HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Shure VN5xMR
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/02/06 :  10:38:43  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Har ngn tips på affärer i USA som fortfarande har Shure VN5xMR nålar till V15VXMR pickisen att sälja?




En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2007/02/06 :  12:03:37  Show Profile Send pick-me-up a Private Message  Reply
Price: $299.95 här:

http://www.lpgear.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=LG&Product_Code=SHVN5xMR

Tänk att sen kommer det tull och frakt till. Blir inte billigt men vill man ha den, finns väl knappast någon annan chans.
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/02/06 :  12:52:59  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Svalander har för 2990:- så LP gear blir inte så mkt billigare.

2004 gick shure ut med att pickisen skall sluta att säljas för att man i minst 5 år skall kunna hålla reservnålar.

Det sitter väl ngn och köper upp för att sedan sälja till hutlösa priser.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2007/02/06 :  23:59:01  Show Profile Send SW a Private Message  Reply
Kan nålen verkligen vara så dyr. Köpte en helt ny sådan V15VXMR Pickup i Hong Kong för ca 3 år sedan för motsvarande 1400 SEK.

S
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2007/02/07 :  10:54:23  Show Profile Send pick-me-up a Private Message  Reply
Jodå. Ungefär ett år sen köpte jag en ny ShureV15VxMR och den kostade då cirka 5000 kronor.
Tror att det var från Svalander de kunde hitta en, fast modellen hade slutats tillverka redan då.
När jag köpte min första V15 för många år sen kostade den redan då 2500 kr. Alltså i slutet av 80-tal. (Den har jag kvar och sitter i min andra vinylare.)

I USA och en del andra länder har den varit alltid mycket billigare.

Så du misstror mina uppgifter ...

Då kan du kika alldeles själv här:
www.lpgear.com/

Välj på vänster: Needles/Styli

Välj på vänster: Shure stylus

SHVN5xMR, Shure VN5xMR stylus = $299.95



Edited by - pick-me-up on 2007/02/07 11:10:48
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/02/07 :  11:22:18  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Jag och en polare köpte också från Hong kong och med tull och moms som vi åkte på hamnade priset på 2300:-
Sedan ökade priserna då dom slutade att tillverkas.

Jag sålde min vidare då den inte var den bästa till en SME 3012.

Polarn har sin kvar men pga ett missöde så är nålen borta från hans pickup.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2007/02/26 :  00:02:36  Show Profile Send NtR a Private Message  Reply
Det lär visst finnas nån gök i UK som sitter och byter ut själva diamanten på alla möjliga nålar. Han har ruskigt gott rykte, men tar visst tid på sig. Det är dock mycket billigare än ny nål. Googla runt lite så hittar du det säkert.

Tycker de där priserna verkar höga förresten, jag köpte en sån där nål för 2 år sen från en firma i New York. Pröjsade 1500:- med frakt, moms och tull. Hade den hemma på 5 dar, mycket imponerande! Vilken firma det var har jag tyvärr glömt.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/02/26 :  03:59:01  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
Köp en Ortofon OM-40 istället, billigare och fortfarande i produktion.
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2007/03/07 :  12:13:30  Show Profile Send NtR a Private Message  Reply
Nu har jag hittat det. The Cartridge Man. Byter ut själva diamanten helt enkelt.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/03/07 :  22:26:34  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Tackar för tipsen.

från 90£ hos http://www.thecartridgeman.com/repair.htm

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000