Author |
Topic |
Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ
1035 Posts |
Posted - 2007/05/03 : 01:30:31
|
Johan: Jag vet inte om det här är rolig info, men... GM70 är ett ryskt rör av typen direktupphettad triod. Glödtråden är av "thoriated tungsten" (översättning nån?). Såna lyser ganska starkt. Det går att köra på höga spänningar och få ut hög effekt. |
heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/05/03 : 06:38:58
|
Precis det var rolig info, tack |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2007/05/03 : 10:05:22
|
Här sitter från vänster Lovan, Erik andersson och Bddb
Här syns det att det är en källare och att den används till 50% för förvaring/pyssling av olika saker.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2007/05/03 : 10:26:42
|
Ser att Erik har intagit rätt lyssningsposition |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2007/05/07 : 10:36:49
|
Nu är jag tillbaka från några dagar på resande fot och tänkte lägga upp de sista bilderna.
Eftersom ingen vågat kommentera ljudet så gör väl jag det själv. De två modellerna delar en hel del egenskaper ljudmässigt. De har samma förmåga att noggrannt placera ut instrument i ljudbilden, de har samma spridningsmönster, de är ganska detaljerade och visar upp musikens rytmik tydligt. De mindre led av att inte kunna stå så nära vägg som de behöver (det stod två kolosser i vägen) så basen blev lidande men problemet har ju inte Pac.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2007/05/07 : 10:45:33
|
Kanterna på dom "små" ser ut att ha sett sina bästa dagar. Renovering på G? |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2007/05/07 : 10:59:49
|
Ja, Pac mottager gärna tips
Micke |
|
|
marran
Member
540 Posts |
Posted - 2007/05/09 : 09:25:08
|
ring till http://www.technovox.se/ Han har koll på läget när det gäller äldre proffselement, det var han jag köpte mina Tannoyer av. Han har även en hel del godis på hyllorna... |
Do never underestimate the power of a large number of morons! |
|
|
Topic |
|