HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 "LA mayro" gör entre.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 28

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/09/04 :  23:00:36  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Visst är det kul med LA Mayro och hela historien bakom. Och jag hoppas allt slutar väl med en kanonförstärkare som fungerar som den är tänkt på alla sätt. Jag har största förtroende för Lennart själv och skulle inte för ett ögonblick kunna tänka mig "att han ljuger". Han har hjälpt mig via mail med brum-problem jag haft t ex. Och Mayro själv är ju världens goaste person....generös, öppen, kul...

Men ändå - vore det inte bättre att vänta med att recensera (den färdiga, integrerade 2-kanalaren) LA Mayro tills den är klar? För mig skulle det stämma bättre med Lennarts blygsamhet och skulle dra bort den misstanke som en del verkar ha om marknadsföring i t ex denna tråd...

Själv har jag för ett par veckor sedan suttit i två timmar och tittat på en storbildsskärm i Johanneskyrkan väntat på att tunnelborrmaskinen Anna skulle bryta igenom vid station Triangeln här i Malmö.... det här känns lite som samma sak; snaaart vet vi...!

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/09/04 :  23:07:33  Show Profile Send mayro a Private Message
Ulfsan

Vad JAG än skriver om anses jag marknadsföra detta enligt tydligen en del... Så med ditt sätt att se saken kan jag ALDRIG skriva ett ord om något.. Tyvärr...

Och jag menar inget illa med dessa rader som svar till just dig. Utan som ett svar bara rent almänt...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/09/04 23:08:38
Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2007/09/04 :  23:26:44  Show Profile Send secanbj a Private Message
Hej

Har inte skrivit i denna tråd förut men tycker det är trist det som händer nu. Jag är förmodligen den av de som skriver här som har lyssnat flest gånger på det som Lennart skapar och har skapat, och det är ett antal fler mojjenger än 211'an och La Mayro. Och av det som blir något av det han funderar på, så låter sällan något dåligt. Kan vi inte bara acceptera att saker kan låta olika fast fortfarande vara fantastiskt bra? De är helt enkelt bra på olika saker. För mig som känner Lennart sedan länge vet att han skulle ALDRIG ljuga utan tycker helt enkelt att 211'an och La Mayro är bra på olika saker, utan att betyda att den ena eller den andra är bäst.

/Anders
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/09/04 :  23:29:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Deta verkar som om brandmannen har fått fotogen i sprutan.
Hahaha, tack för ett got skratt Jamo. Nejdå, Muse skrev ett rackarns bra inlägg och har satt fingern på många riktigt bra ställen. Kanon bra Muse!

Muse:
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Jag tror faktiskt inte på Lennart när han säger att 211 inte skulle vara bättre.
--------------------------------------------------------------------------------


Att kalla Lennart för en lögnare tycker jag är väldigt magstarkt Bernt.


Nej, nej, nej Muse, det där läser du helt fel. Det står inte att Lenn Art ljuger. Även om man håller Lenn Art högt så kan han naturligtvis inte bestämma vad Bernt eller någon annan skall tycka. Lenn Art tycker en sak och man kan välja att tro att det överensstämmer med en egna ide'er eller inte. Det står att Bernt inte tror på att 211 inte skulle vara bättre. Vare sig mer eller mindre.

Muse:
quote:
Eller är det bara jag som överreagerar?


Ja tyvärr så gör du det. Feltolkningen ovan talar sitt tydliga språk...




Det är synd att denna tråden är så "viktig" att det skall behöva "småspraka i varenda buske". Låt oss gör den mindre "viktig" och stingslig ihop.

