HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Rega Planar 3
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

perlind
Starting Member

16 Posts

Posted - 2007/03/26 :  16:40:04  Show Profile Send perlind a Private Message  Reply
Är det någon som skaffat ett "upgrade kit" till sin Rega? Funderar på att göra det till min nästan 15 år gamla spelare. Men är det värt det?. Det där kittet innehåller ju diverse uppgraderingar till motorn vad jag förstår plus ny rem. Och är förhållandevis billigt om man jämför med en ny spelare. Kruxet är att det ska lödas. Någon som har ett tips på en bra lödkurs på nätet?

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  17:02:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det finns flera medlemmar i Uppsala området som säkert kan bistå med lite lödningskunskaper.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Karla
Member

138 Posts

Posted - 2007/03/26 :  17:14:29  Show Profile Send Karla a Private Message  Reply
Bor du i Uppsala? Ta bilen och åk till
PE Audio i Västerås. Han har Rega i
sortimentet + dom tar hjälp av en extern kille
för lödning och moddningar av all de slag.

Edited by - Karla on 2007/03/26 17:15:01
Go to Top of Page

perlind
Starting Member

16 Posts

Posted - 2007/03/26 :  18:13:26  Show Profile Send perlind a Private Message  Reply
Jo, men är det värt investeringen tro?
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/03/26 :  18:59:40  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
http://www.audio-ideas.com/reviews/analog-sources/rega-tweaks-5.html

Det finns många som har testat googla lite. Jag har en planar 3 i gömmorna som har fått nytt lagerkit och funderar på en motoruppgradering.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

perlind
Starting Member

16 Posts

Posted - 2007/03/26 :  22:22:01  Show Profile Send perlind a Private Message  Reply
Jag kollade den där PE Audio i Västerås, men han hade inte tid att hjälpa mig just nu. Någon lödkunnig i Uppsalatrakten som har ett tips?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000