HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Dual-skivspelare idag
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Little Esther-fan
Member

298 Posts

Posted - 2007/05/09 :  22:04:23  Show Profile Send Little Esther-fan a Private Message  Reply
Är de nya Dual-modellerna Dual CS 455-1 och CS 505 mk4 intressanta i sina respektive prisklasser (3000 kr och 4000 kr, pick-up ingår)?
Är det någon som har "reflektioner" här på ljudkvalitet och byggkvalitet?
Tack på förhand

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2007/05/09 :  23:30:25  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Det beror nog lite på om du sätter värde på automatstopp, respektive halvautomatik.
T.ex. Project-spelare tror jag ger en aning distinktare återgivning för samma pengar, på bekostnad av bekvämligheten.
Jag får erkänna att jag inte har gjort jämförelsen med de nu aktuella modellerna.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"

Edited by - lennartj on 2007/05/09 23:35:53
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/05/10 :  21:28:34  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Om du är inne på Projectspåret kan jag bara uppmuntra dig ytterligare. RPM-5 är en fantastisk maskin för pengarna, risken är dock att du börjar(som jag)ana hur bra det kan bli med en verkligt bra maskin. Jag jämförde så sent som för några dagar sedan min RPM-5 försed med en Benz MCgold med min nya kärlek StogiS och StabiS från Kuzma bestyckad med en Benz ACElow, det är slående hur bra RPM-5 ändå står sig. Skilnaden är iofs enorm på en del punkter. Men RPM-5 med en bra PU är verkligen bussig och bjussar på en maffig ljudbild med sjyst driv och nerv utan några konstigheter. Vi ska inte prata om hur bra Kuzman är här utan nöja oss med att konstatera att RPM-5 är en mycket kompetent och bra maskin för pengarna, servicen från ljudtema är desutom suverän. Det är dock synd att inte påpeka att den klara av att hantera en mycket bättre PU än den medföljande AT95E.
En liten teaser:

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000