Muse, du skriver:
quote:
LA Mayro är så in i helskotta bra, så det är synd att inte projektet får mer uppmärksamhet.
Men den har säkerligen "fel" namn. Hade den döpts med en mindre eldfarligt namn så hade den säkert fått mer tid i rampljuset.
Jag har besökt Lenn Art flera gånger under det gågna året för att diskutera diverse saker och fika. Men det har varit "locket på" och kamera "förbud". Så glöm det där om att det har med ett namn att göra. Det är den strategin man valt som du ser resultatet av här och nu.

quote:
Varför ska allt som verkar nytt eller bra alltid misstänkliggöras?
Hur menar du att det passar in på La Mayro? Nej, det är nog snarare hemlighetsmakerier, mörkerläggningar och att man inte vill sprida information som kan leda till misstänksamhet. Informationsbristen runt La Mayro har pågått i långt över ett år nu samtidigt som trådar som denna florerat på åtminstone två forum. Återigen är det en vald strategi som får verkan. Eller som de säger i Matrix "cause and effect".

quote:
Är det ett tecken på frustration eller desperation över att man inte fick vara med från början?

Nej, inte denna gången. Om du går tillbaks och kollar i de gamla "La Mayro"-trådarna både här och på Euphonia så kan du se att det det var problem från början... Att para det med informationsbrist blir en potent bryggd som skapar situationer som den vi är i just nu.

quote:
Så är det inte bättre att skriva lite mer konstruktivt och frågande...
Det var det Bernt försökte! Men vilken mina han gick på!
quote:
istället för att försöka sega ner och förstöra tråden?
Det är ingen som försökt tända eldar eller sega ned eller förstöra. Försök läsa igen om några dagar då känslorna svalnat.

quote:
...kommer LA Mayro att bli klar, och vad framtiden har i sitt sköte kan vi bara vänta och se.
Men uppmärksamhet är jag övertygad om att förstärkaren kommer att få, onekligen.
Det tror jag med.

Edit: Ett inte för lite gör stor skillnad...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/09/04 :  23:34:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Sorry att jag upprepade det du redan skrivit Anders. Det tog en stund för mig att få ihop mitt inlägg...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/09/05 :  00:16:02  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Oj vilket långt inlägg Pac, måste ha tagit en stund!











Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/09/05 :  06:48:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Ja det gjorde det. Du hade några riktigt bra observationer som bara måste lyftas fram.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/09/05 :  07:56:53  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Av någon anledning så försvann delar av mitt inlägg 00:16
Jag måste ha klippt och klistrat hej vilt i texten, sedan tryckt CTRL+X eller något.

Ja, hur som helst: Jag ska bemöta ditt inlägg Pac, men det var ett mastigt inlägg vilket kräver tid och tanke.

Jag tycker att det är olyckligt att tråden erupterade igår.

Men far man med osanning eller fabriserar en egen "sanning" så stöter man ofta på motstånd.
Och blir man i det läget angripen och tillrättavisad så är ofta tjafset igång.

Jag ber om ursäkt för kraftord Bernt, men vad menar du med att du inte tror på Lenn Arts utlåtande?

Med detta vill jag inte dra igång nytt munhuggeri, utan vill bara ursäkta röran igår och få ett utlåtande från Bernt.

I all välmening!




Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/09/05 :  09:41:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag menar ungefär som Pac skrev. Jag håller Lennarts byggkunnande mycket, mycket högt men jag
tror inte att han kan trolla. Därför tror jag det där först när jag hör det själv i en jämförelse.

Edit: En liten fråga, vad är funktionen på rattarna på bilden nedan?


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/09/05 :  11:40:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
En liten fråga, vad är funktionen på rattarna på bilden nedan?
Var det svårt att svara på??? Jag förstår mindre och mindre av det här...

quote:
Loudness har aldrig använts...

quote:
Den är "På" eller av kan man säga. Mer om hur den fungerar kommer senare kanske från den "aningen" mer kompetanta än jag "lenn Art"

Jag tror mig "veta" saker "här o var" om stärkaren. Men troligen skulle om jag sa något 99% ändå vara saker jag fattat fel.Eller ändå inte ha kompetensen att förklara på rätt sätt.. Så bättre va tyst till folk som kan sakerna delger sedan lite riktiga fakta då den färdiga är klar...

quote:
Hos Lennart spelade den enbart topparna. Dessutom provbyggena inte helt klara som jag förstod saken.. Men sedan då allt var klart och den spelade här hela burkarna så är det en annan sak.Vilket även Lennart kunde konstatera sedan då den fick spela full range hos mig då han var här... Och denna stärkare vill verkligen bestämma allt för den skall komma till det den gör totalt sett...

