Author |
Topic |
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 12:07:53
|
Vilket företag har tillverkat diskanten ? |
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 17:37:46
|
Japp, det är Jantzen som står bakom den diskanten.
Jag träffade Jantzen i Las Vegas. De var hur trevliga som helst.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 23:30:30
|
I en annan del av lyssningsrummet var det dags för den Fragila avdelningen
Det var ordentliga lås på transportlådan...
Gluttar man på locket så är det Tysk ordning på packningen.
Det är Einstein's tvådelade balanserade MC RIAA som packas så omsorgsfullt.
Lastningen av pickupen görs på ett annorlunda ganska smart sätt. RIAA't har två ingångar som ligger parallellt, en för pickup-kabeln och en för att kunna lasta. Det medföljer separata laster till RIAA't med olika värden
Som sagt, en smart och enkel lösning.
Tyvärr var RIAA't inte inkopplat när vi var där. Det blir premiärlyssning uppe på High End mässan i Stockholm.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 23:43:41
|
Vilken finish |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2007/01/31 : 00:28:31
|
Jag blev lite paff när jag såg denna stora trälåda till RIIA,n. Jag såg den eller rättare sagt såg en av dom runda burkarna på Munchenmässan som hastigast och tänkte inte annat än att det var en sådan till bägge kanalerna, då den ju hade 2 ingångar. Och så kommer det en tung trälåda på ca 50 x 50 cm i storlek med min nya RIIA. Det blev lite lägre kilopris direkt Den ser riktigt häftig ut och det ska bli intessant att höra den för första gången i Stockholm. |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2007/01/31 : 01:56:48
|
Det heter RIAA (Recording Industry Association of America)
quote: Och så kommer det en tung trälåda på ca 50 x 50 cm i storlek med min nya RIIA.
- så Du har tänkt börja spela vinyl
...för innan har det väl varit enbart CD och du har då klarat dig utan försteg eftersom ju Gondul har inbyggt försteg...
//Eliot
|
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2007/01/31 : 11:38:39
|
RIAA, ja det var en felstavning i hastigheten.
Jag har planerat detta ett tag och Anders, som är Martens "vinylexpert" har samlat ihop ett hundratal vinylskivor. Vinylspelaren har jag hemma sedan ett tag. Jag startar lite försiktigt med en Rega P5 med extra nätdel. RIAA,n är balanserad så tonarmskablarna ska dras om för att få helbalanserat hela vägen och pickup saknas ännu. Jag har inte riktigt bestämt mig för vilken. Sedan ska det upp hyllor till vinylriggen och sedan saknas det ett analogt försteg och där hade jag tänkt att starta med ett instickskort till Gondulen. Det är en hel del som ska till för att få igång vinylandet, puh. |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
|
|
Topic |
|