet Hifi-diskussion. Era resonemang känns minst sagt vilsekomna. |
PeterL |
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 15:58:45
|
Har ni möjligtvis sett några trakasserier riktade mot de som rekomenderar Ino? |
PeterL |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 16:03:48
|
PeterL, du behöver inte tycka att jag är vare sig snäll eller vilsekommen. Jag är ingetdera.
Löjligt eller ej så var det närmast en belägring av forumet så som jag kommer ihåg det. Jag är säker på att det finns många på forumet som minns den här tidsperioden och som håller med mig.
Det är riktigt att man får rekommendera sitt favoritfabrikat på forumet, men man får inte dra trådar off topic för att göra det. Att starta fem-sex trådar om dagen och lyfta dem då och då är inte heller OK, sorterar under §5.
Och återigen, jag har inget emot Ino Audio. Det är ett fabrikat likväl som alla andra. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 16:08:13
|
Ja, men vad har du belägg vad gäller påståendet att det skulle varit en systematiskt upplagd kampanj? |
PeterL |
|
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 16:10:52
|
quote: Jag är säker på att det finns många på forumet som minns den här tidsperioden och som håller med mig.
Yes box |
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 16:21:30
|
Tråkigt när moderatorer för fram konspirationsteorier och belägget för dessa verkar vara att det är många som håller med... |
PeterL |
|
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 16:23:52
|
quote: Tråkigt när moderatorer för fram konspirationsteorier och belägget för dessa verkar vara att det är många som håller med...
Jag håller inte med om konspirationsteorier men jag håller med om att det var en tid som inte var särskilt skoj. |
Edited by - Guru on 2007/05/14 16:24:35 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 16:48:49
|
Det är min övertygelse att det var en samordnad aktion. Kalla det gärna konspirationsteori. Jag tror ingen kommer att lyckas övertyga mig om att en sån här sak händer av en ren slump.
Det må vara som det vill med den saken, nu är läget i varje fall att Ino fick en egen avdelning på grund av daglig massiv postning under nämnda tidsperiod.
Är det så att det verkligen finns ett stort allmänt intresse tycker jag att reaktionen på ett eget forum skulle vara den motsatta mot vad som verkligen hände - postningarna tvärdog mer eller mindre. |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 17:09:29
|
Eller så finns bättre forum för Inorelaterade frågor
|
PeterL |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 17:16:02
|
Ja, jag säger det igen. Vilken skitbra tråd!!!
Tänk vad mycket gamla underligheter som legat och grott som kommer fram här.
quote: Har ni möjligtvis sett några trakasserier riktade mot de som rekomenderar Ino?
Jo, det har förekommit att jag eller någon annan fått moderera sådana dumheter också. Vi har samma regler för alla. Inga undantag.
Jag vet att de som vi modererade för off topic precis efter att vi skapade Ino-forumet tog det som att vi hade ett horn i sidan till Ino. Det är helt fel, det har vi inte alls. Det kan se ut som att vi har det när vi får moderera off topic om och om igen. Man måste dock hålla isär ämnet och företeelsen. När vi modererar är det alltid företeelsen vi är ute efter, inte ämnet.
Edit: felskrivning |
|
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 17:17:52
|
Tack Bernt,
utan att ha läst tillbaka i tiden så kan jag allt förstå erat handlande. Det var säkerliggen ingen organiserad "kampanj" utan ett antal personer, varvid jag misstänker att de flesta inte är aktiva här idag, frivilligt eller avstängda.
Jag tycker nog att nyttan med en egen forumdel idag är överspelad, och kanske bara bidrar till onödig positionering.
Mitt förslag är att de tas bort och inläggen, trådarna flyttas till vederbörligga avdelningar. |
|
|
|
Topic |
|