DET är en jädra skillnad det. Helt avgörande skillnad också.
Funderar väldigt här på vad den gör i basen då. Loudnessfunktion har nämnts, det vet jag. Men den har aldrig använts säger du. Är en av knapparna på fronten till för att stänga av den då? Eller var stänger man av den för en rättvis jämförelse med andra steg så att man verkligen kan höra vad de olika förstärkarna gör?

Tacksam för svar.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/09/05 :  11:42:02  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Volym, bas, treble & loudness.(ordningen låter jag vara osagd)

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/09/05 :  11:46:32  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
quote:
Var det svårt att svara på??? Jag förstår mindre och mindre av det här...
Men snälla Bernt, vi sitter ju inte klistrade vid detta forum dygnet runt.

Jag svarade i samma veva du skrev ditt sista inlägg.

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/09/05 :  12:01:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Tackar!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/09/05 :  12:21:21  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
8 månaders väntan och 24 sidors teaser kan tära på den tålmodigaste.


Ja Calle jr.. Men jag har verkligen försökt så noga JAG kan berätta denna osannolika histroia ända från haksläppet då PG och nicks kommer inknallande med den gamla philipsen som för mig kastade runt ALLA mina referencer och "sa åt mig" att skapa en ny "mapp" "ny fil" eller kalla det vad ni vill..för detta gamla men för mig totalt nya ljudspelarsättet jag hörde.. Det var långt ifrån perfekt men ändå så stark upplevelse så jag vände på en femöring och sökte mig åt annat håll med mitt hifiliv from då. Och ALLA vet det verkligen var en total helomvändning... Sedan under SAMMA förutsättningar spelande med en gamal philips så flyger Ulf ner hit för att höra detta jag "hör" men inte riktigt kan beskriva... Vilket ännu jag tydligen kan eftersom det anses det är dålig info om denna stärkare i min tråd.. För det ÄR min tråd och inte en tillverkartråd... rät viktigt att inse detta...

Ulf åker hem omgående och startar en total ombyggnad av hela sitt system.. PGA av en philips... Hajjar ni alla? Asså jag tror "man "glömt lite här o var hur detta gick till alltihopa...

Detta PGA en stärkare från dackefejden. Samt ett par relativt lättdrivna högtalare...

Sedan vidtog rep av phille varvid historien gick vidare till att Lennart skulle PROVA bygga 1 st stärkare åt MIG.. Inte två .. utan 1 st.. Detta blev frukostbrickorna det.. Som DÅ skulle sättas ihop till en enhet sedan via slaktande av brickorna och sammansättande i ett chasie.... INNAN detta ville JAG utprova som jag ALLTID gör denna stärkare hos flera system. Höra fleras omdömmen för att INTE vara hemmablind.. Detta resulterade i att Ulf som nr 2 beställde sin LIKA DANA stärkare som min DÅ blivande.. Nu gick det inte riva dessa frukostbrickor och bygga två stärkare längre av brickorna som ni inser själva.... Utan Lennart fick nu fundera ut en ny väg hur lösa detta nya . Den blev att brickorna väl om jag inte minns fel ÄNNU skulle tillbaks för nerplockande..Men jag minns inte riktigt helt o hållet alla detaljer numera runt om detta. Det blev ju som det blev liksom. Noll planering....

Under tiden fortsatte jag för ENBART MIN SKULL att utforska fortfarande som alltid NOGA utvärdera hur brickorna klarade bredd av burkar och systemlösningar av så många olika slag jag kunde få tillgång till. Jag utvärderade allt runt om så noga jag med öronen kunde ifråga om uppförande med olika kablar. cd spelare. högtalare nätisar osv osv osv...

