HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Oracle Audio - erfarenheter?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2007/03/27 :  10:49:22  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Jag undrar om det är några mdlemmar som har några erfarenheter av Oracle's skivspelare?

Speciellt modellerna Paris och Alexandria.
Även synpunkter på deras toppmodell Delphi är välkomna, även om den ligger i en helt annan prisklass.

Kan en beg Paris eller Alexandria vara ett bra köp?
Vilken arm passar bäst? Erfarenheter.

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2007/03/27 :  22:24:25  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Time har väl haft en sådan tror jag.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/03/30 :  21:42:43  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Ja, jag hade en Delphi IV med SME V, mycket vacker men en Technics SL-1000 knockade den första ronden. Lite platt och odynamisk återgivning men den var inte så tokig om man bortser från priset.
De andra två har jag aldrig ens sett men Paris dyker ju upp ibland.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2007/04/01 :  10:50:52  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Har bara hört Delphi med Häggmarks arm (tror den hette 2B).
Det lär väldigt luftigt och ljust. Saknade kropp och tyngd.

Har hört samma arm på en audiomeca. Samma resultat men något bättre kropp och tyngd.

Det kan vara armen som har den karaktären.

Delphi har en häftig design som imponerar. Men ljudmässigt skall en LP12 vara bättre.

Försök hitta en beg LP12. Den går även att få service på.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/04/06 :  00:46:28  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Hmm, det låter som hörsägen... nåja jag har ju inte haft en Linn men ett annorlunda ljud blir det i alla fall...

Gillar man Linnens marchtakt så är den bättre, jag menade inte att Oracle var dålig utan bara att Technics var bättre i mina öron.
Det var ju dyrare än Oracle när det begav sig så i det perpektivet så stämmer det ju... Linnen kostade en tiondel !

Lämnat forumet
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2007/04/06 :  18:26:57  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
quote:
Men ljudmässigt skall en LP12 vara bättre.

får ni betrakta som en hörsägen och inget annat.
Det är bara synpunkter jag fann på nätet när jag själv var på jakt efter bla en Delphi. Det slutate med en Linn.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/04/06 :  20:03:18  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Kan nog hålla med Lars om beskrivningen även med SMEV, luftig, lite ljus och kanske något dåligt fundament i jämförelse med stöddiga plintar och direkt/mellanhjulsdrift.

Lämnat forumet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000