Vilken känsla bilden ger, där har du många timmars njutning att se fram emot! Sladd nämde att han hade levererat en 001 till dig dagen innan han besökte mig. Hans besök resulterade i att jag sålde av min DAC1 dagen efter Nu ska man bara besluta om vad man ska ha istället
quote:Planerade uppgraderingar: 1. BAT bytas till rent slutsteg med PULVER som drivs direkt av Burmester 001 2. Strömrenare 3. Revaxör behandling
Uppgradering 3 är klart viktigast och ger störst ljudförbättring inte sant?
Snygg bild och riktigt bra (och dyra!) grejor du har nu Dan! Squeezeboxen är väl pensionerad nu när Burmestern är på plats eller?
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Tackar tackar.....sqeezeboxen finns kvar även om den numera står underst Det som är intressant är ju att nu ska jag koppla den via Burmester för att köra via den DACen Ska bara ha rätt kabel till detta...
Et utsökt rum, Dan. Just detta sätt att placera högtalare med en soffa mellan tilltalar mig oerhört. Anläggningen smälter in mer, och det känns inte som rummet är inrett efter stereon på samma sätt (jämför med mitt...).
Hmmm.... nu gäller det bara att få in de andra tre hgt också....
Dan den bilden är som hämtad ur den mest förförande katalogen för något av de mest exklusiva märkena. Du har inte visat den för folket på QRS?. De skulle kanske betala en del för att använda den i sin marknadsföring.
Själv kan jag nästan höra hur väljudande det borde vara genom den magiska stämning du fått med i bilden, brasan är verkligen pricken över Iet.
Känslan att "bara vara" i rummet har gått före bäst ljudåtergivning. Bevisligen också då det låter än bättre om man spelar på längden istället, dvs om man möblerar om totalt. Men då får vi inte ihop det rent estetiskt och blir även opraktiskt med två småtjejer som leker "tafatt". Med denna konfiguration så tycker jag att vi kompromissar på ett bra sätt, vi trivs i miljön och det låter iiiinte dåligt
Dan: Ja det går ju inte att ta miste på dit yrke. Alla som inte har detikerade musikrum eller är jättesinglar är nog tvungna att göra kompromisser, dina är nog helt ok tror jag.
Tack igen....ni är ju alldeles alldeles....för snälla
Det är ett hus byggt 1920 som vi håller på att renovera. Dock beslutade vi oss att renovera rum för rum och inte allt på en gång, så vi har några färdiga rum medans flera ser ut som f-n men när man är trött på det hela kan man glida in i vardagsrummet och sätta sig ner, sätta på en gosig skiva, blunda och cirkla lite lätt med ett glas rött och skita i hur resten av huset ser ut