Men.. Inte kunde jag någonsin ana att ännu fler som var med och nu ville höra skulle även dom som jag gjort "falla" för detta anorlunda spelsätt så dom OCKSÅ ville köpa sitt ex... Jag var fortfarande och ENDAST ute efter att analysera samt ge inputt till mitt egen senare njutande....För jag sökte ju fel och brister för att ta bort ev sådana i MIN stärkare....

Och självklart försökte jag här berätta SOM VANLIGT om mina "resor" hela tiden så utförligt jag kunnat här för er alla... samt så informativt jag med min begränsade skrivteknik kan.. Detta via tala om känslor och emotion. Inte så mycket teknik mm som jag ändå helt ärligt inte kan nåt om hur saker görs. bara dom gör rätt i mina öron...

Detta har sedan nu ÖVER ett år sedan detta startade jag FÖRSÖKT så öppet jag har tillgång till berätta här för er alla..

Jag talar om MIN resa där sedan andra hoppat med.. Min kontakt med phille där INGEN mer än jag "hörde" egenskaperna utan endast noterade att den spelade anorlunda.. Jag ville veta VARFÖR.. Jag minns ännu ståhejet av glad påhejande förvåning det blev då jag gick ut med mina förvånade undringar om hur phille kunde gräva fram sådan info som inget annat gjort enligt igen MINA öron...

Asså.. Detta är INGEN resa där något sågats såsom spela dåligt MOT denna stärkare. Enbart påpekanden om att DENNA stärkare gör anorlunda.. Och att JAG och numera flera noterar att MAN uppfattar detta "bättre" i sin egen smak...

Inget annat..


Så kontentan är väl att jag försökt att så öppet jag ens kan och faktiskt klart mer däröver har gjort allt JAG i min person kan för att ALLTID besvara frågor om hur när varför osv osv efter min verbala förmåga med så målande beskrivningar jag förmått..

Jag är ledsen om detta nu hålls emot mig (samt ev andra?) såsom "fel"..

Jag KAN inte "ge mer" än det jag gör och gjort.. Jag har försökt förmedla allt min person kan mäkta med.. samt har kunskap till.. Mer kan jag inte ens begära av mig själv. Jag är ledsen detta tydligen inte räcker för alla. Men jag kan inte "ge mer" tyvärr...

Jag tror man blandar korten nu hårt här till och från... Detta är MIN "resa" jag berättar om.. Inte lennart labs historia. Även om naturligtvis han kommer in till och från (fast MYCKET sällan som alla vet) exakt såsom man talar om en säljare som aggerar för ens sak som kan heta krell kos eller proak nad ino bladdan sonus faber or what ever...... Inget underligt alls... Han har rättat enbart tex då fel info inkommit eller man frågat specifikt om något..aldrig annars vad jag sett..

JAG har däremot visat bilder ifrån MIN sida sett där tillverkaren deltagit.. Fast DÅ var det fortfarande enbart min stärkare som provbyggts. Ingen annans.. Ulf tex satt då på internationella forum och sökte liknande nykonstruerade stärkare som phille...

Hab höll på att faktiskt köpa rätt häftiga grejor dåtid... rörgrejor av hög nivå..

Detta är en sagolikt rolig resa JAG försöker berätta som ALLA vet sååå jäkla väl enbart tillkommit av olika saker som av 100% slump råkade falla på plats...

Några kommer tycka denna stärkare är rena skiten. Några kommer se den som en "sådärmanick".. Men tror ingen kommer inte notera att den spelar på "annat sätt" än i "vanliga" fallet en stärkare gör.. Och där kommer som redan skett under MIN resa en del ta den till SITT hjärta och säkert försöka komma till ägo av en egen ...

Men så sker varje dag efter någon skriver om en sak oavsett vad. Gäller inte enbart hifi. Gäller bilar samt allt annat det..

