Author |
Topic |
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2007/02/06 : 10:38:43
|
Har ngn tips på affärer i USA som fortfarande har Shure VN5xMR nålar till V15VXMR pickisen att sälja?
|
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2007/02/06 : 12:52:59
|
Svalander har för 2990:- så LP gear blir inte så mkt billigare.
2004 gick shure ut med att pickisen skall sluta att säljas för att man i minst 5 år skall kunna hålla reservnålar.
Det sitter väl ngn och köper upp för att sedan sälja till hutlösa priser. |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
|
|
|
SW
Member
542 Posts |
Posted - 2007/02/06 : 23:59:01
|
Kan nålen verkligen vara så dyr. Köpte en helt ny sådan V15VXMR Pickup i Hong Kong för ca 3 år sedan för motsvarande 1400 SEK. |
S |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 10:54:23
|
Jodå. Ungefär ett år sen köpte jag en ny ShureV15VxMR och den kostade då cirka 5000 kronor. Tror att det var från Svalander de kunde hitta en, fast modellen hade slutats tillverka redan då. När jag köpte min första V15 för många år sen kostade den redan då 2500 kr. Alltså i slutet av 80-tal. (Den har jag kvar och sitter i min andra vinylare.)
I USA och en del andra länder har den varit alltid mycket billigare.
Så du misstror mina uppgifter ...
Då kan du kika alldeles själv här: www.lpgear.com/
Välj på vänster: Needles/Styli
Välj på vänster: Shure stylus
SHVN5xMR, Shure VN5xMR stylus = $299.95
|
Edited by - pick-me-up on 2007/02/07 11:10:48 |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 11:22:18
|
Jag och en polare köpte också från Hong kong och med tull och moms som vi åkte på hamnade priset på 2300:- Sedan ökade priserna då dom slutade att tillverkas.
Jag sålde min vidare då den inte var den bästa till en SME 3012.
Polarn har sin kvar men pga ett missöde så är nålen borta från hans pickup. |
|
|
|
NtR
Member
680 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 00:02:36
|
Det lär visst finnas nån gök i UK som sitter och byter ut själva diamanten på alla möjliga nålar. Han har ruskigt gott rykte, men tar visst tid på sig. Det är dock mycket billigare än ny nål. Googla runt lite så hittar du det säkert.
Tycker de där priserna verkar höga förresten, jag köpte en sån där nål för 2 år sen från en firma i New York. Pröjsade 1500:- med frakt, moms och tull. Hade den hemma på 5 dar, mycket imponerande! Vilken firma det var har jag tyvärr glömt. |
Nicke the Rocker |
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 03:59:01
|
Köp en Ortofon OM-40 istället, billigare och fortfarande i produktion. |
|
|
NtR
Member
680 Posts |
Posted - 2007/03/07 : 12:13:30
|
Nu har jag hittat det. The Cartridge Man. Byter ut själva diamanten helt enkelt. |
Nicke the Rocker |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2007/03/07 : 22:26:34
|
Tackar för tipsen.
från 90£ hos http://www.thecartridgeman.com/repair.htm
|
|
|
|
|
Topic |
|