HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Tannoymania 2007
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/05/03 :  01:30:31  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Johan: Jag vet inte om det här är rolig info, men...
GM70 är ett ryskt rör av typen direktupphettad triod.
Glödtråden är av "thoriated tungsten" (översättning nån?).
Såna lyser ganska starkt.
Det går att köra på höga spänningar och få ut hög effekt.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/03 :  06:38:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Precis det var rolig info, tack

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2007/05/03 :  10:05:22  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Här sitter från vänster Lovan, Erik andersson och Bddb



Här syns det att det är en källare och att den används till 50% för förvaring/pyssling av olika saker.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/05/03 :  10:26:42  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Ser att Erik har intagit rätt lyssningsposition

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2007/05/07 :  10:36:49  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nu är jag tillbaka från några dagar på resande fot och tänkte lägga upp de sista bilderna.



Eftersom ingen vågat kommentera ljudet så gör väl jag det själv. De två modellerna delar en hel del egenskaper ljudmässigt. De har samma förmåga att noggrannt placera ut instrument i ljudbilden, de har samma spridningsmönster, de är ganska detaljerade och visar upp musikens rytmik tydligt. De mindre led av att inte kunna stå så nära vägg som de behöver (det stod två kolosser i vägen) så basen blev lidande men problemet har ju inte Pac.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/05/07 :  10:45:33  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Kanterna på dom "små" ser ut att ha sett sina bästa dagar.
Renovering på G?

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2007/05/07 :  10:59:49  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ja, Pac mottager gärna tips

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2007/05/09 :  09:25:08  Show Profile Send marran a Private Message  Reply
ring till http://www.technovox.se/
Han har koll på läget när det gäller äldre proffselement, det var han jag köpte mina Tannoyer av. Han har även en hel del godis på hyllorna...

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000