Testar andra den enas smak och finner den passa för ensjälv så väl så man VILL ha densamma så köper personen den själv..

Det handlar om rent självklara saker det..

Så snälla alla alla alla.. Klipp o klistra INTE i detta inlägg där jag FÖRSÖKER skapa en "bild" så detta totalt onödiga "diskuterande" som tyvärr fortgår skall avslutas. . Jag tvingar inte en enda mäniska att ens läsa här. Än mindre att tro på mina ord.. Jag berättar enbart för delge saker att dela med mig av.. Så om det handlar om en teleringledare eller en fet hifi som Ulf´s tex..

Eller berömmanden om burmasterrigguppställ på mässor eller en moddad denver som kan ge lite välljud åt kanske en o annan där man inte kan handla hejvilt.. Eller vill handla dyrt...

Jag har inga aktier någonstans.. Jag har inga intentioner att resa runt med säljväskan packad. jag säljer inga Daliburkar. Inga silverline. Inte ino heller för att inte tala om små klena PG dipoler som inte "pallar trycket"...

Jag är enbart en kille som älskar min hifihobby och som älskar försöka dela med mig av dom små saker jag har förmåga samt efter min ringa kunskap. Inget annat..

Kan inte jag få göra detta nu och ALLA slutar "trassla in" min tråd i olika "konstiga" riktningar som inte ens någonsin funnits skäl att ta dom till.. Jag ber verkligen om detta nu.

Snälla....stop nu..

Jag ber er alla ödmjukt nu.. Sluta nu göra min hobby till tråkig bråkig misstänkligjord samt till nån marknadsföring.. Denna La Mayrohistoria VET alla aldrig ens varit planerad ens från start.. Jag är ju för sjutton inte cynsk heller...

Och jag kommer aldrig bli det heller.

MVH
Tobbe.


Edit. det har inkommit inlägg medans jag skrev detta. Och den funktionsdiskutionen är klart ok och inte inräknad som fel.. Måste påpeka detta så INTE orden ovan här läses att Bernts o must knappprat med varandra skulle vara fel.. Det är ju så det skall vara.. frågor o svar...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/09/05 12:24:11
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/09/05 :  15:46:52  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Har följt denna tråd till och från under de månader som gått sedan det bestämdes att La Mayro skulle börja tillverkas kommersiellt. De senaste dygnen har det varit rätt "stökigt" i tråden och det har väckt en del frågor och tankar hos mig som jag tänkte passa på att ventilera.

Till att börja med kan jag säga att om nu La Mayro har loudness och tonkontroller så ser jag inte detta som något problem så länge det pratas öppet om det. Att sedan tonkontroller och loudness inte är riktigt rumsrent hos purist-audiofiler är en annan helt annan sak.

Jag kan förstå att det blir många frågor när en bildtråd på 25 sidor under 8 månader utan en enda bild på den färdiga produkten diskuteras.
Resan med din Phille som sedan blev dina LaMayro var kul att följa, det var också kul att läsa hur en helt ny värld uppenbarade sig för dig när det gällde rörförstärkare och dess förträfflighet, jättekul fram tills det blev en kommersiell produkt. Efter detta är det svårt att hålla isär begreppen, alla hade vid det laget blivit överösta med info om hur bra förstärkaren var och vilka erövringar den tog på vägen i form av högtalare och förstärkare. I den vevan ställer sig givetvis en vän av ordning frågan, har det övergått till rent försäljningssnack och missionerande i kommersiellt syfte eller vad är på gång och hur mycket supportinfo får man ösa ut?
Funderingarna uppstår givetvis också när det redovisas vilka och hur många som ytterligare har tagit chansen till att bli ägare till denna så hyllade produkt.

Eftersom jag själv är i branschen, dvs säljer grejer får jag verkligen tänka mig för i varje inlägg jag skriver. När jag vill marknadsföra eller sälja en produkt är jag hänvisad till nyheter eller butikshyllan, hade någon av mina vänner skrivit om min produkt i åtta månader är jag ganska övertygad om att det hade blivit liknande reaktioner som nu.

