HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Inställning av skivspelare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2007/03/01 :  13:30:34  Show Profile Send PeterE a Private Message  Reply
Har fått ett problem på nacken gällande min skivspelare som börjat uppföra sig lite underligt.
Tror att jag har en halvautomat som då ska stanna av skivan då den är slut.
Men nu har den börjat att stänga av vissa skivor innan dom är slut så att den stannar mitt i sista spåret innan låten är slut det sårar mig en hel del.
Går det här problemet att fixa?

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/03/01 :  13:52:03  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Dumpa halvautomatiken överhuvudtaget, vad ska du med all plast, aluminiumstänger, brickor, skruvar och annat skräp som bara ligger där inne och skramlar?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2007/03/01 :  17:56:47  Show Profile Send PeterE a Private Message  Reply
Jadu jag tror att det ska vara en halvautomatare.
Spelaren som jag kör med är en Akai turnable ap001c.
Mm är det svårt att ta bort den där grejen som stoppar skivan innan den är slut?
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/03/01 :  22:41:19  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Vet ej...en Thorens TD150 MkII för 700 pix + lite TLC och en schysst budgetnål låter säkert bättre

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

ellep666
Member

61 Posts

Posted - 2007/03/02 :  12:55:23  Show Profile  Visit ellep666's Homepage Send ellep666 a Private Message  Reply
Tyvärr har jag inte svar på din fråga PeterE. Men hade jag haft det lovar jag att jag hade svarat trevligare än en viss levande död.

Men du kan väl roa dig med att skruva isär spelaren och titta inuti hur den beter sig när tonarmen börjar närma sig centrum och om det är någon fräck skruv eller stång eller fjäder som ska justeras lite.
Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2007/03/04 :  22:56:52  Show Profile Send PeterE a Private Message  Reply
Mmm kan ju vara så också.
Får ta det nån gång då jag får tid över så ser jag om nåt inte sitter som det ska eller om det är nåt som måste fixas.

Funderar på skaffa mig en ny pickup med diamantnål till så får ja upp ljudet en aning.
At-95E med diamantnål & pickup.
Den jag har i nu är en At-11 som tydligen ska vara lite dyrare men jag har inte lyckats hitta nån bra nål till min at-11 så det kanske är lika bra att byta pickup.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/03/05 :  07:41:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

elle är nog på rätt spår. Det går säkert att justera.

Eller så gör du som zombie föreslår, tar bort funktionen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2007/03/10 :  19:49:00  Show Profile Send PeterE a Private Message  Reply
Jo men är det så lätt då att koppla bort det?
Tror inte jag har nåt kopplings schema till skivspelaren presis så jag vill inte förstöra nåt så att jag inte kan njuta av musiken.
Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2007/03/16 :  19:32:59  Show Profile Send PeterE a Private Message  Reply
Kan ju också vara att skivspelaren inte står 100% plant.
Men jag ska prova bygga en grej av 30mm mdf som jag kommer att ha ovanpå recivern som skivspelaren ska få stå på så hoppas jag att problemet kanske är löst då.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000