Author |
Topic |
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 02:33:31
|
ahh. hittade en bild till med annat ljus... Så en till kom så här på sladden...
Dom passar finfint med LA mayros färg dessa burkar.. |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2007/01/30 02:34:16 |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 07:13:58
|
Tråkigt med problem med hälsan. Hoppas det löser sig!
quote: Och han är ett DIY projekt av hög klass..
Men Tobbe, då ligger ju denna tråd fel ändå! Attans vad du håller på!
Nu flyttar jag den till "Bildreportage - Teknik & DIY".
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Hajfi
Member
531 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 09:25:37
|
Jag vill bara säga tack Mayro för ett underbart reportage!!! Det är fantastiskt roligt och också intressant att läsa om dina expeditioner i Hifi-djungeln. Jag tycker att det är fantastiskt att du kan bjuda så mycket på dig själv och dina upplevelser. Man känner så väl igen både våndan när man ej får till det och lyckan när grejorna "sitter" som det skall. Du behöver nog inte vara orolig över att tråden blivit flyttad, jag tror att de som följt den skulle leta rätt på den om den så låg på www.#(%/((¤¤%=#¤#/)/.com. Har du vägarna förbi Karlstad för att hälsa på Jaejin får du gärna komma förbi på en kaffe (eller annat). Ta då gärna med LA Mayro så får vi testa honom på mina burkar. Då kanske Krellen ses på Hifimagasinet sen. |
Stereotypen |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 09:45:06
|
Det var ett väldigt hattande med flyttar av trådar!
Den borde väl rimligtvis ligga här under DIY om LennArt visade tillvägagångssättet hur man gör en La Mayro? |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 10:15:46
|
Jag tycker det är fantastiskt att en tråd som legat på fel ställe ändå hittades där med 9256 läsningar, 254 svarsinlägg på 11 sidor på mindre än en vecka!
Hur ska detta sluta nu när tråden ligger rätt |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
Lenn Art
Bygg-Harry -05, Mästar-Harry -06, 100.000-klubben
739 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 10:26:54
|
quote: Handlar de avgörande parametrarna uteslutande om typiska röregenskaper, eller skulle det vara möjligt att skapa en krets med liknande ljudideal av halvledare?
Illy, eftersom det här är en hifi-tråd ska vi kanske inte fördjupa oss i den diskussionen, men mitt enkla svar är att jag inte vet. Jag har aldrig provat.
Däremot är jag skäligen övertygad om att jag inte är den som skulle klara av det. Rör och transistorer är alldeles för olika till sin natur, ihmo.
|
Vad är rätt och vad är fel? Och av allt det som är rätt - vilket är mest rätt?
|
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 11:45:46
|
Härligt Mayro, ännu ett par tunga högtalare gör entré!!
Önskar jag hade plats för burkar av den kalibern!! |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 11:51:20
|
Denna tråd skulle ligga på bildtrådar. Ezakt som alla andra repotage där det ingår en del DIY samt sedan köpe...Dessutom var detta avgjprt redan tidigare i tråden .sent i tråden...
Tror även andra har sådana blandningar i sina repotage på bildtrådar om man tittar efter..Inte ligger dom på DIY inte..
Dessutom är detta INTE ett byggande som pågår...
SAMT.. Tråden hänger ihop med resorna med phille som dom också ligger på bildtrådar..
|
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2007/01/30 11:54:45 |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 12:27:11
|
Men Mayro den ligger fortfarande i bildrepotage. Fast inte i "Bildrepotage hifi" utan i "Bildrepotage teknik & DIY"
Personligen så tycker jag att tråden passar bättre här än i bildrepotage hifi. Den handlar ju ändå om en diy förstärkare Även om inte tråden handlar om själva byggandet. |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
Edited by - Tobbe_L on 2007/01/30 12:28:33 |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 12:34:41
|
Håller med Mayro! |
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 12:47:10
|
Var den ligger spelar väl egentligen mindre roll. Men just därför verkar det urbota fånigt att först lova att den ska ligga på ett ställe och sen flytta den till ett annat bara några dagar senare. Vad vinner man på den diskutabla millimeter-rättvisan? Vem bryr sig om lyssningsintrycken kommer från en DIY-förstärkare istället för en köpt? Om LennArt hade sålt förstärkaren till mayro, hade det varit mindre DIY då? Märkligt agerande... |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 12:48:52
|
Håller med Ayn! |
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 12:49:24
|
Låt nu inte detta lilla göra att tråden spårar ur snälla.
Huvudsaken är väl att denhär fantastiska tråden finns till allmän beskådning.
