HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Neil Young- Live at Massey Hall
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2007/04/05 :  01:35:13  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Kommer detta mästerverk att släppas på Vinyl?
Någon som vet detta?

Eller om det släpps några andra nya skivor med NY på LP?

Tycker att är riktigt kul att få höra NY ensam med en gitarr, Live från tidigt 70 tal.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.

Edited by - Freddie Boy on 2007/04/05 01:38:42

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/04/05 :  19:58:06  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Kanske, vem vet

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/04/05 :  20:30:13  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Det finns ju rätt mycket gammalt att välja från på vinyl . Det kan du väl inte ha spelat sönder?

Everybody Knows This Is Nowhere, Harvest, Comes A Time...

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2007/04/10 :  13:07:32  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
Det enda som egentligen är säkert är att "Living With War:In The Beginning" inte kommer att släppas på vinyl.

Dock skriver sidestreetrecords så här:

"Live At The Fillmore East 1970" vinyl master was cut at BernieGrundmanMastering-Hollywood
by Chris Bellman using the original ½" analog master tapes June 2006"


och antagligen har det gjorts samma med Massey Hall.. Jag hoppas också gruvligt att den kommer på vinyl, skivan är helt fantastisk!!

Ryckten finns också att den berycktade Archives ska dyka upp i nån vinyl-form, håller tummarna
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/04/10 :  13:11:41  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
Jaså, varför är det klart att Living With War:In The Beginning? Har Neil sagt det själv?
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2007/04/10 :  13:16:42  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
Inget är väl klart omöjligt när det gäller Neil, men jag citerar sidestreet igen:

No release date was ever announced or implied by Neil, Reprise &/or Classic Records, and it
seems very unlikely that "Living With War:InThe Beginning" will ever be released on vinyl.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/04/10 :  14:40:27  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
bluemindboy: kolla längst ned: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE4791DDE47AD7420F0BA1069E8873DDE26F161DAA33F09661BF9902D19DF0179F759E9DDD2B0FA6AB679AFF862AC500CD0C0EA5FECAD1B&sql=10:3zftxqydldke
Live-plattorna finns inte som LP - ännu, Neil är ju en offentlig analogsympatisör...

Living With War finns hos Red Shop på eBay (bara vinyler): http://cgi.ebay.co.uk/Neil-Young-Living-With-War-200gram-LP-New_W0QQitemZ160102212560QQcategoryZ1593QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ett bra alternativ är ju att köpa trippel-LP:n "Decade".
Finns även som www.newtrecords.co.uk
Har köpt av dom, det funkade bra.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2007/04/10 14:41:11
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/04/10 :  20:48:54  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Den som väntar får se

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2007/04/11 :  12:16:30  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
Zombie, nu har du nog föväxlat två skivor.
Living With War är släppt på vinyl.
Living With War:In The Beginning, är samma skiva, fast med andra mixar. Man har helt enkelt bara behållt livetagningarna som de körde i studion, och dumpat extra spår och körerna. Mycket bättre och råare i mina öron, och den skivan är inte släppt på vinyl.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/04/11 :  13:31:49  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Oj, förlåt. Ville bara hjälpa...
Själv är jag nöjd med After the Goldrush, Live Rust, Rust Never Sleeps

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/05/12 :  04:02:24  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
Ja, nu kan vi alla le igen:
"Classic will also issue Neil Young's "Live at The Fillmore East" and "Live At Massey Hall," mastered from the original analog tapes.

Also coming is a new, "raw" edition of Living With War before the gospel choir was added to the mix."
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2007/05/12 :  11:45:09  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
Helt underbart.
Living with war - Raw kommer alltså också att släppas?
Go to Top of Page

HNK
Member

278 Posts

Posted - 2007/05/12 :  15:04:24  Show Profile Send HNK a Private Message  Reply
det verkar vara svårt att få tag på beg. vinyl med Neil Young, eller har jag fel? jag har iallafall inte sett någonting.
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2007/05/12 :  15:15:19  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
Tradera har en del. Inte de roligaste pressarna för en samlare kanske, men vill man ha bra musik och inte bryr sig om det finns där ofta klipp.

