HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Mårten blir smarta, Stockholms smygis i GBG...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2007/01/30 :  12:07:53  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Vilket företag har tillverkat diskanten ?
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/01/30 :  13:02:45  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
tweeter från Jantzen Audio, Denmark

Mvh

Johan

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/01/30 :  17:37:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Japp, det är Jantzen som står bakom den diskanten.

Jag träffade Jantzen i Las Vegas. De var hur trevliga som helst.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/01/30 :  23:30:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

I en annan del av lyssningsrummet var det dags för den Fragila avdelningen

Det var ordentliga lås på transportlådan...

Gluttar man på locket så är det Tysk ordning på packningen.

Det är Einstein's tvådelade balanserade MC RIAA som packas så omsorgsfullt.

Lastningen av pickupen görs på ett annorlunda ganska smart sätt. RIAA't har två ingångar som ligger parallellt, en för pickup-kabeln och en för att kunna lasta. Det medföljer separata laster till RIAA't med olika värden

Som sagt, en smart och enkel lösning.

Tyvärr var RIAA't inte inkopplat när vi var där. Det blir premiärlyssning uppe på High End mässan i Stockholm.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/30 :  23:43:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vilken finish

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2007/01/31 :  00:28:31  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Jag blev lite paff när jag såg denna stora trälåda till RIIA,n.
Jag såg den eller rättare sagt såg en av dom runda burkarna på Munchenmässan som hastigast och tänkte inte annat än att det var en sådan till bägge kanalerna, då den ju hade 2 ingångar.
Och så kommer det en tung trälåda på ca 50 x 50 cm i storlek med min nya RIIA. Det blev lite lägre kilopris direkt
Den ser riktigt häftig ut och det ska bli intessant att höra den för första gången i Stockholm.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/01/31 :  01:56:48  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Det heter RIAA (Recording Industry Association of America)
quote:
Och så kommer det en tung trälåda på ca 50 x 50 cm i storlek med min nya RIIA.

- så Du har tänkt börja spela vinyl

...för innan har det väl varit enbart CD och du har då klarat dig utan försteg eftersom ju Gondul har inbyggt försteg...

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2007/01/31 :  11:38:39  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
RIAA, ja det var en felstavning i hastigheten.

Jag har planerat detta ett tag och Anders, som är Martens "vinylexpert" har samlat ihop ett hundratal vinylskivor.
Vinylspelaren har jag hemma sedan ett tag. Jag startar lite försiktigt med en Rega P5 med extra nätdel.
RIAA,n är balanserad så tonarmskablarna ska dras om för att få helbalanserat hela vägen och pickup saknas ännu. Jag har inte riktigt bestämt mig för vilken. Sedan ska det upp hyllor till vinylriggen och sedan saknas det ett analogt försteg och där hade jag tänkt att starta med ett instickskort till Gondulen.
Det är en hel del som ska till för att få igång vinylandet, puh.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000