Och Mayro detta ser ju helt fantastiskt ut, fick ju en stående inbjudan i en annan tråd att kika förbi och lyssna när jag är i trakterna, blev ju inte mindre sugen nu.
Hoppas på att snart åka söderut en sväng. Och just det ja är du i göteborg är du välkommen hem till mig (bara så du vet)..
Ditt fotograferande har tagit ett JÄTTE steg framåt, mycket fina bilder.
Mvh
Johan
p.s musik skall förmedla känslor då är det som bäst |
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 13:09:13
|
Jag accepterar vad nu admin anser. Men tycker detta är fel oavsett vad man säger nu.. Men detta har jag sagt tidigare och fått löfte om att flytt inte skulle ske.. Ändå gör det så PGA av avslutningsord jag slutar o knyter ihop tråden med.. Ord som stått där hela tiden..
Men nu är det som det är. Och inget mer att diskutera. Jag hoppas att admin tar tråden tillbaka där den hör hemma. Där även massor med liknande projekt visas av andra. Min tråd är ju inte unik där ute på något sätt i världen... men görs det inte så kan detta få sluta där snälla ..Samt inte kommenteras mer heller..
För som nahoj säger. Att denna tråd skulle sluta med dispyter är inget jag varken vill eller hoppas.
För min del nu så är det avslutat.. Om tråden flyttas tillbaks blir jag glad.. Om inte så får det vara som det är liksom.. Inget mer att diskutera med andra ord..
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 13:28:54
|
Det spelar väl inte så stor roll var tråden ligger så länge den är logisk att hitta till. Jag tycker att den ska ligga under "Bildreportage Hifi", då det ju är ett reportage om hifi i allra högsta grad. DIY handlar väl att delge sina hemmabyggen när dom löds och skruvas ihop?
Ologiskt att flytta på den i slutskedet! |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 14:03:11
|
Hur som helst så är tråden skitrolig att läsa helt enkelt.
Hur blev det med pryttlarna som killarna hade med sig? Tyckte mig se nån förstärkare eller vad det nu var för något, och var tog dina Silverline vägen?
|
|
|
Hinken74
Member
1102 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 14:15:52
|
Jag vet men tänker ej skvallra.... :) |
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 14:25:49
|
quote: Jag vet men tänker ej skvallra.... :)
Retsticka! |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 14:30:09
|
Det var ingen jämförande test som skedde mellan dom stärkarna. Utan en helt kort lyssning enbart OM oktaven lirade ok med Silverline eller ej..
Sedan kablades det upp för en massa pengar då Oktaven lirades.Mina ringledare dög liksom inte .... Så som sagt.. Detta är ingen jämförande över huvud taget..
Helt seriöst så var hela "träffen" här en slags hysteria mellan seriös lyssning. Byte av låter. Byte av grejor. äta en bit. pascka burkar upp. Packa burkar ner. Och bär in och bära ut.. Samt inte helt lätta burkar någon av dom...
Så ser jag tiden här.. Tänk då på HELA svängen grabbarna gjort.. Dom får berätta själva här... För bara det är en "historia" för sig själv... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 14:40:08
|
quote: Dom får berätta själva här... För bara det är en "historia" för sig själv...
Skall bli kul att läsa. |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 14:46:10
|
Vi får vänta till dom "hittar hit" bara.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Dof
Member
105 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 15:49:04
|
Satt uppe halva natten å läste denna spännande tråd. Man blir ju byggsugen av sånt här. Det smittar liksom...Hoppas att geniet (LennArt) delar med sig med byggbeskrivningar när han är färdig. Jag har redan lödkolven på värmning.... |
Spelar hos mig: Mac Mini - JRiver - WiMP HiFi - Thorens TD126 Mk III - Kuzma Stogi S - Benz Micro ACE L - Devialet 200 - Quad 2905 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 15:55:03
|
Jäkla CalleJr och Kris69...
Efter ert besök så kunde jag ju inte låta bli att koppla in mina ultrakorta Cardas golden cross singelwire jag hade liggande.Vienna är ju singelwire enbart....Dom går ju prova nu då man har som dessa monosteg...
NU kan jag raportera att ÄVEN LA mayro kan reagera med kabelbyten...
Hmm.. VARFÖR kunde jag inte låtit bli detta.... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 16:07:41
|
Jaha, då kunde inte Mayro låta finkabeln vara..
Vart det bättre? |
|
|
Peg
Medlem i AÖ
536 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 16:55:39
|
Hmm bättre med ultrakorta kablar ?
Det får blir en sjuhelsikes bred integrerad stärkare då
Den här tråden är så skön