HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Vad håller egentligen Dahlfalk på med??
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2009/11/05 :  21:56:46  Show Profile Send dahlfalk a Private Message  Reply
quote:
Snyggt och prydligt bygge!

quote:
Läckert träarbete.

Tackar tackar.

Jag var ner till garaget en sväng idag också. Planen var att jag skulle slipa och olja en vända till men resultat var faktiskt riktigt bra. Träet var jämnt, lent och slätt. Det hade inte rest sig någonting och ytan såg väldigt bra ut. Jag gnuggade träet lite med en trasa och fick bort lite små ytrester av olja och nu låter jag den stå ett dygn till, sen får jag se hur det ser ut. Just nu lutar det åt att jag kan ta hem bänken imorgon. Jag har inte varit med om att ytan blivit så bra någongång efter första "slip & olj" vändan. Kan det bero på att jag slipade väldigt noga redan från början?
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2009/11/10 :  13:11:20  Show Profile Send dahlfalk a Private Message  Reply
Bänken hämtades hem i helgen och står nu i vardagsrummet.

Jag är ganska nöjd med resultatet måste jag säga, tycker att bänken passar in bra. Frugan är också väldigt nöjd vilket känns bra med tanke på att hon aldrig såg bänken tills den blev klar. Nu måste jag bara bygga mig ett par stativ till min Klipschar i liknande stuk.
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2009/11/10 :  22:41:57  Show Profile Send Jolojl a Private Message  Reply
Snyggt Dahlfalk! Med stärkare och vinylspelare extra snyggt!

Edited by - Jolojl on 2009/11/10 22:54:26
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2009/11/14 :  00:06:16  Show Profile Send dahlfalk a Private Message  Reply
Tackar Johan. Förhoppningsvis så blir det mer delar i samma stuk som vinylen och steget framöver.

För att runda av "bänk projektet" så måste jag säga att jag tycker att det blev ganska bra. Cirkus 1200 pengar i materialkostnad och i rundare slängar en helg att slå ihop skiten, det tycker jag är helt ok för en bänk som är byggd som jag vill ha den. Sen får man ju alltid leva med div. "sköna" kommentarer: "Har du byggt en bänk?? När man kan köpa en!" "Är du för snål för att köpa en riktig bänk, eller?" osv osv... Som tur är så har jag inte fått någon sådan kommentar av någon som sett den, jag har snarare fått beställningar på fler bänkar, vilket är kul. Hittills har jag fått 6 förfrågningar på bänkar!
Go to Top of Page

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2009/11/14 :  15:50:30  Show Profile Send Björne a Private Message  Reply
Bänken blev ju riktigt bra.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/11/14 :  16:19:03  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Mycket snyggt , minimalistiskt på något sätt.......

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Strata
Starting Member

12 Posts

Posted - 2009/11/16 :  15:39:19  Show Profile  Visit Strata's Homepage Send Strata a Private Message  Reply
Är det månde en Lenco L 75 jag ser? Grattis till utmärkta arbeten. Hur låter rörförstärkaren? Michael
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2009/11/16 :  19:25:22  Show Profile Send dahlfalk a Private Message  Reply
Tackar tackar!

Strata:
Njae, chassit och locket är från en Lenco L-75 så där har du rätt.
Men själva verket är ett gamalt Dual PE(Perpetuum-Ebner) 3044. Ett gamalt tyskt verk från Perpetuum-Ebner som var ett tyskt bolag som ägdes av Dual i böjan av 1970-talet. Jag kom över verket utan chassi och byggde ner det i ett Lenco chassi.
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000