Vi måste faktiskt komma ihåg att den första La Mayro var ett DIY/Projektbygge som inte var kommersiellt. Men sedan har det övergått till att bli en kommersiell produkt med ett antal människor som köpt produkten genom att lyssna på prototypen, ha förtroende för tillverkaren och genom att ha träffat en övertygande missionär på en hifi resa. Härmed blandas nu det kommersiella i produkten från tillverkaren med en entusiast på resa som inte har någon rese ersättning.

Att det ställs frågor i ett sådant skede är inte så konstigt.

Vänligen

StefanB

edit: har ändrat några "" och ,,

www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2007/09/05 15:49:07
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/09/05 :  16:03:06  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Mkt välskrivet stefan.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/09/05 :  17:47:43  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag tänker inte så Stefan., Jag har skrivit exakt som alltid jag gjort vadhelst det gällt.. Och om någon annan skriver tre års diytråd . Eller om saker tillverkare bygger hemmakring.horn mm..eller jag berättar min "resa" ser jag noll skillnad på EFTERSOM JAG BERÄTTAR MIN HISTORIA och ingen annans...

Men du samt andra kräver tydligen att jag skall börja resonera såsom JAG säljer en stärkare.. Du är way out of line här nu Stefan...Jag berättar om MIN resa. Inget annat...Men samma entusiasm samt glädje som vanligt..

Men ok. Jag slår nu stopp här nu. Så får detta vara.. Exakt som jag snudd fått gjort vad jag än skrivit om.. För detta är lååångt ifrån första gången samma stil av argument används.. Bara det sista...


nu får detta vara över för min del. Jag har en nyss hemkommen fru som jag hellre samtalar med än sitta här och få skit..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/09/05 :  18:37:15  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
quote:

Eftersom jag själv är i branschen, dvs säljer grejer får jag verkligen tänka mig för i varje inlägg jag skriver.

Jadu Stefan, läs dina rader en gång till..
Också underligt att en nasare kliver in babblar fritt om saker han knappast är insatt i.
Du reducerar också Mayro till "missionär på hifi-resa, utan reseersättning"..
Du måste ju ha varit plommonröd i ansiket av lycka efter den välkomponerande raden.

Udda Stefan, minst sagt..
Men det är mycket som är udda just nu.

Nej, "vi" har inte tid med det här, "vi" ska koka häxbrygd och väva koncpirationerteorier nu samt
hur LA Mayro ska ta över världen..Mohahaha..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/09/05 :  19:27:46  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Även jag har läst denna tråd och tycker Stefans/Akkelis inlägg till stor del är välformulerat även om jag förstår att vissa formuleringar sticker i ögonen.

Mayro, du skriver gång på gång olika varianter av följande:
quote:
eller jag berättar min "resa" ser jag noll skillnad på EFTERSOM JAG BERÄTTAR MIN HISTORIA och ingen annans... Men du samt andra kräver tydligen att jag skall börja resonera såsom JAG säljer en stärkare.

Du må ha goda intentioner, men för min egna del (och kanske fler med mig?) ser jag effekten av dina förmodade goda intentioner. Oavsett säljare eller ej, är försäljning ändå en effekt av ditt agerande. Håller du med mig? Kan vi mötas vid den åsikten?

I (förmodad) välmening!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/09/05 :  20:06:39  Show Profile Send mayro a Private Message


Tack för DU tillskriver mig denna "kraft" att göra reklam EA.

efter detta
quote:
Handlarharryn går till Engelholm för sin finurliga lösning med att bygga ihop ett utbyggbart försteg med inbyggt filter i för biamp samt basmodultillbyggande... Detta var och är den i år mest framsynta ovationen jag sett för att kunna bygga ut sitt befintliga system till mer fullrange av sitt system utan att behöva sälja allt o bygga om svindyrt...
Ytterst skoj att få se .. Och lite synd sådana saker "försvinner lite" i den stora floden av saker som poppar upp. För detta är verkligen en kanonlösning. Och detta för ett pris inklusive fjärr under 10 lapp... Sådant SKALL uppmärksammas av oss konsumenter anser jag. Så även om Harry kanske inte skall tilldelas handlare så vill jag ge en röst i alla fall denna gång.