Vill man ha förstapressarna är Ebay kanon. Har tex ropat in Comes a Time förstapress med fel låtordning där . (Skivan som Neil ångrade sig med låtföjden och köpte upp pågående upptryckning av Reprise och sköt i sönder dem på sin ranch)
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/05/14 :  17:31:21  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Neil Young's "Living with War" kommer inte att kallas "Raw" utan "In the Beginning"

Som jag sa, den som väntar får se. Jag visste om dessa releaser redan flera månader tidigare, jag jobbar med Classic Records.

PS Det kommer också ett 20 tal EMI klassiska titlar.


Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2007/05/15 :  00:43:28  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Varför pratar vi om "Living with War" när det gälle Massey Hall skivan??? Living...är ju en av de sämre skivorna som han har gett ut. Ett hastverk i mina ögon. Harvest, Harvest Moon, Freedom,Unplugged och Prairie Wind är de bästa med Neil i mina öron. (Har alla dem på Vinyl)

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/05/15 :  09:04:45  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Enligt min mening behöver man inte skaffa "Live at The Fillmore East" eller "Live At Massey Hall" på vinyl om man har en anständig cd-spelare. Cd-utgåvorna låter MYCKET bra, i likhet med de flesta av Neils cd-utgåvor. Han bryr sig om ljudkvaliteten på sina cd-alster, vilket är underbart eftersom jag älskar hans musik.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/05/15 :  09:21:16  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Köpte just trippel-LP:n "Decade" på ePay för en spottstyver, bra skick dessutom

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2007/05/15 :  14:32:38  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
quote:
Varför pratar vi om "Living with War" när det gälle Massey Hall skivan??? Living...är ju en av de sämre skivorna som han har gett ut. Ett hastverk i mina ögon. Harvest, Harvest Moon, Freedom,Unplugged och Prairie Wind är de bästa med Neil i mina öron. (Har alla dem på Vinyl)

Skulle vilja kalla skivan spontan snarare än ett hastverk, men smaken är ju som baken... Och In The Beginning är ju mycket bättre än "orginalet"



quote:
Enligt min mening behöver man inte skaffa "Live at The Fillmore East" eller "Live At Massey Hall" på vinyl om man har en anständig cd-spelare. Cd-utgåvorna låter MYCKET bra, i likhet med de flesta av Neils cd-utgåvor. Han bryr sig om ljudkvaliteten på sina cd-alster, vilket är underbart eftersom jag älskar hans musik
Men eftersom man har alla hans skivor på vinyl är det ju trevligt att fortsätta. Håller dock med, CD-utgåverna skäms inte för sig..

Edited by - bluemindboy on 2007/05/15 14:39:36
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/05/15 :  15:34:57  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
quote:
Enligt min mening behöver man inte skaffa "Live at The Fillmore East" eller "Live At Massey Hall" på vinyl om man har en anständig cd-spelare. Cd-utgåvorna låter MYCKET bra, i likhet med de flesta av Neils cd-utgåvor. Han bryr sig om ljudkvaliteten på sina cd-alster, vilket är underbart eftersom jag älskar hans musik.



Kanske låter ÄNNU bättre på vinyl, vem vet
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/05/15 :  16:43:15  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Kanske låter ÄNNU bättre på vinyl, vem vet


Kanske det, eller sämre hursomhelst är det en riktigt lyckad cd- master och väldigt klart ljud, framförallt för att vara en så gammal inspelning.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

HNK
Member

278 Posts

Posted - 2007/05/15 :  23:41:58  Show Profile Send HNK a Private Message  Reply
Zuma är en riktigt bra skiva, bra ljud också för att vara cd.
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/05/16 :  19:46:53  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Hitils så har jag inte hört någon CD,SACD eller DVD-A låta bättre än en LP. Kanske dags att uppdatera din skivspelare

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/05/16 :  20:55:44  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
Peder, har du en magisk skivspelare lr?
Go to Top of Page

snaggvovve
Member

114 Posts

Posted - 2007/05/20 :  01:28:28  Show Profile Send snaggvovve a Private Message  Reply
Ska inte "Live at The Fillmore East" och "Live At Massey Hall" finnas med i den kommande stora Neil-boxen som ska släppas ?

I och för sig så finns ju båda dessa cd med DVD i lyxutgåva...men boxen skulle ju innehålla dvd'er också...

Någon som har koll ?
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/05/22 :  00:18:20  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Inte magisk, det låter bara så

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000