HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Stanton 681 EEE - åsikter och utlåtanden...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

urban
Member

317 Posts

Posted - 2007/01/11 :  18:42:15  Show Profile Send urban a Private Message  Reply
..om denna P-U undrar jag om någon har att dela med sig av?
Helst underbyggda sådana.
Jag frågar eftersom jag kör med en sådan sedan ett tag tillbaka och är ganska så imponerad av vad denna förhållandevis billiga puppa presterar.
Har bara jämfört den med Goldring 1042 och Ortofon OM30 och upplever återgivningen som mer välupplöst och mer levande med 681an!
Jag har även ett par MC-pu ,men tonarmen på den plintmoddade Lenco med JVC-tonarm som jag kör med har väldigt låg kompabilitet med dessa.
Tacksam för inlägg !
mvh Urban

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/01/18 :  21:51:31  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Har bara jämfört den med Goldring 1042 och Ortofon OM30 och upplever återgivningen som mer välupplöst och mer levande med 681an!

Va säger du! Jag har en 681:a liggandes som jag kanske borde testa igen och jämföra med OM30 & 40 som jag använder just nu. Stanton 681 är ju en viddet här laget väldigt gammal pickup.

Jag ser nu att min heter 681E och då bör vara äldre än 681EEE.

Edited by - gcs on 2007/01/18 21:55:10
Go to Top of Page

urban
Member

317 Posts

Posted - 2007/01/19 :  19:14:34  Show Profile Send urban a Private Message  Reply
Dock, när jag spelade en 12-tums 45a så uppstod fenomenet att det i diskanten,av ljud, typ cymbaler och hi-hats, uppstod distortion av ganska så våldsam natur. jag trodde först att någonting hade gått sönder!
Det är säkert så att min 681a inte är färskast, så den större påfrestningen denna typ av skiva genererade blev för mycket, en teori i alla fall!
men fram till den incidenten så funkade 681an förvånansvärt bra.
Sedan monterade jag på en gammal Linn-Mc som fast den inte klarar mer än dom första två spåren på HIfi choice-testskiva (biastest, spår 6&7), och det låter nog ännu lite bättre än vad 681an gjorde!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000