torde du ju sålt bra då eftersom jag just ger dig min harry som handlare och inovatör..Dessutom gång på gång har jag där "rätt" frågeställning i trådar förevarit tagit in just dina lösningar som rekomenderbara..
Och detta gratis.. Det är väl bra va?

Så nej EA..jag ser inte ett dugg hur eller vad du menar. Men eftersom DU tydligen "ser det" så så antar jag att mina rader gett fet utdelning till dig och du på grund av detta tycker som du gör...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/09/05 :  20:18:27  Show Profile Send mayro a Private Message


sedan vill jag påpeka att!!!

Denna tråden sov rätt länge UTAN något inlägg. Sedan får jag frågor av tex Moderator tilika privatpersonen Bernt i tråden som jag besvarar och sedemera hoppar man på mig för säljande fast jag ENDAST besvarat Bernt som började fråga saker. Kolla själva och fatta lite enkel matte här.. Men ni antar väl jag borde be folk hoppa och skita och inte besvara eftersom det är sådant liv..


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/09/05 :  20:20:04  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Har efter nästan två timmar i telefon med Mayro blivit övertygad om att det inte finns någon hemlig sälj-agenda med La Mayro och att Mayro själv betalar samma pris som övriga La Mayro köpare för sitt ex. Vill härmed be om ursäkt för den insinuationen.

Däremot kan jag som handlare helt instämma i Engelholm Audios inlägg om effekten av Mayros entusiasm för produkten.

quote:
Du må ha goda intentioner, men för min egna del (och kanske fler med mig?) ser jag effekten av dina förmodade goda intentioner. Oavsett säljare eller ej, är försäljning ändå en effekt av ditt agerande.


Som handlare är jag som tidigare nämnt hänvisad till butikshyllan och nyhetssidan om jag vill göra reklam för mina produkter,. En #8221;bieffekt#8221; av Mayros entusiasm för La Mayro har blivit försäljning och bildtråden balanserar därmed i mina ögon på en skör #8221;reklamtråd#8221;.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/09/05 :  20:30:53  Show Profile Send mayro a Private Message


Två timmar med mobilsamtal var det värt att få reda ut en del trådar..

TACK för ditt öppna ärliga ursäktande här Stefan!! Sådant anser jag vara rakryggat att göra.. Så igen TACK!!

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2007/09/05 :  20:47:26  Show Profile Send StefanL a Private Message
StefanB: Nja, jag håller nog inte riktigt med. Det är Mayros tråd, inte Lenn Art´s.

Trots att den var DIY som blev komersiell var en riktning som man inte kunnat ana kanske, så är det ändå Mayro som ägen denna tråd och jag ser inget konstigt i att han hyllar denna. Nu har jag inte läst alla sidor, så jag kan inte uttala mig om Lenn Art gjort någon marknadsföring (då borde dom raderas eller tråden flyttas), men i mina ögon så är det inte mer än en tråd om en förstärkare.

Men jag förstår ditt argument också, fullt ut.


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Jamo
Member

724 Posts

Posted - 2007/09/05 :  21:06:50  Show Profile Send Jamo a Private Message
För drygt ett halvår sedan fick jag själv erfara att det här forumet är hysteriskt känsligt för sådant som kan tolkas som reklam. Sedan vill jag inte kalla La Mayro för en kommersiell produkt. En handfull entusiaster har beställt något som uppenbarligen fortfarande är under utveckling av en annan entusiast, låt vara att det i förlängningen kan komma att bli en kommersiell produkt.

Hälsningar Jamo
Go to Top of Page
Page: of 28 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000